Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
A Moto2-ben látott ijesztő bukást követően a MotoGP spielbergi versenyén is felpattantak a fotelből a nézők, amikor a 10. körben Johann Zarco és Franco Morbidelli ütközéséből óriási baleset kerekedett. A versenyzők bukása után a két motor elszabadult és a 3-as kanyar felé vettek az irányt, Morbidelli Petronas Yamahája pedig éppen az ott haladó Vinales és Rossi között repült át, talán csak néhány centiméterre attól, hogy eltalálja a gyári Yamaha valamelyik versenyzőjét. Nem csoda, hogy a piros zászlós leállás során a garázsban a sok mindent megélt Rossi is csak üres tekintettel nézett maga elé, próbálva megemészteni a történteket.
An understandably shaken @ValeYellow46...#AustrianGP pic.twitter.com/UB0fdyx0TG
— MotoGP™ (@MotoGP) August 16, 2020
Szerencsére mindkét yamahás elkerülte a balesetet, valamint a nagyot bukó Zarco és Morbidelli sem szerzett komoly sérüléseket.
„Az a legfontosabb, hogy jól vagyunk” – mondta Vinales a MotoGP hivatalos oldalán. „De abban a kanyarban bármikor történhetnek ilyenek – már régóta mondjuk, hogy veszélyes a 3-as. Semmit nem láttam a balesetből, csak egy csattanást hallottam, amikor Johann motorja eltalálta a falat. Ekkor oldalra néztem, és láttam, hogy jön felém egy motor. Próbáltam védeni a fejem, a motor pedig éppen csak elszállt felettem. Nagyon szerencsések voltunk, valaki megvédett ma minket.”
Bad result, but today we have to be happy #AustrianGP // Mal resultado, pero hoy tenemos que estar contentos #AustrianGP#MV12 #12gang #MonsterYamaha #MotoGP pic.twitter.com/wFf6byCvPu
— Maverick Viñales (@mvkoficial12) August 16, 2020
Rossi is visszanézte a baleset előzményeinek videóját, amiből az látszik, hogy Zarco a 3-as kanyarhoz közeledve húzta be a motort Morbidelli elé, aki emiatt belefutott hátulról.
„Nagyon félelmetes, rémisztő volt az egész. Nem feledkezhetünk meg róla, hogy mennyire veszélyes is ez a sport, ezért oda kell figyelnünk egymásra a pályán – különösen egy olyanon, ami tele van hosszú egyenesekkel, és sokszor 300 km/órával haladunk” – mutatott rá aggodalmasan Rossi.
„Zarco szinte Franco arcába fékezett, talán azért, hogy megakadályozza az előzést. Én és Maverick viszont emiatt hatalmas veszélybe kerültünk, ami akár katasztrófához is vezethetett volna. Beszéltem azóta Zarcóval, és azt mondta, hogy nem szándékosan csinálta. De akkor is azt mondom: az agresszív vezetéssel önmagában nincs baj, viszont ha 300 km/óránál befékezünk mások előtt, abból bármikor katasztrófa lehet.”