DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Espargaro: Jobb az Aprilia, mint valaha

A spanyol versenyző szerint a Katari Nagydíjon bebizonyosodott, hogy „nem vicc” volt a teszteken mutatott formájuk. Testvére egyszerre dühös és elégedett első repsolos versenyhétvégéjével.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Katari GP három élgyártójához, a Yamahához, a Ducatihoz és a Suzukihoz tartozó versenyzők értékeléseivel már foglalkoztunk a minap, de voltak rajtuk kívül is olyan motorosok, akiknek a teljesítménye mellett nem lehetett elmenni szó nélkül a MotoGP évadnyitóján. Közéjük tartozik Aleix Espargaro és az Aprilia is, amely a teszteken látott villantások után az első nagydíjhétvégén is erősen teljesített: a szinte teljesen átalakított RS-GP-vel a spanyol a hetedik helyen ért célba, amelynél ugyan szerepelt már jobban a gyártó – éppen itt, Losailban volt már hatodik helyezése is a noaleieknek –, viszont ezúttal hat másodpercen belül végeztek a futamgyőztes Maverick Vinaleshez képest, márpedig sosem volt ilyen kicsi a hátrányuk versenyen.

aleix-espargaro-katar-aprilia-1



„Örülök, erős verseny volt” – értékelt Espargaro a Crash.net hasábjain. „Megmutattuk, hogy nem vicc volt az előszezoni formánk. Jobbak vagyunk, mint valaha, és képesek vagyunk a legjobbakkal harcolni. Sajnos még sokat kell tanulnunk, főleg a verseny elején, teli tankkal, mert ott sokat veszítettem. Aztán a futam közepén meg tudtam előzni néhány versenyzőt, aztán Mirrel közösen megérkeztünk a fő bolyra, a végére viszont már nem maradt több első gumim.”

„Így is mosolygom, mert az élbollyal voltunk az utolsó két körig, amikor időt veszítettem Miller megelőzésével. Összességében jól éreztem magam. Érzem, hogy a motor komoly potenciállal rendelkezik a féktávokon, valamint a leszorítóerőnek köszönhetően a kigyorsításokon is. Sajnos ötödik-hatodik fokozatban jobban küszködtem, mint arra számítottam. Azt tudom, hogy amikor egyedül vagyok, sok tempót veszítek, de azt gondoltam, bolyban közelebb tudok maradni az előttem lévőhöz. Nem így volt, sokat veszítettem az egyenesben. Ezen javítanunk kell, de úgy vélem, összességében versenyképes a motor, mindenféle gond nélkül teljesítettem a futamot, az elektronika elég jól működött, a gumi és az üzemanyag-fogyasztás is rendben volt. Mindenki szenvedett ma, de mi rendben voltunk, szóval jó kezdés. A következő versenyre még inkább készen fogunk állni” – mondta el az apriliás, hozzátéve, hogy többet is kockáztathatott volna a márka első top 5-ös helyezésért, de a motorban rejlő potenciált látva inkább a biztos és erős pontszerzésre koncentrált.

pol-espargaro-katar-repsol

Hasonlóan elégedett lehet a másik Espargaro, Pol is, aki első repsolos versenyén közvetlenül testvére mögött ért célba a nyolcadik helyen, ezzel máris biztatóbb teljesítményt nyújtott a Honda nyergében, mint az utóbbi években bárki Marc Marquezen kívül. „Egész versenyen előzgettem a srácokat és zárkóztam fel” – nyilatkozta a leintés után a spanyol a Motorsport.com hasábjain. „A tizenkettedik helyen haladtam a második körben, végül nyolcadik lettem, szóval szinte minden körben előznöm kellett. Amikor utolértem Aleix-t, próbálkoztam, de addigra már rossz volt az első gumi, így már nem tudtam nyerni a féktávokon. Aztán megpróbáltam az egyenesben megelőzni, s ha lett volna még egy egyenes vagy még egy kör, megcsináltam volna, de túl későn érkeztem meg, és végül öt századdal elmaradtam.”

„De nem ez a fontos. Sokkal inkább az, hogy 5,9 másodpercre voltam a győztestől, és ebből hármat az első két körben buktam el. Úgyhogy ez jó. Nyilván szeretnék közelebb lenni az elejétől, de nagyon érdekes ez az eredmény, mert úgy is 5,9 másodpercre voltam a végén az elsőtől, hogy az elején rosszul mentem. Szóval dühös vagyok az eredmény és a pontok miatt, de maga a verseny képe jól festett” – mondta el az ifjabb Espargaro, aki elmondta: többet tanult a futamon, mint a teszteken és az edzéseken együttvéve. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ha a világbajnoki cím a céljuk – márpedig az –, akkor nem lehetnek ismét nyolcadikak, a javítás kulcsa pedig egy erősebb szombati időmérős produkció lehet.

bastianini-katar-motogp-1

Mindenképpen említést érdemel még Enea Bastianini is, aki Moto2-es világbajnokként érkezett meg a királykategóriába, s rögtön első MotoGP-s viadalán befért az első tízbe. Ezzel értelemszerűen a legjobb újonc lett, megelőzve csapattársát, Luca Marinit és a Pramac Ducatit erősítő Jorge Martint – pedig utóbbi vele ellentétben a legfrissebb technikát kapja a bolognai gyártótól, ráadásul a verseny elején a Ducatik parádés rajtképességeit kihasználva a 14.-ről a 4. pozícióba ugrott előre.

Bastianini értelemszerűen elégedett volt a katari bemutatkozásával, erről a GPOne.com hasábjain beszélt az Avintia Esponsorama olasz motorosa: „Nagyon elégedett vagyok a versenyemmel. A rajtom rosszul sikerült, mert nem nyomtam be a holeshot device-t, elfelejtettem. De nyugodt maradtam: ez volt az első versenyem, csak célba akartam érni. Később aztán jól éreztem magam, és elengedtem magam. Rengeteget előztem, mire felértem a tizedik pozícióba. El akartam csípni a hetedik helyet, de aztán hibáztam a 6-os kanyarban, úgyhogy inkább megelégedtem ezzel” – fogalmazott a fiatal motoros, aki szerint a legkomolyabb kihívást az jelentette a számára a legfőbb kihívást, hogy a futamon megváltoznak a viszonyítási pontok a féktávokon, és a motort is nehezebb megfékezni bolyban haladva. Viszont az mindenképp jó hír volt számára, hogy egyáltalán nem küzdött olyan mértékben a gumikkal, mint egy hellyel előtte végző gyári márkatársa, Jack Miller.

A MotoGP-szezon húsvéthétvégén egy újabb katari fordulóval, a Dohai Nagydíjjal folytatódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: