DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Itt a legújabb fejvédő megoldás: Az aktív szélvédő

A halo és aeroscreen után egy harmadik, pilóták fejét óvó találmány is megszületetett, melyről a motorsport.com rántotta le a leplet. Az aktív szélvédőt, amely csak szükség esetén ugrik fel, Enrique Scalabroni, a Williams és Ferrari korábbi mérnöke tervezte.

A rendszer két elemből áll, magából az aktív szélvédőből, valamint egy mozgatható tetőből a versenyző feje felett. A védőeszközök kétféleképpen aktiválhatók, a versenyző bekapcsolhatja őket a kormányon levő gombbal, de baleset esetén az autóra helyezett szenzorok automatikusan is mozgásba lendítik a rendszert. Mindössze két ezredmásodperc szükséges a védelem aktiválódásához.

A Formula-1-es csapatok 2017-ről 2018-ra halasztották a fejvédelem bevezetését.

Hamilton és Vasseur korábban már ünnepeltek együtt bajnoki címet

Fred Vasseur és Lewis Hamilton számára nem lesz újdonság a közös munka, a francia csapatfőnök és a hétszeres világbajnok brit versenyző ugyanis hosszú ideje ismerik egymást, első ízben 2005-ben, az Európai Formula-3-as sorozatban dolgoztak együtt, amikor Hamilton bajnoki címet szerzett Vasseur csapatánál.

Hamilton 2006-ban is maradt Vasseur kezei alatt az ART-nél, a siker pedig ekkor ezúttal sem maradt el, Hamilton a GP2-es bajnokságot is behúzta. Lewis Hamilton ezt követően a McLaren F1-es csapatához szerződött, a többi pedig már történelem.

Vasseur és Hamilton tehát jól ismerik egymást, közös sikerekben is volt már részük – kérdés, hogy a Ferrarinál is képesek lesznek-e hasonlóan eredményes teljesítmény elérésére.
 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Hamilton kevesebbet akar a pályán kívüli dolgokra koncentrálni?

Természetesen a korábbi F1-es pilóta, de mostanra sokkal inkább a közvetítések arcaként ismert Martin Brundle is kifejtette a véleményét Lewis Hamilton szenzációs átigazolásáról – szerinte új kezdetet jelenthet a hétszeres világbajnok számára a Ferrari-szerződés. „Két éven át nem nyert futamot, és látjuk, hogy más változtatásokat is végrehajtott, például visszahozta Marc Hynest, aki régóta a mentora volt. Ő a szeme és füle a paddockban, maga is versenyző volt, és személyében egy igazán megbízható embert tudhat maga körül.”

brundle

„És azt hiszem, Lewis azt mondta, hogy rendben, többé nem fogok annyira a versenyzésen kívüli dolgokra koncentrálni, és egyszerűen vissza akarok térni Lewis Hamiltonhoz, a versenyzőhöz” – mondta Brundle, aki szerint Hamiltonban most is megvan minden, ami a győzelemhez kell. „Szerintem egy csodálatos lehetőség arra, hogy visszajöjjön a motivációja, hogy energiát kapjon karrierje ezen szakaszára.”

„Soha ne írjuk le Lewis Hamiltont” –folytatta. „Tudja, hogyan kell futamokat és bajnokságokat nyerni, és nagyon Schumacher-szerű lenne, ha odamegy, a csapat igazi vezére lesz, hogy több futamot nyerjenek, és bajnokesélyessé váljanak.”

hamilton-abu-1

Miért Mick Schumacher lehet Hamilton utóda?

Lewis Hamilton szenzációs átigazolásának bejelentése után Mick Schumacher rajongói új reményt kaptak arra, hogy kedvencüket ismét az F1-ben láthassák – ráadásul egy nagyon versenyképes csapatban. A Mercedesnél tesztelő és szimulátorozó németről az istálló prominens képviselői részéről számos elismerő szó hangzott el az elmúlt egy évben, így nagybátyja, a többszörös futamgyőztes Ralf Schumacher esélyes lehet a megüresedő helyre.

mick-schumi

„Nem lesz olyan sok jelölt, csak az a kérdés, hogy Toto Wolff mit akar tenni” – mondta Schumacher a Sky mikrofonja előtt. „Ha nem követ el hibákat, George Russell biztosan képes Lewis nyomdokaiba lépni, és vezetni a csapatot. Most az a kérdés, hogy a tapasztalatot választják, vagy új, fiatal embt hoznak? Mick egyértelműen az egyik legjobb opció lenne a fiatalok közül.”

„De persze ott van a piacon egy Carlos Sainz, bár szerintem ő inkább az Audinál köt ki” – folytatta Schumacher, aki szerint unokaöccsével a jövőt építhetné a Mercedes. „Szerintem Mick esélyei jók, és úgy gondolom, hogy megérdemli a lehetőséget. Ő lenne az az ember Russell mellett, akit fel lehet építeni a jövőre nézve. Eléggé biztos vagyok ebben, már csak az van hátra, hogy Toto Wolff is hasonlóan gondolkodjon erről. De eddig csak pozitív dolgokat hallottam tőle Mickről.”

ralf-schumacher

A Professzor nagyra tartja az őszinte Verstappent

A 2023-as F1-es szezonban elképesztő dominanciát mutató Max Verstappen számos, a sportág jelenlegi irányvonalát érintő kérdésben hallatta a hangját, így például a fókusz áttolódásáról a sportszakmáról a show-ra, vagy a sprintversenyekről. A négyszeres világbajnok Alain Prost, akit futamgyőzelmek terén már lehagyott, a bajnoki címeket illetően pedig idén utolérhet a holland, elmondása szerint e kiállását éppúgy nagyra tartja, mint azt, hogy amikor a pályára gördül, semmi nem töri meg a koncentrációját.

prost-2015

„Nagyon kedvelem őt, mert egy kicsit másképp gondolkodik, és máshogy beszél” – idézi a franciát a Motorsport Magazine. „Még Las Vegasban is a versenyzésre és a győzelemre koncentrált. Az emberek kedvelhetik őt vagy sem, de legalább azt el kell ismerniük, hogy nem kötelező mindenkinek mindenhez ugyanúgy hozzáállni.”

„Nagyon jó dolog egy olyan versenyzőt látni, mint ő” – folytatta a Professzor. „Roppantul örültem annak is, amit arról mondott, hogy nem szereti a sprintversenyeket. Legalább kimondja, amit gondol, és nem fél a politikai játszmáktól. Ez tetszik nekem.”

verstappen-face

Grosjean is meglepődött Hamilton Ferrarihoz való igazolásán

Romain Grosjean hivatalos Youtube csatornáján reagált a csütörtök esti hírekre, miszerint Lewis Hamilton a szezon végén távozik a Mercedestől, és 2025-től a Ferrari versenyzője lesz.

Legalább annyira megleptek a hírek, mint bárki mást, nem vártam, hogy Lewis a Ferrarihoz igazol 2025-től. Ne feledjük, hogy hasonló volt a helyzet 2012-ben is, amikor mindenki nagyon meglepődött azon, hogy Hamilton elhagyja a McLarent, és az akkoriban szenvedő Mercedeshez távozik” – mondta Grosjean.

A Ferrari a világ legikonikusabb márkája, Lewis pedig kihívásokra vágyik. A Hamilton-Leclerc páros izgalmas lesz, Lewis nem szokott megilletődni a kihívásoktól, emlékezzünk vissza, hogy az újonc évében rögtön Fernando Alonso volt a csapattársa. Úgy vélem, Leclerc egy nagyon jó mérce lesz számára” – tette hozzá.

Grosjean a Ferraritól távozni kényszerülő Sainz jövőjére is kitért: Nyilvánvaló, hogy idősebbik Carlos Saiznak erős kötődése van az Audihoz, a Carlos Sainz nevet pedig gyakran együtt emlegetjük az Audival, a német márka tehát egy lehetséges állomás lehet Carlos számára.”

Ami a Mercedes megüresedő ülését illeti, Grosjean szerint ott lehet az esélyesek között Andrea Kimi Antonelli, aki a Mercedes utánpótlásprogramjában nevelkedik, ám a francia szerint Antonelli még túl fiatal ahhoz, hogy a Mercedesnél versenyezzen 2025-ben, ezért elképzelhetőnek tart egy olyan forgatókönyvet, hogy 2025-ben Alexander Alboné lehet Hamilton ülése, míg Antonelli a Williamsnél gyűjthet Forma-1-es tapasztalatot.

Versenymérnöke is követheti Hamiltont a Ferrarihoz?

Lewis Hamilton sokkszerű átigazolásával kapcsolatban az is felmerült, hogy esetleg versenymérnöke, Peter Bonnington is követheti a hétszseres világbajnokot a Mercedestől a Ferrarihoz, hiszen vele nagyon szoros munkakapcsolatot ápol évek óta. Toto Wolff mai sajtótájékoztatóján ez a kérdés is elhangzott, a Mercedes vezére pedig nem zárta ki ennek lehetőségét.

„Szerintem ez egy olyan beszélgetés, amit mindenkinek meg kell ejteni a következő hónapokban. És amennyit beszéltem már Bonóval erről… amikor elmondtam neki Lewis döntését, azt válaszolta, hogy ez vajon április 1-je-e. Ezt át fogjuk beszélni a folytatásban” – reagált erre Wolff a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.

A Hamilton-ügy részleteit a Formula Podcast legutóbbi adásában részleteztük:

Így reagált Hamilton mercedeses távozására Russell

Csütörtökön robbant a bomba, miszerint Lewis Hamilton 2024 végén, tizenkét szezon után elhagyja a Mercedest, s jövőre már a Ferrari pilótája lesz az F1-ben. A hírre másnap, péntek dél körül reagált jelenlegi csapattársa, a mellette 2022 óta versenyző és első közös évükben az összetett pontversenyben őt le is győző George Russell, aki két közös fotó kíséretében azt írta a közösségi oldalán: „Különleges volt melletted versenyezni, Lewis Hamilton. Tegyük emlékezetessé ezt a szezont!”

Negyedmillió eurót és az F1-es bevételei felét perelte ki korábbi hitelezője De Vriesből

Nem elég, hogy Nyck de Vriesnek mindössze tíz nagydíj jutott tavaly a Formula-1-ben, mielőtt a Red Bull kirakta őt az AlphaTauriból a halovány produkciója, most még óriási pénzösszeget is kiperelt belőle egykori támogatója. Történt ugyanis, hogy még 2018-ban Jeroen Schothorst Investrand nevű vége 250 ezer eurós hitellel segítette a hollandot a Formula-2-es Prema-üléshez szükséges anyagi hozzájárulásban. Akkor a felek abban egyeztek meg, hogy amennyiben 2022-ig De Vries aktív F1-es pilóta lesz, a bevételeinek 50 százaléka az Investrandnak járnak, amíg a Formula-1-ben versenyez (arról megállapodtak, hogy a teszt- és tartalékpilótai szerepkör nem számít bele ebbe).

A vita akörül alakult ki, hogy a 2022-es Olasz Nagydíjon történt beugrását hogyan kell tekinteni. Első körben az idén újra a Formula-E-ben és a WEC-ben szereplő pilóta javára ítéltek a perben annak okán, hogy az említett monzai futamon beugróként, tartalékversenyzőként állt rajthoz, nem volt állandó pilótaként szerződtetve – még ha ez aztán később hozzá is járult az AlphaTauri-s üléshez. Most azonban az amszterdami bíróság már kimondta, hogy nagyon is versenyzőként vett részt az Olasz GP-n De Vries, ami még beleesett a fenti megállapodás szerinti idősávba. Emiatt De Vriest most a 250 ezres hitel visszafizetésére kötelezték, valamint az F1-es pilótaként szerzett fizetésének és szponzori bevételeinek felét is ki kell fizetnie az Investrand számára. A cég hangsúlyozta: ők szerettek volna peren kívül megegyezni, de erre a pilóta és ügyvédje nem volt nyitott – de Schothorst hozzátette: így is további sikereket kíván a hollandnak.

f1-devries-alphatauri

Ostoba, sértő, aljas – kiakadtak az IndyCar-pilóták az Andretti F1-es elutasításán

Bár a Hamilton–Ferrari átigazolási ügy gyorsan elnyomta, de a hét másik fő F1-es vonatkozású híre (eddig), hogy szerdán kiderült, hogy a Formula-1 az FIA korábbi zöld jelzése ellenére sem engedi be a mezőnybe az Andretti Cadillac formációt 2025-ben vagy 2026-ban (2028-ra félig nyitva hagyták a kaput). A többpontos érvelésükben olyan okokra hivatkozott a FOM, miszerint az Andretti és a GM sem lenne egyből versenyképes, ezáltal pedig nem jelentenének hozzáadott értéket a sport számára.

Az IndyCarban, ahol az Andretti a legnagyobb sikereit elérte, ez több versenyző felháborodását is kiváltotta: „Az egyike az öt legostobább közleménynek, amit valaha olvastam” – foglalta össze röviden az álláspontját az Andretti korábbi pilótája, Conor Daly, míg Callum Ilott szerint ezzel eldőlt, hogy egyetlen új érdeklődő istállónak sincs esélye: „Ha ők nem kaptak helyet, akkor nem látom, hogyan kaphatna bárki más” – írta.

A legkeményebb hangú posztot Scott McLaughlin tette közzé: „Egy versenysorozat terjeszkedni akar Amerikában, de nem enged be több amerikai csapatot. Ennek aztán van értelme. De rendben van, fogják csak a saját tíz csapatukat. Nálunk 27 autó lesz egy másodpercen belül néhány hét múlva, vasárnap reggelente pedig zéró fogalmunk lesz arról, ki nyeri a versenyt. A legjobbakat kívánom!”

A legrészletesebben talán Oriol Servia, az IndyCar-karrierje során kétszer andrettis színekben induló pilóta fejtette ki a véleményét: „Biztos, hogy összetettebb döntésről van szó, mint amilyennek tűnhet számunkra, ugyanakkor sértőnek és aljasnak találom a felhozott érveket. Az Andretti Global felmutatott költségvetést, elkötelezettséget, egy első osztályú gyártót a GM és a Cadillac révén, egy amerikai központú csapatot, miközben karizmát és autósportos szaktudást gyűjtöttek az évtizedek során. Nehéz az ellen érvelni, hogy Mario és Michael Andretti ne lenne része az alapjának annak, ahol az F1 jelenleg tart. Csapatként szerintem nyertek néhány dolgot, ahol elindultak: az IndyCarban, az IMSA-ban, a Formula-E-ben, az Indy 500-on, az Extreme-E-ben és az Indy Lightsban.”

andretti

„Talán itt az ideje rácsörögnöm Totóra” – Grosjean

A csütörtöki szenzációs bejelentést követően, miszerint Lewis Hamilton a 2024-es évad végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a Ferrari pilótája lesz a Formula-1-ben, az egyik legfontosabb kérdés, hogy vajon ki pótolhatja az Ezüst Nyilaknál a hétszeres világbajnokot. A jelenleg esélyesnek látszó jelölteket ebben a cikkben gyűjtöttük össze, de akadt a névsorban szereplőkön kívül is valaki, aki lecsapta a magas labdát: Romain Grosjean.

„Talán itt az ideje rácsörögnöm Totóra” – írta viccesen a jelenleg az IndyCarban szereplő korábbi F1-es pilóta egy fotó kíséretében, amelyen Mercedes-overallban látható. A kép nem Photoshop, hiszen Grosjean az emlékezetes 2020-as bahreini tüzes balesete után ígéretet kapott Toto Wolfftól, hogy tesztelhet majd egy F1-es Mercedest, hogy ne az incidens legyen az utolsó emléke a száguldó cirkuszban. Az üléspróbára sor is került – ekkor készült a fotó –, maga a teszt azonban különböző okokból még nem valósult meg: a versenyző nemrég félig viccesen megjegyezte, hogy most már direkt is húzza az időt, hogy a jelenlegi szabályrendszer szerint épített versenygépbe ülhessen be.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Világbajnokkal és a női Dakar-győztessel áll fel a McLaren új párosa

Mindkét versenyzőjét lecserélte a McLaren az Extreme-E-ben: az elektromos szériához 2022-ben csatlakozó McLaren az első két szezonban Tanner Foust és Emma Gilmour párosával versenyzett, őket 2024-ben Mattias Ekström és Cristina Gutierrez váltja.

Mindkét versenyző bizonyított név mind az autósportban, mind a szériában. Mattias Ekström kétszeres DTM-bajnok (2004 és 2006), ralikrossz-világbajnok (2016), az Audi gyári Dakar-versenyzője, aki 2023-ban második lett az Extreme-E-ben két győzelemmel Laia Sanz társaként, annak ellenére, hogy a Sainz XE Teamhez eredetileg helyettesként érkezett az idősebb Carlos Sainz sérülését követően.

Cristina Gutierrezt az idei Dakar Ralival ismerte meg a szélesebb közönség, a Challenger (T3) kategóriát megnyerve ő lett mindössze a második Dakar-győztes nő Jutta Kleinschmidt után, jövőre pedig már a Dacia gyári versenyzője lesz. Személyében az Extreme-E öt eddigi bajnokának egyike érkezik a McLarenhez: 2022-ben Sebastien Loeb párjaként vezette a csúcsra Lewis Hamilton csapatát, az X44-et, amellyel négy győzelmet szállított eddig, kettőt tavaly. A svéd-spanyol párostól egyértelműen az eddigieket felülmúló eredményeket vár a McLaren, amelynek legjobbja két második hely a sorozatban.

Ekström és Gutierrez az Extreme-E utolsó szezonjának vág neki: 2025-ben a kategória megszűnik, a hidrogénhajtású Extreme-H veszi át a helyét. Addig is négy helyszínen, tíz fordulón át versenyeznek az elektromos SUV-k: Dzsiddában (február 17-18.), Európában (július 13-14.), Szardínián (szeptember 14-15., szeptember 21-22.) és az USA-ban Phoenix-ben (november 23-24.)

 

Szárnyal a Ferrari a tőzsdén: Tíz százalékot ugrott a részvény értéke

Így befolyásolja egy szenzáció egy cég árfolyamát: azt követően, hogy a szak-, majd világsajtó felkapta Lewis Hamilton Ferrarihoz való 2025-ös küszöbön álló bejelentésének hírét, rögtön megugrott a New York-i értéktőzsdén jegyzett RACE (ezzel a betűkombinációval futnak a Ferrari N.V. részvényei) értéke.

A Ferrari-részvény szerdán 346,78 dolláros árfolyamon zárt, a csütörtöki tőzsdenyitást követően azonban (ez 15:30 volt közép-európai idő szerint), 384 dollárra ugrott ára, azaz több mint tíz százalékot emelkedett a részvény, és ezáltal a cég értéke is, egyik napról a másikra hétmilliárd dollárral, közel 70 milliárd dollárra emelkedett a cég becsült értéke. Az árfolyam azóta csekély mértékben mérséklődött, jelen pillanatban 379,80 dolláron áll.

Kontextus, hogy a RACE-szel alig több mint négy hónapja, szeptemberben még csak 286 dolláron kereskedtek, egyéves mélypontja pedig 252 dollár volt: ennek másfélszeresét éri most a Hamilton-hírekkel kilőtt Ferrari.

Fotó: Ferrari

Gazzetta: Nincs kizárva, hogy Hamilton már idén a Ferrariba ül

Ahogy arról beszámoltunk, bődületes földcsuszamlás zajlik az F1-ben, ugyanis több forrás egybehangzó értesülése szerint Lewis Hamilton megegyezett a Ferrarival és 2025-ben elhagyja a Mercedest Maranello kedvéért.

Az olasz La Gazzetta dello Sport viszont elejtett egy érdekes megjegyzést: információi szerint nincs kizárva, hogy már idén, 2024-ben megtörténjen a váltás és Hamilton Ferrariba üljön.

A Mercedestől való távozás hivatalos bejelentését a délután folyamára várhatjuk.

f1-hamilton

Tartalékversenyzői szerepkört és hat szabadedzést kap a Haastól a Ferrari reménysége

A Haas csütörtökön bejelentette, hogy Pietro Fittipaldi mellett, aki hosszú évek óta a csapathoz tartozik és idén is kombinálni fogja a Formula-1-es tartalékversenyzői szerepkört az IndyCarban való full szezonos szerepléssel, 2024-ben immár Oliver Bearman is a hivatalos tartalékpilótájuk lesz. Bearman a Ferrari versenyzői akadémiájának talán jelenlegi legfőbb ígérete, tavaly újoncként négy versenyt is nyert a Formula-2-ben. F1-es nagydíjhétvégén is bemutatkozott szabadedzésen a Haas színeiben Mexikóban és Abu Dhabiban, utóbbi helyszínen a szezonzárót követő teszten is vezethetett.

Idén még több F1-es lehetősége lesz a britnek, ugyanis a tartalékosi szerep mellett összesen hat első szabadedzést kap majd a Haastól: a közlemény szerint Imolában, Barcelonában, Silverstone-ban, a Hungaroringen, valamint ismét Mexikóvárosban és Abu Dhabiban láthatjuk majd az amerikai istálló egyik autójában az FP1-en.

f1-bearman-haas

Cáfolta a Petronas, hogy visszacsábítaná az F1-et Sepangba

A minap mi is beszámoltunk arról a sajtóértesülésről, hogy a tavaly óta a sepangi pálya névadójaként is tevékenykedő Petronas azon dolgozik, hogy 2026-tól újra ellátogasson Malajziába a Formula-1 mezőnye. A pálya és a futam 1999 és 2017 között képezte a versenynaptár részét, ahonnan a visszaeső nézőszám és az emelkedő jogdíjak miatt került ki, s még néhány hónapja is arról beszéltek az illetékesek, hogy utóbbi miatt nincs terítéken a verseny visszatérése.

Nos, a mostani friss pletyka sem élt sokáig, a Petronas ugyanis gyorsan rövid közleményben cáfolta a híreszteléseket: „A Petronas reagálni kíván a 2024. január 31-én publikált hírekre, melyek a Formula-1-es Malajziai Nagydíj és Sepang 2026-os esetleges visszatéréséről szóltak. Szeretnénk megerősíteni, hogy nem zajlottak egyeztetések arról, hogy visszahozzuk a sportot a Petronas Sepang International Circuitre” – idézi a RacingNews365.com portál a Petronast.

f1-sepang

A sportág egyik óriása lehet Andrea Kimi Antonelli

A Mercedes juniorversenyzője, az eddig négy együléses bajnokságban négy bajnoki címet szerző Andrea Kimi Antonelli az FIA F3-at átugorva a Formula Regionalból azonnal az F2-be ugrik idén, ahol a Prema kötelékében csaphat össze Oliver Bearmennel, a Ferrari első számú reménységével. A fiatal versenyző még nincs 18 éves, de már most a közeljövő F1-es sztárjaként tekintenek rá sokan, és természetesen a Mercedes első embere, Toto Wolff sem fukarkodik az elismerő szavakkal, amikor szóba kerül a neve:

„Kimi 2012-ben került a szárnyaink alá, és már akkor is nagyszerű srác volt” – mondta Wolff a mindössze hatévesen felkarolt fiatal tehetségről. „Már akkor meglátszott a karaktere, hogy mennyire erős. Ott volt nálunk a garázsban, és nagyon magabiztos volt. Gokartban szenzációs az eredménylistája, aztán beült a junior formulaautókba, és minden egyes bajnokságát újoncként nyerte meg.”

antonelli

Wolff azonban óvakodik attól, hogy túl nagy nyomást helyezzen Antonellire, így semmiképp sem elvárás vele szemben, hogy a mezőny legfiatalabbjaként azonnal F2-es bajnok legyen: „Óvatosnak kell lennünk, mert nagy a felhajtás körülötte. Az F2-be ültetni őt nagy lépés, mert azok az autók nehezebbek és sokkal erősebbek. Ha megadjuk neki az időt, és nem várjuk el tőle, hogy már az első szezonjában taroljon, akkor szerintem a sportág egyik igazi óriása lehet belőle. Még csak 17 éves, annyira nagyon fiatal…”

Antonelli esetleges 2025-ös F1-es bemutatkozásáról is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi, a várható pilótapiaci mozgásokat taglaló epizódjában:

Visszautasítás: Az első reakció az Andretti-családtól

Miután az F1 elutasította az Andretti pályázatát, a csapat részéről még nem érkezett hivatalos kommunikáció. A jeget a család részéről az 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti törte meg – akinek a nevét az F1 közleménye szerint a szurkolók azért valamennyire ismerik… Andretti az X-en egy nagyon rövid reakciót fogalmazott meg:

Le vagyok sújtva. Nem mondok mást, mert nem találok más szót, csak azt, hogy le vagyok sújtva.

pf-andretti

Másodjára már az Alpine is átment a törésteszten

Az olasz Formu1a.uno értesülései szerint az Alpine csapata - azt követően, hogy egyszer már megbukott - másodjára már átment az FIA töréstesztjén. Korábban a Red Bull sem felelt meg elsőre az FIA kötelező tesztjén, ám gyakran megesik a csapatokkal, hogy elsőre nem mennek át a próbán, hiszen a mérnökök az utolsó ezredmásodpercet is megpróbálják kicsikarni az autókból, emiatt pedig olykor elbotlanak a törésteszteken, azonban az Alpine szakemberei a hírek szerint mostanra orvosolták ezeket a problémákat.

A francia csapat február 7-én mutatja be az A524-et, a csapat WEC-autójával egyetemben.


Fotó: Alpine

A rali és az F1 után új szakágban a korábbi Williams-vezér

Jost Capito a Nitrocross vezetőségéhez csatlakozott tanácsadóként – számol be a Racer.com. A német sportmenedzser hírnevét a WRC-ben négy világbajnoki sikert szerző Volkswagen motorsportfőnökeként, majd a Williams vezérigazgatójaként és csapatfőnökeként szerezte – a 2022-es szezon végén mondott le pozícióiról a grove-i csapatban. Capito a bejelentést úgy kommentálta: „erősen hiszek a ralikrosszban és jövőjében.”

A Nitrocross (korábban Nitro Rallycross) néven futó széria a Ralikrossz-világbajnokság amerikai központú konkurense: a versenyeket az USA-ban és Kanadában tartják, a mezőnyben azonban számos európai kiválóság szerepel, mint a címvédő Robin Larsson vagy Andreas Bakkerud, de a mezőny tagja az alapító Travis Pastrana is – korábban például Jenson Button tűnt fel a sorozatban.

A Nitrocross ismérve a hagyományos ralikrosszhoz képest extrém vonalvezetés, többek közt nagy ugratókkal, a különleges körülmények, mint a havas versenyek. A technológia a vb-hez hasonlóan elektromos, de az FC1-X teljesítményben az RX1e-t is felülmúlja: a minden idők legerősebb ralikrosszautójaként promótált modell 800 kW teljesítményre képes a WRX 500 kW-os hajtásláncával szemben.

Betört egy sörgyárba Leclerc és Sainz – Vasseur segített nekik

Már egy ideje ismert, hogy a Ferrari szponzori együttműködést kötött az Asahi cégcsoporttal, azon belül a Peroni márkával, amely a Scuderia partnere lesz 2024-től. A Formula-1-ben érdekelt alkoholmentes sörmárkák között átvándorlás történt az új szezon előtt: a Ferrari eddigi partnere, a Carlos Sainzhoz kötődő Estrella Galicia a McLarenhez csatlakozott, a Peroni pedig az Aston Martintól váltott három év után, amely egyelőre sörpartner nélkül maradt.

Az együttműködés hivatalos bejelentése azonban csak most történt meg: a Peroni Nastro Azzurro 0.0 % brand nem csupán a Scuderia Ferrarit, de a gyártó márkakupáját, a Ferrari Challenge Trofeo Pirellit is támogatja. Az olasz szurkolók előtt tisztelegve egy különleges, 2024 darabos limitált széria készül a sörből, amely a Tifosi nevet viseli.

A bejelentés apropóján egy reklámvideó is kijött Carlos Sainz és Charles Leclerc szereplésével. A páros betört a Peroni római gyárába, ahol az éj leple alatt ők címkézték át a Tifosi-söröket – kintről maga Fred Vasseur segítette őket, és mivel a Ferrariról van szó, a B tervre is át kellett állni, legalábbis a sztori szerint: