DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
15:12

Így állunk most:

Köszönjük a figyelmet, jövünk az összefoglalóval, a nyilatkozatokkal, hírekkel, érdekességekkel a helyszínről - tartsatok velünk a következő órákban és természetesen utána is! :) 

Ez Verstappen 39. F1-es futamgyőzelme, Alonso és Ocon is boldog lehet, ahogy a 4-5. helyet hozó Mercedesek sem lehetnek elégedetlenek. 

Itt a vége:

MAX VERSTAPPEN NYERTE A MONACÓI NAGYDÍJAT!

Még három kör van hátra, lecsordogál a futam vége. 

Verstappen 25 másodperccel vezet, de hozzáért a falhoz megint - a csapat nézi, hogy van-e valami baj az autóval.

Russell támadja Hamiltont, pár tizedre van csak tőle - Leclerc 9 másodpercet kapott már tőle, így jelenelg a büntetése ellenére is előtte végezhet. 

Tsunoda hibázik is, már csak a 13. Ennyit az AlphaTauri pontszerzéséről. 

Piastri is megelőzi Tsunodát: mindkét McLaren a célegyenesben ment el mellette DRS-sel. 

Norris megelőzi Tsunodát és feljön a kilencedik helyre!

Ocon, Hamilton és Russell között összesen 2,5 másodperc a távolság.

Leclerc a hatodik, Sainz a nyolcadik - ez sem a Ferrari futama.

Még 14 kör van hátra, az első két hely leosztott, a dobogó alsó foka a kérdés - vajon Hamilton vagy Russell képes-e megtámadni Ocont?

Hülkenberg 10 másodperces büntetést kap, mert nem jól töltötte le a korábbit...

Verstappen 16 másodperccel vezet Alonso előtt - a spanyol gyorsabb, de nagy a távolság. Ocon 13 másodpercre van Alonsótól.

Perez és Magnussen már a full esőgumikon van kint, nem is az intereken.

Russell is hibázik ugyanott, Perez is falnak érinti a Red Bullt - most elég sokan kalandoznak...

Magnussen rutinozik az egyes kanyar bukóterében, semmi érdekes.

Russell ötmásodperces büntetést kap, mert a csapat nem biztonságosan küldte vissza a bokszból, és feltartotta Perezt.

Stroll így kiesett a hibája miatt, nem tartott fel senkit, de ő nem tudja folytatni a falnak ütközése után. Magnussent kint hagyta a Haas slickeken, ő is falba tette az autót, de begurult a bokszba - folytatja, de ő az utolsó.

Mindenki intereken van, Verstappen 20 másodperccel vezet Alonso előtt, majd jön Ocon, és a mögötte támadó Hamilton.

Verstappen is érintőre vette a falat, de simán vezet a kerékcsere után - közben Stroll falnak csapja az Astont lassú tempóban!

Alonsónak elég tartaléka volt - bejött az interekért, visszajön a második helyre, így biztosított a dolog.

Sainz hibája viszont fájdalmas: a Ferrari egyszerre hívta ki az egymás mögött guruló két pilótáját, mert nem tehetett mást - és Leclerc volt már előrébb...

Sainz hibázik, becsúszik, de folytatja - Leclerc megelőzi, de nekik is jönniük kell az interekért. Alonso slickeket kapott, ő nagyon ráfaraghatott...

Verstappen bekiáltja a rádióba: "Intereket, intereket!"

Alonso a bokszban, nem vár tovább az Aston: közepes slickeket kap!

Russell kockáztat: intermediate-et kap!

Az alagút előtti lassú kanyarok olyanok a slickeken, mintha jégen mennének a pilóták - az alagút után viszont egész korrekt a helyzet. 

Közben Sainz támadja Ocont, de a francia nem hagyja magát. A ferraris panaszkodik.

A szétkopott gumikkal ez most nehéz Verstappennek és Alonsónak - de a Red Bull azt tanácsolja a hollandnak, hogy maradjon kint, mert csak 2-3 kanyarban vizes, a többi autózható...

Vzes az út, mindenki slickeken van kint, senki sem mozdul, csak lassul - mi lesz ebből?

Esik az eső!

Hopp-hopp, kisebb esőcsepegést jelentenek a pilóták a pálya első felében és a közepénél. Az még érdekes lehet...

Magnussen is érintőre veszi a falat, ahogy fogynak a gumik és fáradnak a pilóták, kezdenek gyakoribbá válni az ilyenek. 

Gasly is cserél, most ő a nyolcadik. Verstappen, Alonso és a harmadik Russell nem cserélt még az elejéről.

Piastri leborotválta az egyik belső falat - egy ilyen kell kicsit durvábban a safety carhoz...

Leclerc alatt elfogytak az abroncsok, a Ferrari feladta, kihozta a monacóit, aki Hamilton mögé, a nyolcadik helyre jön vissza.

Ha Alonso kijön, akkor a 9 másodperces előnyben autózó Verstappen megkönnyebbülhet, és azonnal cserélhet - de amíg az Aston megy, addig Verstappennek is mennie kell, mert ugyan visszajönne a második helyre Alonso mögé, de ha abban a sávban történik valami, akkor a spanyol veszélyes lehet rá. Amúgy nem.

Csak ugye közben már így néznek ki a gumik:

A pályán kint maradók természetesen a virtuális vagy valós biztonsági autóra várnak, mert azzal nagyon jól járnak - ha az nem jön, akkor a már kereket cserélők azért előnybe kerülhetnek, lásd Ocon, Sainz és Hamilton.

40. kör, túl vagyunk a verseny felén. Így állunk most a bokszkiállások megkezdése, de be nem fejezése közben:

 

Stroll a 15. helyen erőlködik Magnussen mögött, és nekimegy a Haasnak, megint megtöri az Astont. 

Sainz tombol a csapatrádióban, hogy miért hozta ki őt így a Ferrari, hogy ne előzze meg Ocont. Mondják neki, hogy a mögötte egy másodpercre lévő Hamilton miatt, amire azt válaszolja egy cifra káromkodás kíséretében, hogy őt nem érdekli Hamilton.

Így Perez megint jön a bokszba, kap egy új első szárnyat - a pontszerzésre való esélye nagyjából elment.

Perez nem fér el az úton: előbb Strollnak megy neki, majd panaszkodik a kanadaira, most pedig egy Haast öklel fel, és összetöri a Red Bull első szárnyát. A mexikói szerint féktesztelte őt Magnussen, de kívülről nem így tűnik...

Hamilton egy másodpercre megközelítette Sainzot, az új gumikon ő futotta meg a verseny leggyorsabb körét. 

Sainz és a Ferrari nem tudta megcsinálni: megvolt a kerékcsere, de Ocon elhúzott a spanyol mellett a célegyenesben, és megőrizte a pozícióját.

Ocon is jön a bokszba, de hibázik az Alpine, lassú a csere, 4,2 másodpercig tart - Russell és Hamilton közé, a hetedik helyre jön vissza. Itt az esély Sainz és a Ferrari előtt!

Hamilton nyitja meg a bokszkiállások során: most ő a nyolcadik, 14-15 másodpercre van az előtte haladó Russelltől, van előtte üres tér, nyomhatja. 

Verstappen pillanatokon belül lekörözi Perezt. 

Verstappen a bal elsőre panaszkodik, Sainzot majdnem kihívta kerékcserére a Ferrari, de aztán mégis kint hagyta inkább. Zajlik a sakkjátszma a pályapozíciókért. 

Van esély valami kis esőcsepegésre, de semmi komolyra - 27 körön vagyunk túl a 78-ból.

A gumikopás állítólag nagyobb, mitn ahogy a csapatok várták, akár a közepes, akár a kemény keverékről beszélünk.

De előzni úgysem lehet...

Az azért egyértelmű, hogy Ocon feltartja a Ferrarikat és Hamiltont, akik egymás mögött autózgatnak tizedekre, míg Ocon őrzi a harmadik helyet. 

Nocsak, előzés: Magnussen bevetődött Sargeant mellé, és megelőzi!

Sőt, a kör végén Stroll is megteszi ezt, majd ezt kihasználva Perez is elmegy a Williams mellett. 

Sainz fekete-fehér zászlót kap a megmozdulásáért, de nincs büntetés, és nem intik ki a bokszba kötelező szárnycserére. Ezzel együtt tud élni.

A bokszkiállásra szánt idő 19 másodperc ezen a pályán, Ocon hátránya éppen ennyi Verstappenhez képest a harmadik helyen. 17 kör alatt megvan Verstappen számára egy bokszkiállásnyi előny a harmadik helyezetthez képest.

Alonso hátránya már hat másodperc Verstappenhez képest, a holland könnyedén kézben tartja ezt a futamot.

Előzés vagy bármi egyéb érdekesség nem történik, zajlik a vonatozás. 

Alonso ráhozta a szívbajt a csapatra: defektet érez a bal első guminál, de a csapat szerint ők nem látnak problémát.

A versenyirányítás vizsgálja az Ocon-Sainz esetet. 

Hamilton és Leclerc közelítenek az említett pároshoz, 15-17 másodpercre vannak már Verstappentől. 

Leesett egy darab a szárnyból, így elvileg biztonságos a haladás, és a spanyol kint is akar maradni, nem akar kijönni a bokszba.

Sainz hibázik! Támadta Ocont, és az alagútból kifelé eső féktávon eltalálta a franciát - továbbmentek mindketten, nem volt jelentős csatt, de a Ferrari első szárnya megsérült. 

Perez 28-29 másodperces hátránya azért érdekes, mert ő már volt a bokszban, a kiállások után azért lehet esélye a pontszerzésre még előzés nélkül is. 

Russell rajfelállását kivizsgálták, és végül arra jutottak, hogy nem volt szabálytalan, nem kap büntetést. 

Mondjuk itt mindenki arra ment, amerre tudott...

Balesetokozásért Nico Hülkenberg kapott egy ötmásodperces büntetést - amúgy is ő a sereghajtó jelenleg. 

Verstappen már 2,3 másodperccel vezet Alonso és bő öt másodperccel Ocon előtt alig öt kör elteltével. 

Hopp: Russellt vizsgálják inkorrekt rajtfelállásért!

Az első ötben Verstappen, Ocon és Hamilton a közepeseken, Alonso és Sainz a keményeken rajtolt, majd Leclerc, Gasly és Russell is a keményeken kezdte meg a futamot. 

Perez azonnal kiment a bokszba, és megkapta a kemény gumikat, így neki többször nem kell kijönnie már kerékcserére. 

A mezőny végén azért volt egy-két koccanás, Perez is bajba kerülhetett, Stroll pedig defektet kapott!

Verstappen nagyon jót rajtolt, nem volt esélye Alonsónak. 

RAJT! Eljöttek az elején gond nélkül, Verstappen, Alonso, Ocon, Sainz a top négy. 

Már zajlik a felvezető kör...

Nem mindenki egyforma gumin rajtol: Verstappen a közepeseken, Alonso viszont a keményeken indul az első sorból. 

Jó idő van Monacóban, jelen állás szerint nem várható eső a futamon.

15:00-kor rajtol a futam, a rajtsorrend ezen a linken megtekinthető: https://formula.hu/f1/2023/05/28/az-f1-es-monacoi-nagydij-rajtracsa 

Köszöntünk mindenkit, perceken belül kezdődik az F1-es Monacói Nagydíj!