Nem csupán Max Verstappen versenymérnöki szerepéből távozhat Gianpiero Lambiase, de a Red Bullt is elhagyhatja. A The Race szaklap arról ír, hogy az Aston Martinhoz szerződhet, ahol korábbi kollégája, Adrian Newey fontos szerepet szán neki, akár a csapatfőnöki szerepkört is átadhatja az olasznak.
Az Abu Dhabi Nagydíjat követően vált a közbeszéd témájává Gianpiero Lambiase sorsa, aki 2016 óta Max Verstappen versenymérnökeként ténykedik. A versenyt követően a csapatrádióban a négyszeres világbajnok egy figyelemreméltó célzást ejtett el: „Megmutattuk nekik utoljára is, ki a főnök.”
Lambiase 2025-ben több nagydíjat kihagyott magánéleti okok miatt, ezért is merült fel a sajtóban a lehetőség, hogy az olasz szakember más szerepkört kaphat a Red Bull csapatától – igaz, ellentmondó hírek arról szóltak, hogy „GP” marad a megszokott pozícióban 2026-ban is.

A Race „magas szintű források” alapján arról ír, hogy az elmúlt években a csapatváltás lehetősége is felmerült, Lambiase az Aston Martinnal tárgyalt egy lehetséges vezető szerepkörről. A lap szerint akár a csapatfőnöki vagy vezérigazgatói pozíciót is megkaphatja a szakember.
A csapatfőnök az Andy Cowell leváltása után, közelmúltban kinevezett Adrian Newey, azonban Lambiase érkezését éppen ő szorgalmazhatja a korábbi jó Red Bull-os munkakapcsolatra alapozva. Newey elsődleges küldetése a versenyképes autó tervezése, ami hosszú távon nehezen összeegyeztethető a csapatfőnöki teendőkkel. Egy forgatókönyv szerint Newey csak addig tölti be a csapatfőnöki pozíciót, amíg Lambiase – az esetleges kertészkedési szabadságot is letöltve – csatlakozik a csapathoz, melyet követően átszervezik a vezetői feladatköröket.
A lap kiemeli, egyelőre nem történt semmiféle megállapodás, a Red Bull pedig biztosan nem hagyja ölbe tett kézzel, hogy a Verstappennel kiválóan együttműködő versenymérnököt elveszítse.
Több kulcsember távozik Verstappen stábjából
Lambiase jövőjétől függetlenül többen elhagyják a Red Bullt a négyszeres bajnok autóján dolgozó csapatból. A főszerelő, Matt Caller az Audihoz csatlakozik. A teljesítménymérnök Tom Hart feltehetően a Williamshez tart, és távozik a vezérlésért felelős mérnök, Michael Manning, valamint a motormérnök, David Mart is.
Verstappennek így egy egészen kicserélődött stábbal kell dolgoznia 2026-tól fogva: ha Lambiase is távozik a kötelékből, valószínűsíthetően Simon Rennie veszi át a versenymérnöki teendőket, aki korábban Daniel Ricciardo mérnöke volt, Ausztriában és Belgiumban pedig ő helyettesítette a távol maradó Lambiasét.
