DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Morbidelli: Zarco egy félgyilkos

Rendkívül veszélyesnek nevezte a francia megmozdulását a vele ütköző olasz. Az Avintia Ducati motorosa elmondta: nem volt szándékos, amit tett – és erről Rossival is hosszasan beszélt.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Az elmúlt időszak egyik legijesztőbb balesetét hozta a MotoGP Osztrák Nagydíja: a verseny harmadánál járt a mezőny, amikor a 3-as kanyarhoz közeledve Johann Zarco és Franco Morbidelli összeütközött, kettejük motorjai pedig kis híján telibe találták Maverick Vinalest és Valentino Rossit a következő kigyorsításon. Szerencsére mindenki megúszta sértetlenül a balesetet, egyedül Morbidellit vitték be az orvosi központba ellenőrzésre. A hatalmasat eső olasz egyértelműen Zarcót tartja hibásnak a balesetért, mert a francia áthúzta elé az ideális ívről a motorját a féktávon:

„Zarco egy félgyilkos” – nyilatkozta a Petronas Yamaha motorosa a Sky Italiának. „Ha így fékezel 300 km/h-nál, az azt jelenti, hogy nem igazán szereted sem saját magad, sem azokat, akikkel versenyzel. Nagyon remélem, hogy ez az óriási baleset arra készteti, hogy kicsit többet gondolkodjon, mert ez nagyon veszélyes volt rám, rá, Valentinóra és Maverickre nézve is. Sajnálom, mert én nem tudtam semmit tenni, mert amikor fékezni kezdtem, Johann lement a versenyívről, így nem tudtam elkerülni, hogy nekimenjek.”

Az incidenst kisebb sérülésekkel megúszó Zarco úgy fogalmazott: nem szándékosan váltott irányt fékezés közben, és ezt egyébként Rossival is megbeszélte: „Rossz, hogy Rossi és Morbidelli azt gondolják, hogy szándékosan csináltam, mert meg akartam állítani Morbidellit. Nem ez járt a fejemben. Fékeztem, és nyilván megfordult a fejemben, hogy megelőzhet, de nem azért vágtam át az ívét, hogy megállítsam. Túlságosan őrült és veszélyes dolog lenne ez, és ezzel tisztában is vagyok. Nem volt rossz szándékom fékezés közben. Meglátogattam Francót az orvosi központban, és megöleltük egymást, mert mindketten megijedtünk. Utána viszont szomorú voltak a negatív megnyilvánulások miatt, ezért tíz percet együtt töltöttünk Rossival, beszéltem vele, hogy elmondjam, nem vagyok őrült. El tudtam mondani, mi történt, és most már minden jobb. Csúnya eset volt, de szerencsére senki sem sérült.”

A Red Bull Ringgel kapcsolatos biztonsági aggályok évről évre előkerültek a motorosok körében: elmondásuk szerint különösen esőben lenne veszélyes a spielbergi aszfaltcsík. Vasárnap a Moto2-ben is történt egy nagy esés, a MotoGP-ben pedig épp a versenyzők által legtöbbször kritizált szakaszon történt az említett bukás. A leintést követően a dobogósok, élükön a futamot megnyerő Andrea Dovizioso is kiemelte, hogy túl közel vannak a falak azon a szakaszon, így ezen változtatni kellene:

„Ilyen nyomvonal esetén benne van, hogy ha történik valamit, eltalálhatsz valakit, szóval nem annyira biztonságos a pálya, de nem lehet az összeset egyformára építeni. Beszéltünk erről a Biztonsági Bizottsággal, hogy például a bal oldali korláton lehetne változtatni, mert az veszélyes” – idézi a crash.net a ducatist, akivel egyetértett Joan Mir és Jack Miller is. Azt mindhárman hangsúlyozták, hogy természetesen nem a Red Bull Ring az egyetlen ilyen karakterisztikájú pálya, így máshol is előfordulhatna hasonló baleset.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: