DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
Motor

Rins a leggyorsabb, Honda–Suzuki harc az élen

A „kékek” spanyol versenyzője érte el a legjobb időt a Katari GP második edzésén, századokkal megelőzve a világbajnok Marc Marquezt és Joan Mirt. A gyári Ducatik és Yamahák is az első tízben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Péntek délután a második szabadedzéssel folytatódott a Katari Nagydíj programja – és mivel ezt már az időmérővel és a futammal azonos idősávban rendezték, villanyfényes körülmények között gyakorolhattak a motorosok. A körülményeknek köszönhetően pedig hamar meg is javították a versenyzők az FP1-en elért eredményeiket, egyúttal az összesített lista élén is több változás történt: az első percekben Enea Bastianini, Marc Marquez és Aleix Espargaro is megfordult az első gyakorlás után még Brad Binder által elfoglalt első pozícióban. Persze a nagyobb tempó nagyobb kockázattal is járt: előbb Luca Marini, majd Alex Marquez is elcsúszott.

rins-fp2



Az utolsó negyed órához érve aztán már az 1:53-as tartományba is benéztek a legjobbak: előbb Joan Mir állt az élre a Suzukival – amelynek az első edzésen a legjobb volt a végsebessége a célegyenesben, ami egyértelmű jelzés arra vonatkozóan, hogy valóban javult ezen a téren a GSX-RR –, majd Marc Marquez még tovább javította az etalont a radikálisan átalakított, de szemlátomást remekül működő Hondával. Ez a két márka harcolt az első helyért: az utolsó tíz percre fordulva Alex Rins állt az első helyen 1:53,537-es idővel.

Az igazán őrült tűzijáték persze az utolsó percekre maradt – és ennek most külön jelentősége volt, hiszen elképzelhető, hogy a szombati nappali edzésen már nem lesznek javítások, így most alakult ki a Q2 mezőnye. Végül Rins zárt az élen a Suzukival, de csak 35 ezreddel előzte meg Marquezt, és saját csapattársa, Mir is alig egy tizedre volt tőle.

Jorge Martin futotta meg a negyedik legjobb időt a Pramac Ducatival – a spanyol a gyári duóval ellentétben maradt a 2022-es specifikációjú Desmosedicinél, míg Jack Miller és Francesco Bagnaia egy kvázi hibrid változatot használ (bár Davide Tardozzi csapatmenedzser baromságnak nevezte a visszaváltásról szóló híreket). Ők ketten is ott voltak amúgy a top 10-ben, ahogy a Yamaha gyári párosa is Franco Morbidellivel és Fabio Quartararóval, valamint a két Espargaro – egyikük az Aprilián, másikuk a Repsol Hondán. A KTM-ek kiszorultak a legjobbak közül, viszont Raul Fernandez személyében ismét az osztrák márka adta a legjobb újoncot.

A 2. szabadedzés végeredménye:

1. Alex Rins Team Suzuki Ecstar 1'53.432  
2. Marc Márquez Repsol Honda 1'53.467 0.035
3. Joan Mir Team Suzuki Ecstar 1'53.579 0.147
4. Jorge Martín Pramac Ducati 1'53.652 0.220
5. Franco Morbidelli Monster Yamaha 1'53.845 0.413
6. Jack Miller Ducati Lenovo Team 1'53.870 0.438
7. Aleix Espargaró Aprilia Racing 1'53.886 0.454
8. Fabio Quartararo Monster Yamaha 1'53.906 0.474
9. Pol Espargaró Repsol Honda 1'53.963 0.531
10. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 1'53.971 0.539
11. Enea Bastianini Gresini Ducati 1'54.013 0.581
12. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'54.038 0.606
13. Miguel Oliveira Red Bull KTM 1'54.053 0.621
14. Andrea Dovizioso RNF Yamaha 1'54.153 0.721
15. Brad Binder Red Bull KTM 1'54.247 0.815
16. Álex Márquez LCR Honda 1'54.475 1.043
17. Maverick Vińales Aprilia Racing 1'54.524 1.092
18. Johann Zarco Pramac Ducati 1'54.565 1.133
19. Raúl Fernández Tech3 KTM 1'54.884 1.452
20. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'54.900 1.468
21. Remy Gardner Tech3 KTM 1'54.929 1.497
22. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati 1'55.371 1.939
23. Luca Marini VR46 Ducati 1'55.775 2.343
24. Darryn Binder RNF Yamaha 1'55.915 2.483
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: