Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Egy héttel Le Mans után már a Motorland Aragon versenypályán gyülekezett a MotoGP mezőnye, amelyre két háromnegyed órás szabadedzés várt pénteken. Az indulók sora azonban nem volt teljes, hiszen Valentino Rossi pozitív koronavírustesztet produkált (ahogy azóta az is kiderült, hogy jó barátja, ’Uccio’ is), ráadásul enyhe tüneteket is mutat.
A Yamaha úgy döntött, hogy ezen a hétvégén semmiképp, de vélhetően a következő, ugyanitt sorra kerülő Terueli Nagydíjon sem helyettesíti az olaszt. Ha Valenciáig sem gyógyul meg Rossi, akkor elsősorban Jorge Lorenzo jöhet számításba, de Massimo Meregalli csapatmenedzser azért hozzátette: a múlt heti portimaói teszten látszott, hogy a kevés motorozás miatt nem az igazi a tesztversenyzőként alkalmazott visszavonult ötszörös világbajnok tempója, így több lehetőséget kellene biztosítaniuk számára a beugrás előtt.
Egyébként nem Rossi az egyetlen, aki a Covid-19 miatt kénytelen kihagyni az Aragóniai GP-t: a Moto3-ban vb-aspiránsnak számító Tony Arbolino került karanténba, miután a repülőúton szoros kontaktusba került egy bizonyítottan fertőzött személlyel.
Maga a pénteki program sem indult zökkenőmentesen: a délelőtti első szabadedzésnek csak félórás késéssel tudott nekivágni a mezőny, ugyanis a Michelin úgy ítélte meg, túl hűvös az idő a gumik számára. Pedig amúgy a francia gyártó változtatott a keverék eloszlásán: a hátralévő versenyhétvégékre lágy abroncsból eggyel több, keményből eggyel kevesebb szettet biztosít a csapatok számára.
A Michelin viszont a csúsztatást érezte biztonságosnak (emiatt egyébként szombaton is 10:25-kor startol majd az FP3), de még így is öten buktak a 45 perc során: köztük volt a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo is, de elesett a csapattársa, Franco Morbidelli, valamint Alex Marquez, Johann Zarco és Iker Lecuona is. A tempót viszont ennek és az aragóniai pálya papíron a Yamahának kevésbé kedvező nyomvonala ellenére is a hangvillások diktálták: Maverick Vinales volt a leggyorsabb a Petronas párosa előtt, de meglepően jól szerepelt Marquez és Takaaki Nakagami is a Hondával.
A délutáni tréningen a jobb körülmények révén szinte azonnal gyorsulni tudtak a motorosok, aminek különös jelentősége is lehet majd, ha szombat délelőtt a várható hűvös miatt viszont nem fognak javítani. A bukásoktól azonban így sem tudtunk megszabadulni: előbb Pol Espargaro, majd Stefan Bradl is elkönyvelhetett egy esést, míg a hajrában Zarco iratkozott fel ismét erre a listára.
A hajrában Vinales emelte a legmagasabbra a lécet: egyedüliként tudott 1:47-es kört motorozni, így ő zárta az élen az FP2-t is. Ismét Quartararo és Morbidelli következett a spanyol mögött, azaz a három Yamaha kisajátította a legjobb pozíciókat. Joan Mir a negyedik a Suzukival, Cal Crutchlow az ötödik az LCR Hondával, megelőzve a két Espargarót. Az első tízbe Marquez, Nakagami és Alex Rins fért még be, azaz a három Yamaha, a két Suzuki, egy-egy KTM és Aprilia és három Honda áll pillanatnyilag Q2-t érő helyen. A Ducatik épp csak kiszorultak a top 10-ből, viszont érdekes módon közülük az avintiások voltak a leggyorsabbak, míg az arcán egy darázscsípéssel is küzdő múlt heti győztes, Danilo Petrucci a tempója helyett Mir feltartásával hívta fel magára a figyelmet.
A pénteki edzések összesített eredményei (mindenki az FP2-n volt a gyorsabb):
1. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'47.771 | |
2. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'48.020 | 0.249 / 0.249 |
3. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'48.218 | 0.447 / 0.198 |
4. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'48.501 | 0.730 / 0.283 |
5. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'48.598 | 0.827 / 0.097 |
6. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'48.670 | 0.899 / 0.072 |
7. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'48.746 | 0.975 / 0.076 |
8. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'48.823 | 1.052 / 0.077 |
9. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'48.824 | 1.053 / 0.001 |
10. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'48.839 | 1.068 / 0.015 |
11. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'48.906 | 1.135 / 0.067 |
12. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'49.003 | 1.232 / 0.097 |
13. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'49.015 | 1.244 / 0.012 |
14. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'49.026 | 1.255 / 0.011 |
15. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'49.107 | 1.336 / 0.081 |
16. | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'49.165 | 1.394 / 0.058 |
17. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'49.208 | 1.437 / 0.043 |
18. | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'49.258 | 1.487 / 0.050 |
19. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'49.488 | 1.717 / 0.230 |
20. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'50.091 | 2.320 / 0.603 |
21. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'50.244 | 2.473 / 0.153 |