Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Péntek délután a második szabadedzéssel folytatódott a Katari Nagydíj programja – és mivel ezt már az időmérővel és a futammal azonos idősávban rendezték, villanyfényes körülmények között gyakorolhattak a motorosok. A körülményeknek köszönhetően pedig hamar meg is javították a versenyzők az FP1-en elért eredményeiket, egyúttal az összesített lista élén is több változás történt: az első percekben Enea Bastianini, Marc Marquez és Aleix Espargaro is megfordult az első gyakorlás után még Brad Binder által elfoglalt első pozícióban. Persze a nagyobb tempó nagyobb kockázattal is járt: előbb Luca Marini, majd Alex Marquez is elcsúszott.
Az utolsó negyed órához érve aztán már az 1:53-as tartományba is benéztek a legjobbak: előbb Joan Mir állt az élre a Suzukival – amelynek az első edzésen a legjobb volt a végsebessége a célegyenesben, ami egyértelmű jelzés arra vonatkozóan, hogy valóban javult ezen a téren a GSX-RR –, majd Marc Marquez még tovább javította az etalont a radikálisan átalakított, de szemlátomást remekül működő Hondával. Ez a két márka harcolt az első helyért: az utolsó tíz percre fordulva Alex Rins állt az első helyen 1:53,537-es idővel.
Az igazán őrült tűzijáték persze az utolsó percekre maradt – és ennek most külön jelentősége volt, hiszen elképzelhető, hogy a szombati nappali edzésen már nem lesznek javítások, így most alakult ki a Q2 mezőnye. Végül Rins zárt az élen a Suzukival, de csak 35 ezreddel előzte meg Marquezt, és saját csapattársa, Mir is alig egy tizedre volt tőle.
Jorge Martin futotta meg a negyedik legjobb időt a Pramac Ducatival – a spanyol a gyári duóval ellentétben maradt a 2022-es specifikációjú Desmosedicinél, míg Jack Miller és Francesco Bagnaia egy kvázi hibrid változatot használ (bár Davide Tardozzi csapatmenedzser baromságnak nevezte a visszaváltásról szóló híreket). Ők ketten is ott voltak amúgy a top 10-ben, ahogy a Yamaha gyári párosa is Franco Morbidellivel és Fabio Quartararóval, valamint a két Espargaro – egyikük az Aprilián, másikuk a Repsol Hondán. A KTM-ek kiszorultak a legjobbak közül, viszont Raul Fernandez személyében ismét az osztrák márka adta a legjobb újoncot.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 1'53.432 | |
2. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'53.467 | 0.035 |
3. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 1'53.579 | 0.147 |
4. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'53.652 | 0.220 |
5. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'53.845 | 0.413 |
6. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 1'53.870 | 0.438 |
7. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'53.886 | 0.454 |
8. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'53.906 | 0.474 |
9. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'53.963 | 0.531 |
10. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1'53.971 | 0.539 |
11. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'54.013 | 0.581 |
12. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'54.038 | 0.606 |
13. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'54.053 | 0.621 |
14. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 1'54.153 | 0.721 |
15. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'54.247 | 0.815 |
16. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'54.475 | 1.043 |
17. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'54.524 | 1.092 |
18. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'54.565 | 1.133 |
19. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'54.884 | 1.452 |
20. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'54.900 | 1.468 |
21. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'54.929 | 1.497 |
22. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'55.371 | 1.939 |
23. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'55.775 | 2.343 |
24. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'55.915 | 2.483 |