DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Motor

Binder kezdett az élen, motort váltott a Ducati

KTM-elsőséggel vette kezdetét a MotoGP katari évadnyitó hétvégéje: a dél-afrikai motoros Takaaki Nakagamit és Alex Rinst utasította maga mögé. Eközben a gyári Ducatinál váratlan döntést hoztak.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Itthoni idő szerint péntek dél előtt nem sokkal eljött a várva várt pillanat: a Katari Nagydíj első szabadedzésével elstartolt a 2022-es MotoGP-szezon. Az első körök után a téli tesztek alapján is előrelépő Aprilián ülő Aleix Espargaro ragadta magához az irányítást, de erősen kezdett a radikálisan átalakított Honda gyári párosa, Marc Marquez és Pol Espargaro is. Az élbolyban feltűntek még a gyári Yamahák és Suzukik is.

bagnaia-motogp



A figyelem azonban részben a Ducati garázsára irányult. A Motorsport.com már csütörtökön megszellőztette, hogy Francesco Bagnaia kérésére a gyári csapat mégsem a 2022-es motorblokkal, hanem a tavalyi blokk továbbfejlesztett változatával vág neki a szezonnak. Ezt a szabadedzés során maga Davide Tardozzi, a bolognaiak főnöke is megerősítette, bár hangsúlyozta, hogy nem arról van szó, hogy az olasz versenyzőjük szerint a GP22-es blokk rossz lenne, egyszerűen csak a GP21-es fejlesztett verziója jobban passzol az ő és Jack Miller stílusához.

Mindenesetre ez azt jelenti, hogy Bagnaia és Miller is egyfajta hibrid 2021/2022-es versenymotorral fognak idén rajthoz állni, miközben a Pramac Racing duója, Johann Zarco és Jorge Martin, valamint a VR46-ot erősítő Luca Marini maradt a 2022-es változatnál – azaz az a furcsa helyzet állt elő, hogy a szatellit versenyzők újabb specifikációjú gépet kaptak. A maradék három ducatis – Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio és Marco Bezzecchi – eredetileg is a GP21-es Desmosedicit kapták volna.

binder-motogp-fp1

Visszatérve a katari FP1-re: a hajrára fordulva Joan Mir tört az élre a Suzukival. Ez azonban csak a tűzijáték kezdete volt, amelynek végén némi meglepetésre a tesztszezon során inkább küszködő KTM-en ülő Brad Binder kaparintotta meg az első helyet 1:54,851-es körrel. Őt az LCR Honda japánja, Takaaki Nakagami követte a sorban, megelőzve a suzukis Alex Rinst, valamint a Repsol duóját, Pol Espargarót és Marc Marquezt.

Franco Morbidelli, Mir, Aleix Espargaro, Alex Marquez és Miguel Oliveira még az első tízben, ahonnan éppen kiszorult a címvédő Fabio Quartararo. Ducatit sem találtunk a legjobbak között, sőt a tavalyi vb-ezüstérmes Bagnaia egy kicsúszást is begyűjtve mindössze 18. lett. Az újoncok közül többek számára is nehezen indult az évad: Darryn Binder már az első percekben műszaki gondokkal szembesült, míg Di Giannantonio nevéhez fűződik az idény első bukása a legnagyobb géposztályban. A legjobb közülük egyébként Remy Gardner lett a 19. helyen.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Brad Binder Red Bull KTM 1'54.851  
2. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'54.907 0.056
3. Alex Rins Team Suzuki Ecstar 1'54.978 0.127
4. Pol Espargaró Repsol Honda 1'55.126 0.275
5. Marc Márquez Repsol Honda 1'55.137 0.286
6. Franco Morbidelli Monster Yamaha 1'55.294 0.443
7. Joan Mir Team Suzuki Ecstar 1'55.371 0.520
8. Aleix Espargaró Aprilia Racing 1'55.378 0.527
9. Álex Márquez LCR Honda 1'55.385 0.534
10. Miguel Oliveira Red Bull KTM 1'55.470 0.619
11. Fabio Quartararo Monster Yamaha 1'55.600 0.749
12. Jorge Martín Pramac Ducati 1'55.688 0.837
13. Jack Miller Ducati Lenovo Team 1'55.745 0.894
14. Enea Bastianini Gresini Ducati 1'55.768 0.917
15. Maverick Vińales Aprilia Racing 1'55.815 0.964
16. Andrea Dovizioso RNF Yamaha 1'55.895 1.044
17. Johann Zarco Pramac Ducati 1'55.960 1.109
18. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 1'56.112 1.261
19. Remy Gardner Tech3 KTM 1'56.262 1.411
20. Luca Marini VR46 Ducati 1'56.540 1.689
21. Raúl Fernández Tech3 KTM 1'56.660 1.809
22. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati 1'56.753 1.902
23. Darryn Binder RNF Yamaha 1'57.347 2.496
24. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'57.430 2.579
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: