DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

Ami a Lambiase–Aston pletyka mögött van

A Formula.hu információi szerint vélhetően csak spekuláció marad a mérnök csapatfőnöki kinevezése, de az kiolvasható: Newey pozíciója átmeneti, az Aston Martin nagy erővel keresi utódját.

Szombaton délelőtt számoltunk be a nemzetközi F1-es sajtóban napokban felreppent legizgalmasabb hírről: Gianpiero Lambiase akár a Red Bullt is elhagyhatja a legújabb sajtóértesülés szerint, Adrian Newey-hoz csatlakozva akár csapatfőnök is lehet az Aston Martinnál.

A hír megjelenésével együtt a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor is megmozgatta információs csatornáit. A forgatókönyv valószínűségéről olyan válaszokat kapott, melyek szerint „vélhetően nem” lesz Lambiase az Aston Martin csapatfőnöke, de az eshetőség nem kizárható. Mészáros Sándor gondolatai a Lambiase-sajtóhírről és annak kontextusáról:

Miért igazán érdekes a Lambiase–Aston Martin pletyka? Az egyik brit portál karácsonykor érezte szükségét annak, hogy beszámoljon a Red Bull-mérnökklasszis és az Aston Martin között szövődő szálakról, de fontos kihangsúlyozni: azt a szerző is elismerte, hogy megállapodásról egyelőre nincs szó. Hogy lesz-e? Mi azt halljuk, hogy „vélhetően nem”, de akár még lehet is – rajta tartjuk a szemünket a témán.

 



Ami viszont tisztán kiolvasható ebből a helyzetből, amiben biztosak lehetünk, az az, amit a Cowell-lefokozás, valamint a Newey-kinevezés óta következetesen hangsúlyozunk: a zöldek gőzerővel vadásznak valakire, aki mérnöki háttérrel rendelkezik és azon a területen vezetői tapasztalatokkal is bír, hogy tehermentesítsék a tervezőzsenit és támogatást adjanak neki minden olyan fronton, ahol csak lehet. Emlékezhetünk rá: Newey az elmúlt években többször hangsúlyozta, hogy nem akar minden futamon jelen lenni, így a csapatfőnöki szerepkörhöz tökéletesen passzolna valaki, aki a helyszíni tevékenységet irányítja.

Jelenleg ezen a fronton a korábbi csapatfőnök Mike Krack tevékenykedik, de az utóbbi időszak eredményeit látva a nagyfőnök aligha elégedett, ráadásul a luxemburgi mérnök érzékelhetően nem volt túlságosan lelkes azután, hogy idén januárban visszafokozták. A vérfrissítéstől nyilván lendületet remélnek az új korszakra, ráadásul azt hallom, hogy továbbra sem tettek le arról, hogy a vezérigazgatói pozícióra megszerezzék a McLarennél és a Saubernél vezetőként ténykedő Andreas Seidlt. Sőt, talán más változások is történhetnek Silverstone-ban, hiszen a nyomás elképesztő: ha jövőre sem alakítanak valamit, annak beláthatatlan következményei lesznek.

 

Ha Lambiase esetleg kilépne a Red Bulltól, azzal az energiaitalosok tényleg kvázi üres papírral kezdenék az új korszakot, hiszen a gépezet egy újabb – immáron sokadik – kulcselemét veszítenék el, ugyanakkor bele kell gondolni abba is, hogy mennyire jelentősen átalakult a modern F1-ben a csapatfőnöki szerepkör. Sir Frank Williams, Ron Dennis, Jean Todt és a többiek még azt is irányították, hogy milyen színűek a kávéscsészék a gyári étkezdében, míg manapság egyre több az olyan struktúra, ahol a csapatfőnök szerepe erősen behatárolt.

Ha jobban megvizsgáljuk a mezőnyt, csak a Mercedesnél, a Ferrarinál, a Williamsnél és a Haasnál vannak olyan csapatfőnökök, akiknek a tisztsége emlékeztet a régi, klasszikus szerepkörre és – szinte! – minden erő, hatalom koncentrálódik a kezeikben. Mindenki más mellett van valaki, aki erős kontrollt gyakorol vagy akivel megosztják a feladatokat. Szépen csendben ezen a fronton is átléptünk egy új korszakba, mert ez a sportág soha nem volt még annyira komplikált, mint manapság.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: