DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
Hírösszefoglaló

A Williams cáfol, Zhou maradhat – szombati F1-es hírek és sztorik

A Ferrarihoz kerülhet Zhou, a Williams cáfolja, hogy kihagyják Las Vegast, a Red Bull félt az F1-filmtől, Hadjar üléshez akar jutni, Michelisz a bajnoki cím kapujában – szombati F1-es hírek és sztorik.

Zhou topcsapattal maradhat az F1-ben

A Saubertől a szezon végén távozó Guanuy Zhou számára egy teszt- és tartalékpilótai státusz jelentheti a folytatást: számos online hírforrás szombaton arról számolt be, hogy a Ferrarinál köt majd ki. A Formula.hu információi szerint erre valós és komoly esély van, azonban a megállapodás még nem köttettet meg.

zhou-china-1



A lehetőségek között minden kétséget kizáróan előkelő helyet foglal el a Ferrari, ahol nagy szükség van egy tapasztalt harmadik emberre, továbbá elméletileg tartalékosként jelenlegi munkaadója, a Sauber is szívesen megtartaná Zhout, de mivel megfordult és eltöltött néhány évet az Alpine akadémiáján, egyes hangok szerint kínálkozhat esélye az enstone-i alakulatnál is.

További részletek itt.

A Williams cáfolja, hogy kihagyja Las Vegast

Az elmúlt napokban igen súlyos pletyka látott napvilágot a Williamst illetően, miszerint a csapat akár ki is hagyhatja a Las Vegas-i Nagydíjat a legutóbbi két versenyhétvégén történt számos költséges autótörés következtében. A RacingNews365 megkereste a csapatot, akik határozottan cáfolták, hogy veszélyben forogna a részvételük a soron következő versenyhétvégén.

 

Hadjar: Én vagyok a következő a sorban

Csalódott lenne, ha Sergio Perez elküldése esetén nem kapna ülést a Red Bull valamelyik csapatában, mivel ő a következő a sorban a Red Bullnál, nyilatkozta Isack Hadjar, az energiaitalosok juniorja. „Egyértelmű, hogy nem rajtam múlik. Sok minden történik a Racing Bullsnál és a Red Bullnál, bármi előfordulhat. És nyilvánvalóan én vagyok a következő a listán, ez egyszerűen tény.”

hadjar-4

„Nem tudom, milyen döntéseket hoznak, de mindenesetre itt vagyok, és megpróbálok készen állni a jövő évre, bármi is történjen” – nyilatkozta a 20 éves francia versenyző

Wolff nem mondott le Verstappen megszerzéséről

A Mercedes első embere nagyon várja, hogy saját nevelésű páros üljön az autóikban, de továbbra is jó viszonyban van a Verstappen-családdal – és rámutatott, hogy a jövő nyitott a hollandot illetően: „Max egy nagyszerű versenyző és egy érdekes személyiség, és Isten tudja, mi történik a jövőben, de nagyon várom, hogy Kimi és George párosa üljön az autóban, hiszen saját nevelésű, igazi Mercedes-juniorok, akiket pályafutásuk minden lépésének teljesítése során támogattunk” – nyilatkozta Wolff.

Kemény munka vár még Argentínára a versenyrendezésért

Daniel Scioli argentin turisztikai vezető szerint bár nem egyszerű kivitelezni, szeretnének ismét F1-es nagydíjat szervezni, amiben a Williams újoncának, Franco Colapintónak is szerepe van. Részletek itt találhatóak a témáról.

A Drive to Survive és az F1 film

A Drive to Survive című sorozat indulásáról osztott meg egy érdekes adalékot az F1 médiajogokért felelős igazgatója, Ian Holmes: „Az első évadban a Mercedes és a Ferrari nem vett részt, és azt gondoltuk, hogy ez egyfajta halálos ítéletet jelenthet a sorozat számára, ám ironikus módon valószínűleg ez volt az egyik dolog, ami segített nekünk, segített demonstrálni a sorozat jellegét és a narratívát, hogy nem arról szól, hogy ki nyerte meg a futamot, vagy ki nyerte a bajnokságot, és ki lett a második.”

drive-to-survive

A jövő nyáron mozikba kerülő F1 című film producere, Jerry Bruckheimer is megszólalt, s elárulta, hogy a Red Bull kezdetben bizalmatlan volt a projektet illetően. Mindez abból fakadt, hogy a Mercedes partnerként segíti a film elkészülését, ráadásul Lewis Hamilton nagyon komoly szerepet vállal a munkában, s a riválisok nem lehettek bene biztosak, hogy ez nem nyomja rá a bélyegét az alkotásra. A veterán producer arra is kitért, hogy miért választották egyszerűen az F1 címet – mint elmondta, ebben a régi klasszikusokat követték: „A nagy autóversenyes filmek címe Le Mans és Grand Prix volt. Ez pedig F1 lesz.”

Az FIA nem kényszeríthette a Renault-t a maradásra

A Renault részéről nemrég erősítették meg, hogy hiába regisztráltak a 2026-tól kezdődő új érára motorszállítóként, mégsem készítenek az új szabályrendszer szerint erőforrást, és az Alpine ettől kezdve a Mercedes erőforrásait használja majd. Az FIA együléses szériákért felelős guruja, Nikolas Tombazis kifejtette, hogy bár nagyon sajnálják a franciák távozását, erőszakkal nem tarthatták őket az F1-ben.

A görög szakember nyilatkozata ide kattintva olvasható.

Michelisz öt ponttal vezet a szezonzáró előtt

A nagy rivális Thed Björk megnyerte ugyan a TCR World idei utolsó hétvégéjének első futamát, a címvédő magyar viszont közvetlenül mögötte futott be, így továbbra is vezeti a tabellát a finálé előtt. A versenyről készült beszámoló itt érhető el.

Bagnaia nyerte a sprintet, még él az esélye

Csak az első kanyarokban kellett harcolnia a MotoGP-világbajnoki címvédőnek, Pecco Bagnaiának a barcelonai sprinten, de mivel Jorge Martin dobogón végzett, a spanyol 19 pontos előnnyel várhatja a vasárnapi finálét. A sprint összefoglalója itt olvasható.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: