Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Itthoni idő szerint péntek dél előtt nem sokkal eljött a várva várt pillanat: a Katari Nagydíj első szabadedzésével elstartolt a 2022-es MotoGP-szezon. Az első körök után a téli tesztek alapján is előrelépő Aprilián ülő Aleix Espargaro ragadta magához az irányítást, de erősen kezdett a radikálisan átalakított Honda gyári párosa, Marc Marquez és Pol Espargaro is. Az élbolyban feltűntek még a gyári Yamahák és Suzukik is.
A figyelem azonban részben a Ducati garázsára irányult. A Motorsport.com már csütörtökön megszellőztette, hogy Francesco Bagnaia kérésére a gyári csapat mégsem a 2022-es motorblokkal, hanem a tavalyi blokk továbbfejlesztett változatával vág neki a szezonnak. Ezt a szabadedzés során maga Davide Tardozzi, a bolognaiak főnöke is megerősítette, bár hangsúlyozta, hogy nem arról van szó, hogy az olasz versenyzőjük szerint a GP22-es blokk rossz lenne, egyszerűen csak a GP21-es fejlesztett verziója jobban passzol az ő és Jack Miller stílusához.
Mindenesetre ez azt jelenti, hogy Bagnaia és Miller is egyfajta hibrid 2021/2022-es versenymotorral fognak idén rajthoz állni, miközben a Pramac Racing duója, Johann Zarco és Jorge Martin, valamint a VR46-ot erősítő Luca Marini maradt a 2022-es változatnál – azaz az a furcsa helyzet állt elő, hogy a szatellit versenyzők újabb specifikációjú gépet kaptak. A maradék három ducatis – Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio és Marco Bezzecchi – eredetileg is a GP21-es Desmosedicit kapták volna.
Visszatérve a katari FP1-re: a hajrára fordulva Joan Mir tört az élre a Suzukival. Ez azonban csak a tűzijáték kezdete volt, amelynek végén némi meglepetésre a tesztszezon során inkább küszködő KTM-en ülő Brad Binder kaparintotta meg az első helyet 1:54,851-es körrel. Őt az LCR Honda japánja, Takaaki Nakagami követte a sorban, megelőzve a suzukis Alex Rinst, valamint a Repsol duóját, Pol Espargarót és Marc Marquezt.
Franco Morbidelli, Mir, Aleix Espargaro, Alex Marquez és Miguel Oliveira még az első tízben, ahonnan éppen kiszorult a címvédő Fabio Quartararo. Ducatit sem találtunk a legjobbak között, sőt a tavalyi vb-ezüstérmes Bagnaia egy kicsúszást is begyűjtve mindössze 18. lett. Az újoncok közül többek számára is nehezen indult az évad: Darryn Binder már az első percekben műszaki gondokkal szembesült, míg Di Giannantonio nevéhez fűződik az idény első bukása a legnagyobb géposztályban. A legjobb közülük egyébként Remy Gardner lett a 19. helyen.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'54.851 | |
2. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'54.907 | 0.056 |
3. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 1'54.978 | 0.127 |
4. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'55.126 | 0.275 |
5. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'55.137 | 0.286 |
6. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'55.294 | 0.443 |
7. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 1'55.371 | 0.520 |
8. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'55.378 | 0.527 |
9. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'55.385 | 0.534 |
10. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'55.470 | 0.619 |
11. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'55.600 | 0.749 |
12. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'55.688 | 0.837 |
13. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 1'55.745 | 0.894 |
14. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'55.768 | 0.917 |
15. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'55.815 | 0.964 |
16. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 1'55.895 | 1.044 |
17. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'55.960 | 1.109 |
18. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1'56.112 | 1.261 |
19. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'56.262 | 1.411 |
20. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'56.540 | 1.689 |
21. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'56.660 | 1.809 |
22. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'56.753 | 1.902 |
23. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'57.347 | 2.496 |
24. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'57.430 | 2.579 |