Ez történt az Olasz Nagydíj hétvégéjén
Üdvözlünk mindenkit a monzai F1-es hétvége nyitónapján, amikor a pályát még csak gyalogosan járják be a pilóták, de a paddockban máris a maximumon pörög az élet. Sőt, a Belga Nagydíj még csak múlt vasárnap ért véget, de Milánóban már szerdán folytatódott az F1-láz egy gigantikus Ferrari-rendezvény által. Erről ide kattintva találhatók képek és részletek.
Az olasz rajongókról pedig tudjuk, hogy mindent imádnak, ami jelenleg piros, ami a múltban piros volt (Kimi Raikkönen) vagy ami a jövőben piros lesz (Charles Leclerc-t már tavaly családtagként kezelték). A Ferrari fennállásának 90. évfordulója apropóján pedig idén még a megszokottnál is több piros dolog került a monzai paddockba. Kiállították például Jody Scheckter világbajnok autóját, ami szintén évfordulós: idén van 40 esztendeje, hogy a 1979-ben a csúcsra vezette azt a dél-afrikai.
Az ünnepi hangulathoz hozzájárul az Alfa Romeo is: ők ezt a special edition biciklit helyezték ki a motorhome elé. Tavaly is így tettek, a jelek szerint ők a biciklikiállítással teremtenének hagyományt.
És a Ferrari világbajnoka, de jelenleg is olasz csapatnál versenyző Kimi Raikkönen is kapott egy kacsintást az életkorával élcelődő alábbi tábla révén:
Ilyen sincs gyakran! Az F1-es versenyhétvégék csütörtöki napjának délutánján a pálya a biztonsági és az orvosi autóké, amelyek pilótái ilyenkor tréningezik le az aktuális aszfaltcsíkot. Monzában ez most nem ment simán, ugyanis az orvosi autó - mint a formula.hu helyszíni fotóin is látható - a tréning közben jobb hátsó defektet kapott – jelentette az Autodromo Nazinonaléról lapunk tudósítója, Mészáros Sándor.
A bokszutcában jelenleg munkagépek korzóznak, azonban a tifosi már elkezdte az Autodromo Nazionale feldíszítését. Noha a száguldás csak pénteken kezdődik a Sebesség templomaként emlegetett monzai pályán, a tribünökön már láthatóak a vörösöket biztató kisebb és nagyobb molinók. A hétvége a maranellóiak számára az ünneplés jegyében telik, ugyanis 90 esztendeje alapították a márkát. Hogy mi kellene a teljes örömhöz? Nyilvánvalóan egy futamgyőzelem...
A BWT-Arden garázsa: így tisztelegnek a Spában elhunyt Anthoine Hubert emléke előtt.
Világbajnokok, legendák, csúcstechnikák ide vagy oda, egyelőre az Olasz Nagydíj főszponzora, a Heineken viszi a bulit Monzában. A márka egy igazi olasz mobilpizzériát vezényelt a paddockba, a kis kuckóban készülő, ott osztogatott finomságért hosszú sorokban várakozik a jónép.
Ha csütörtök, akkor bokszlátogatás! Nincs ez másképp Monzában sem, ahol természetesen a Ferrari garázsa előtt a legnagyobb a felhajtás. Ami biztos: a tifosi rendületlenül ott van a Scuderia mellett!
A Formula.hu új rovatában, a Formula-naplóban Mészáros Sándor kollégánk gyűjtötte össze csütörtöki tapasztalatait Monzából. Ide kattintva található.
Este vihar volt Monzában és ma délelőtt is eleredt az eső - hűvös van, meglátjuk, hogy mi lesz így a hamarosan, 11:00-kor elvileg elrajtoló első szabadedzésből.
A Formula-3 szabadedzése így természetesen vizes körülmények között zajlott.
A 16 Celsius-fokos levegő és a 19 fokos aszfalt nem éppen ideális...
Közben megkezdődött az edzés, autók is vannak a pályán, tapogatják a vizes aszfaltot - óriási eső most azért nincs, dolgozni pedig már csak azért is érdemes most, mert az időmérő és a futam is jó eséllyel lehet esős.
Negyedóra eltelt az edzésből, eddig kb. ezzel a képpel lehet összefoglalni az eseményeket, annyi kiegészítéssel, hogy vannak, akik az átmeneti gumikat próbálgatják. Mért kör nincs.
Közben Mészáros Sándor kollégánk ezt látja maga körül a paddockban.
"Az éjjeli óriási vihar után ma reggel is szakadt az égi áldás. Most épp szemerkél. Az autók már a pályán" - jelenti.
PIROS ZÁSZLÓ! Kimi Raikkönen lecsúszott az útról a Parabolicában (kitört az Alfa hátulja), majd háttal nekicsapódott a falnak és ott ragadt a kavicságyban. Az esős edzés egyelőre szünetel...
Raikkönen autóját eltakarítoták, ő közben visszaért a bokszba (a Red Bull még az autója kiengedését is késleltette azért, hogy a Jégember még átfuthasson), az edzés pedig folytatódik. Egyébként Danyiil Kvjat 1:35,8-as idővel jelenleg hivatalosan első.
Hopp, még egy PIROS ZÁSZLÓ! Sergio Perez összetörte a Racing Pointot a tízes kanyarból kifelé (a Parabolica előtti egyenes kezdetén): a bal-jobb-bal kombinációból kifelé elvesztette az autó fenekét, majd háttal a falnak csapódott, de az első kerék is kitört, az ő autója jobban összetört, mint Raikkönené. Alig két percig volt zöd jelzés.
Carlos Sainz is megpördült, de neki nem lett baja, most Perez miatt állunk még.
Max Verstappen jelentette a rádióban, hogy annyira kemények a gumik, hogy nem lehet velük autózni, ezért hibázik mindenki.
Éééés: harmadszor is piros zászló! Most baleset nincs, Pierre Gasly egyszerűen úgy forgott meg az egyes-kettes sikánban, hogy a kettes kanyar belső ívén, a kerékvetőn, a forgalommal szemben állt meg és ott ragadt. Pedig egyébként a Red Bull és a Renault már elkezdett versenyezni, száradt a pálya, jöttek a jobb idők - most újabb szünet...
Szerencsére ez most nem tart sokáig, fennakadt a kerékvetőn, de lesegítették, úgyhogy megy is tovább a buli.
Fél óra van hátra az első edzésből, túl sok mérvadó dolog nem történt, de azért itt van az állás:
Megérkeztek a Mercedesek is, negyedóra van hátra és most már Hamilton-Bottas az élen - Albon és Leclerc fél másodperccel van tőlük lemaradva, a többiek már egy másodperc felett.
Hát, ennyi volt az edzés: láttunk három piros zászlót, esőt és kevés érdemi gyors kört. Azt viszont mondjuk el, hogy az utolsó percben szinten mindenki futott még egy gyors kört: végül Leclerc nyert Sainz és Norris előtt - remélhetőleg a második gyakorláson már komolyabb munkát látunk. Jövünk az összefoglalóval, majd folytatjuk élő cikkünket, ahova minden fontos információt megírunk a helyszínről!
Monzában Anthoine Hubert menedzserétől megtudtuk, jövő héten tartják a Spában elhunyt F2-es pilóta temetését. További részletek ide kattintva.
Elismerésben részesült a Mercedes istálló hospitality-gárdája, akad azonban egy apró szépséghiba, ami egy angol nyelvi malőrből származik. A plakett felirata gyaníthatóan úgy akart szólni, hogy a "legjobb és legbarátságosabb" vendéglátó-személyzet a Mercedesé, de mivel helytelenül fordították a mondandót, "a legjobb és barátság" brigádnak nyilvánították a Mercedes egyébként valóban fantasztikus, minden dicséretet megérdemlő, magyarokat is foglalkoztató vendéglátócsapatát.
A hétvége egyik érzelmes pillanata: először indították be a Formula-2-es autókat a tragikus spái baleset óta. Monzában megkezdődött az F2 szabadedzése, és a program innentől már a megszokott menetrend szerint folyik tovább. A Hubert-re emlékező feliratok mellett azonban a foghíjas mezőny is őrzi a szörnyű események nyomát. 20 helyett csupán 17 autóból áll a mezőny ezen a hétvégén, hiszen nem indít második autót a Hubert-t elvesztő BWT-Arden, a láb- és gerincsérüléssel kórházban ápolt Juan Manuel Correát alkalmazó Sauber Junior Team, valamint a Trident sem, amelynek a baleset következtében lefoglalták egyik autóját.
Már nemcsak mobil pizzéria, fagyizó is várja a forgatagot a monzai paddockban. A reggeli esőben még senkit nem érdekelt, de elállt az égi áldás, meleg van és egyre nagyobb a sor.
Indul a nap második 90 perces F1-es szabadedzése. A pálya immár száraz, azaz bizonyára jóval nagyobb aktivitást láthatunk majd, mint az első gyakorláson a nedves körülmények között.
Ekkora a forgalom a pályán az első 20 percben - a versenyzők azért is kapkodnak, mert újabb közelgő esővel ijesztgetik őket a rádión. A kezdeti próbálkozások után a két Ferrari, Leclerc és Vettel az élen.
Meg is jött az egyelőre enyhe eső, mindenki visszatért a bokszba. Lando Norris kivételével, akinek olajszivárgás miatt javítják az autóját, mindenki megtett már 9-14 kört mostanáig. A tabella elején a Ferrarik, mögöttük a Red Bullok, mögöttük a Mercedesek.
Üres pálya mellett még a piros zászlót is belengették, hogy a pályabírók letakaríthassák az aszfaltról a felkerült sódert.
Visszajött a zöld jelzés és többen is visszamerészkednek a pályára, mind továbbra is slick gumikon. Az eső már el is állt.
Továbbra is el-elered egy kis enyhe szitálás, de a gumiválasztást ez továbbra sem befolyásolja, sőt a köridőket sem túlságosan. A két Mercedes csak most érkezett az időmérős szimulációra, és Hamilton a 2. Bottas a 4. helyre jött fel.
Valószínűleg túl sok egykörös menet már nem lesz, hiszen a pilóták ilyenkor már jobban feltankolt autókkal készülnek a versenykörülményekre.
A körülmények és az állás sem változott a leintésig. Leclerc kettőből kettő edzéselsőséget számlál, de az előrejelzések által valószínűsített vasárnapi eső okán továbbra is megjósolhatatlan, mit hoz a folytatás.
Ez Monza: a pénteki edzés alatt is szinte teljesen tele volt emberekkel a célegyenes lelátója. Nagyon kevés helyszínen tapasztalható ilyesmi.
A második szabadedzés összefoglalója ide kattintva érhető el.
Nemcsak Jody Scheckter 1979-es világbajnok Ferrariját, hanem magát Jody Schecktert is elhozta az Olasz Nagydíjra a csapat. A 69 éves dél-afrikai többször is bemutatózik az autóval a három nap során, az alábbi képek az első, pénteki menetét követően készültek.
"Nincs itt mit nézni, csak szárazon tartom a fejem" - írja a bevallottan nagy Valentino Rossi-rajongó Lando Norris, aki mulatságos, a "Doktorra" utaló fejfedője miatt úgy is gyakran képernyőre került a második edzésen, hogy annak egy részét a McLaren hidraulikai hibája miatt a bokszban kellett töltenie.
Nothing to see here. Just me keeping my head dry #ItalianGP pic.twitter.com/80dYiEMsgR
— Lando Norris (@LandoNorris) September 6, 2019
Emléksarok az F2-es paddock hospitality-helyiségében. A virágok mellett egy emlékkönyv, amelybe az arra járók beírhatják üzeneteiket Anthoine Hubert-rel kapcsolatban.
Monzára A Toro Rossós Danyiil Kvjat is új sisakdizájnnal készült, íme:
A slick design for a special race
— Toro Rosso (@ToroRosso) September 6, 2019
Who’s a fan of @kvyatofficial’s #ItalianGP lid? pic.twitter.com/y6IQ1G9XP4
Kellemes klíma fogadja az F1-es közeget szombat délelőtt.
Kollégánk Vedano Al Lambro felől közelíti meg az Autodromo Nazionale bejáratát. A tifosi kora reggel óta tömött sorokban halad a pálya felé.
Közép-európai idő szerint 12 órakor indul az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzése, ezúttal száraz időben. Az aszfalt hőmérséklete 26, a levegőé 20°C.
Elkezdődött az edzés, de mégsem kezdődött el! A 60 perces visszaszámláló ugyan elindult, ám az FIA jelezte, a bokszutcai kijárata egyelőre zárva marad, mivel továbbra is zajlik a munka a Parabolicában, a hajmeresztő F3-as baleset után ugyanis helyre kell állítani a gumifalat és a kerítést.
Befelejződött a munka, 12:10-kor indulhat útjára a gyakorlás.
10 perc késéssel elkezdődhetett az Olasz Nagydíj utolsó szabadedzése. 50 perc áll tehát a mezőny rendelkezésére.
Jó hír, hogy az FIA eltávolíttatta a Parabolicából az ijesztő balesetet kiváltó kerékvetőt, nem kell tehát az eset megismétlődésétől tartani a hétvégén.
Az élcsapatok közül a Ferrarik futottak erős mért kört elsőként, és az élre is álltak, ezúttal is Leclerc vezet Vettel előtt. 1:20,4-gyel pedig a hétvége eddigi legjobb köre is megszületett.
A riválisok csak a Ferrarik mögé soroltak be 3-4 tizedes hátránnyal, Hamilton, Albon, Verstappen sorrendben.
A hajrában még sokat változtak az idők, Vettelé lett a legjobb, a büntetéssel számoló Verstappen került hozzá a legközelebb, Bottas pedig Leclerc-rel azonos idővel végzett a 3-4. helyen. Az edzés összefoglalója és teljes eredménylistája ide kattintva elérhető.
Eközben a paddockban egy futballsztár jelent meg:
Újabb nagykövete van az FIA Road Safety kampányának: a jövőben az elefántcsontparti focilegenda, Didier Drogba is igyekszik felhívni a figyelmet a közúti közlekedés biztonságának fontosságára. A plakátok világszerte megtalálhatók.
Nocsak, nocsak! Egy újabb fagyizó nyitott a paddockban, már a Renault-nál is mehet a nyalakodás.
Kész étteremmé vált már a monzai paddock, ahol jelen állás szerint egy pizzéria és két fagyizó is üzemel!
De lehet itt Drogba, fagyi vagy akármi, a fő attrakció szombaton mégis az F1-es időmérő edzés, ami pillanatokon belül kezdődik is Monzában. A pole-t már tavaly is a Ferrari szerezte, idén pedig már a hétvége abszolút favoritjaiként érkeztek a csúcssebességben mindenkit verő autójukkal. Lássuk hát!
4 perc és 34 másodperc maradt a Q1-ből, amikor piros zászló állította meg a körözést. Perez alatt állt meg a Racing Point műszaki hiba miatt, és a mexikói a pálya szélén parkolt le. Jelenleg Leclerc-é a legjobb idő a nyomában Hülkenberggel és Bottasszal. Verstappen egyelőre mért idő nélkül a kiesőzónában, de lesz még idő körözni az újraindítás után.
Verstappen kihajtott, de a motorerő hiányára panaszkodva nem futott mért kört. Olyan szempontból mindegy, hogy motorcserés büntetés miatt egyébként is hátulról kell rajtolnia. A kiesők között így a 16. helytől lefelé Grosjean, Perez, Russell, Kubica és Verstappen végzett. A legjobb idő maradt Leclerc-nél, és továbbra is erősnek tűnnek a Renault-k.
Büntetések miatt a Q2-ben is vannak, akik csak mutatóban vesznek részt: Gaslyre és Norrisra is sokhelyes hátrasorolás vár motorelemek cseréje okán.
Nagy sürgés-forgás jellemezte a Q2 végét, az autók szinte egyszerre hajtottak ki, majd próbálták egymás szélárnyékát kihasználni. A kiesők között a 11.-től a 15. helyig Giovinazzi, Magnussen, Kvjat, Norris és Gasly végeztek. Az Alfa Romeo olasz pilótája mindössze 2 ezreddel maradt el Raikkönentől, és így a továbbjutástól. Ott van viszont a Q3-ban a szezonban először Lance Stroll, akinek idén eddig a Q2 is még csak kétszer sikerült.
A Q2 végén a Ferrarikkal ellentétben Hamilton befejezte utolsó gyorskörét, amivel az élre ugrott - a hétvége során először taszították le a Ferrarit az első helyről valamilyen edzésszakaszban.
A Q3 résztvevői tehát: a két Ferrari, a két Mercedes, a két Renault, valamint Albon, Raikkönen, Stroll és Sainz.
Piros zászló, Raikkönen a hétvége során másodszor balesetezett a Parabolicában! 9 versenyző egyszerre volt a pályán, első Q3-as gyorskörket próbálva megfutni, de a leállítás miatt ez nem mindenkinek sikerült. A legjobb idő Leclerc-é, 39 ezreddel mögötte Hamilton, majd jön Vettel és a két Renault. Bottas és Albon viszont nem értek el időben a célvonalig, nekik így összesen egy lehetőségük lesz.
Ez centimétereken múlhatott, mert végül, utólagosan Bottas köridejét is elfogadták: a finn is gyors volt, közvetlenül Leclerc és Hamilton mögé sorolt így be, mindössze 47 ezreddel lemaradva.
Jön a folytatás. A hátralévő első perceket mindenki a bokszban tölti, így tömény mennyiségben fogjuk majd kapni a köridőket, mindet egy percen belül.
Hahaha, ez hihetetlen! Minden csapat az utolsó pillanatban engedte ki pilótáit, akik köztül aztán annyira senki nem szeretett volna a sor elején, szélárnyék nélkül haladni, hogy végül csak a legelől lévő Carlos Sainz érte el időben a rajtvonalat, hogy megkezdhesse körét. De ő sem tudott javítani, 7. lett, utolsó a mért körrel rendelkezők közül.
A valaha volt egyik legbizarrabb időmérős fináléjának végeztével így Leclerc-nél maradt az első hely és a pole, mögötte Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo és Hülkenberg.
Az időmérő részletes összefoglalója ide kattintva olvasható.
A lassúsági verseny pillanatképe.
Különös szombat kora esti látvány: Toto Wolff és Cyril Abiteboul közös sajtótájékoztatója Esteban Ocon átigazolásáról a Mercedes motorhome-jában. Az eseményt Spában tervezték megtartani, de a tragikus események miatt elhalasztották. Most összejött, s bár a két szakvezető viszonya korábban nem volt felhőtlen a meghiúsult tavalyi transzfer miatt, a hangulat jelenleg kifogástalan.
És lassan elkezdtenek befutni az FIA-ítéletek is, a versenybírók ugyanis próbálnak átlátni az időmérő végi káoszon. Először elrendelték az eset kivizsgálását, majd kiderült, hogy csak három versenyzőt rendeltek magukhoz az ügy kapcsán: Hülkenberget, Sainzt és Strollt. A Renault németjét két ügyben is vizsgálták, melyekből az első az volt, hogy miért hagyta el külső kényszerítő tényező miatt a pályát az 1-es kanyarban, amikor át akarta adni a felvezető pilóta szerepét valaki másnak. Este 19 óra körül be is futott az ítélet, miszerint nincs ítélet, a versenybírók nem tartották indokoltnak a büntetés kiosztását. A három pilótát azonban túl lassú haladás miatt is vizsgálják, ez zajlik most.
Eközben érkezett a következő beidézés híre: Sebastian Vettelt pályaelhagyás miatti előnyszerzés gyanújával vizsgálják, még a Q2-es köre kapcsán.
"Jó éjt, szépségem!" Ezzel a kommentárral posztolt fotót Kevin Magnussen autójáról a Haas F1 Team magyar elektronikai technikusa, Jánvári Zsolt. Mint a nyári szünetben kiderült: honfitársunk az utolsó időszakát tölti jelenlegi csapatánál, jövőre ugyanis visszatér korábbi munkaadójához, a Williamshez, ahol magasabb pozíciót tölthet be a jelenleginél.
Bottas a piros lámpa mellett ért el a célvonalig, de nem kapott büntetést, amire itt az FIA indoklása.
Vettelt sem büntették a Q3-as pályaelhagyás gyanúja miatt. Hamarosan jövünk a részletekkel.
Itt olvasható Vettel megúszásának története. Így hát két élcsapat egy-egy pilótájának körét is az utolsó paraszthajszál mentette meg.
Mészáros Sándor szombati monzai naplója pedig már ide kattintva elérhető, benne a biztonság kedvéért már szombaton elénekelt olasz himnusszal és az Autósport és Formula Magazin legújabb címlapját dicsérő francia kollégákkal.
Javában zajlik a készülődés, már csak pár óra a rajtig. Délelőtt sártenger fogadta az érkezőket a pálya körüli parkban, köszönhetően az éjszakai esőnek. Jelenleg száraz az időjárás.
De ennél is jobban borzolja a kedélyeket az alábbi kép, amit Sergio Perez osztott meg szombat este Instagramon. A fotó arról árulkodik, hogy a mexikói pilóta igen szokatlan feltéttel, sültkrumplival fogyasztja a pizzát Olaszországban. A párosítást sok rajongó annyira felháborítónak tartja, hogy Perez azonnali menesztését követelik a Racing Pointtól.
A megkeresésekre már a csapat Twitter-fiókja is válaszolt: "Srácok, mi nem vagyunk felelősek Checo pizzaválasztásáért, ő teljes mértékben a maga ura!"
Egy harmadik elég aggasztó történés pedig az, hogy vasárnap délelőtt a monzai pályára való kijutás förtelmes volt, még az elméletileg "különutas" médiamunkatársaknak is. Mészáros Sándor kollégánk bővebben fog értekezni a káosszal kapcsolatos tapasztalatairól a nap végi naplóbejegyzésében.
Új klubházat nyitott a fékrendszergyártó Brembo Monzában. A szalagot a Brembo vezérigazgatója vágta át Chase Carey és Jean Todt jelenlétében, de az eseményen megjelent Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, valamint Stefano Domenicali, a Lamborghini vezérigazgatója is.
Megérkeztek az autók a rajtrácsra, már csak 30 perc az Olasz Nagydíj rajtjáig.
A Mercedesnél máris történt egy kisebb incidens, kiszóródott az aszfaltra az autók hűtésére használt szárazjég.
Oops, bit of a dry ice shunt on the grid at @MercedesAMGF1: pic.twitter.com/T18S3V9niW
— Adam Cooper (@adamcooperF1) September 8, 2019
Nagy esély ez a nap a Ferrari számára egy hazai futamgyőzelemre. A Scuderia legutóbb 2010-ben nyerte meg az Olasz Nagydíjat, kettős győzelmet pedig 2004-ben szereztek utoljára, még Rubens Barrichellóval és Michael Schumacherrel.
A rajtfelállás ide kattintva tekinthető át. Leclerc idén már negyedszer a pole-ban, de az egymásba fonódó Ferrarik és Mercedesek mellett érdemes lesz szemmel tartani a remek pozícióban, 5-6. helyen álló Renault-kat is.
A kórus énekli az olasz himnuszt. Szombaton elővigyázatosságból, vihartól tartva már rögzítették a hangot a főpróbán, de arra végül nem volt szükség. A hétvége előtt beharangozott vasárnap délutáni esőnek egyelőre nyoma sincs.
Carlos Sainz tett egy nagy szívességet a világnak: lekapta a rossis sapkát Lando Norris fejéről, aki még a himnuszra is azt viselve állt oda.
Thank you, Carlos! #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/3vAV0nW1dY
— Mattzel89 (@Mattzel89) September 8, 2019
Elindult a felvezető kör a szezon leggyorsabb futamához.
A legutóbbi itteni Ferrari-győztes, Alonso is jelen van a hétvégén. Azt mondta a Sky-nak, egyelőre nem hiányzik neki az F1-es versenyzés, hiszen számos egyéb sorozattal foglalja el magát, például most a Dakarra való felkészüléssel.
És a rajt: Leclerc megőrizte a vezetést, a két Mercedes valahogy elfért egymás mellett a sikánban, Hamilton megtartotta a 2. helyet. Hülkenberg pedig megfosztotta Vettelt a 4. helytől!
Vettel gyorsan visszaelőzte honfitársát. A Red Bullnál eközben máris bokszmunka zajlott, Verstappen keveredett zűrbe a rajtnál (Perezzel ütközött), így első szárnyat kellett cserélnie. Lágy gumikat is kapott az eddigi közepesek helyett, így elméletben már nem is kell többször kiállnia.
Albon egy merész manőverrel kifékezte Sainzt a második sikánban, de a spanyol visszatámadott, és a két autó összeért a Lesmo 1-ben. A kívül haladó Albon húzta a rövidebbet, volt egy kalandja a kavicságyban.
Ooh, Vettel bajban! A német hibázott és megpördült az Ascariban, majd nem kellő körültekintéssel próbált visszaállni a versenybe a fűről, amikor éppen Stroll érkezett, és ennek hatására ő is megpördült. Aztán Stroll is veszélyesen próbált elindulni, a kavicságyba kényszerítve Gaslyt. Nem túl szép pillanatok az F1-től.
Vettelnek bokszba kellett hajtania szárnycserére, valamint vizsgálják is őt a veszélyes manőver miatt. Most a 19. helyen áll, csak Grosjean van mögötte, aki időközben szintén megpördült.
Vettel a legsúlyosabb időbüntetést kapta, ami kiosztható: 10 másodperces stop&go büntetést, amikor a bokszkiállás során nem is nyúlhat az autóhoz a csapat. De ez tényleg amatőr hiba volt tőle.
A német már le is töltötte, amit kiróttak rá, és körhátrányban tért vissza.
Stroll eggyel enyhébb ítélettel megúszta: bokszáthajtásos büntetést kapott. Nagyjából ugyanazt csinálta, mint Vettel, de az egész láncreakciót a német hibája váltotta ki, talán ezért találták azt súlyosabbnak.
A továbbra is vezető Leclerc mögött 3 másodpercen belül a két Mercedes - esély az Ezüst Nyilaknak, hogy két autóval kitaktikázzák az egyedül maradt Ferrarit.
Raikkönen is kapott egy 10 másodperces stop&go büntetést, furcsa okból: az Alfán számos dolgot kicseréltek az időmérő után, így a bokszból kellett rajtolnia, és a csapat tévesen azt hitte, hogy ezek után gumit is szabadon választhat. Mint kiderült, nem: a nem megfelelő gumin való rajtolásért csaptak le a Q3-as résztvevő finnre.
Közben események az élen: Hamilton kereket cserélt, közepes keveréket kapott, majd egy körrel utána Leclerc is jött, ő keményeket kapott és sikerült Hamilton előtt maradnia. A brit most nagy nyomást gyakorol a Ferrarira.
Wááá, hátborzongató csatát vívtak ők ketten az élen! Előbb a versenyben előttük álló, mert kereket még nem cserélő Hülkenberget kerülgették a Parabolicában, majd a második sikán előtt Hamilton külső íven szinte Leclerc mellé ért. A monacói agresszívan védekezett, a brit kénytelen volt levágni a sikánt. Rögtön jelezte, hogy ellenfele nem hagyott neki elég helyet, és ezt a versenybírók is megerősítették: "sárga lappal" felérő fekete-fehér zászlóval jelezték Leclerc-nek, hogy a manőver nem volt elfogadható, és bár most még nem kap büntetést, a következő ilyennél már nem lesz kegyelem.
A Leclerc-Hamilton csata első felvonása, és jelenleg még nem tudhatjuk, lesz-e több.
Leclerc has got the elbows out at Monza!
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 8, 2019
Hamilton launches an attack around the outside and he has to take the run off! What a fight we've got on our hands here
Live on Sky Sports F1
Live on the App and Sky Go: https://t.co/BFwOUmJQSn
Live blog: https://t.co/CkqLNAZAQx pic.twitter.com/3ohrAkxatx
Sainz bokszkiállásánál nem sikerült rögzíteni a jobb első kereket, a spanyol így indult vissza a pályára. Rögtön észrevette a hibát és leparkolt a bokszkijárat után, elkönyvelve ezzel a kényszerű kiesést. Virtuális biztonsági autó lépett életbe arra az egy percre, amíg eltolták a McLarent az útból.
Nemrég Bottas is letudta kerékcseréjét, közepeseken hat másodperccel jött vissza az élen álló kettős mögé.
Most pedig újabb rövid VSC Kvjat kiesése miatt.
A 36. kör elején Hamilton nyomása alatt Leclerc elfékezte magát és átvágta az első sikánt, de ki tudta védekezni az újabb támadást.
Bottas megérkezett az élen álló párosra a Hamiltonénál 8 körrel frisseebb gumikon. Okkal merült fel, hogy a finnek talán jobb esélye lenne Leclerc megelőzésére, de nem volt szükség arra, hogy a csapat helycserét kérjen pilótái között: Hamilton elfékezte magát az 1-es kanyar előtt, így Bottas mögé esett a menekülőúton való átcikázás után.
Hamilton leszakadt pár másodperccel, úgy tűnik, ez a harmadik helynél jobb már nem lesz számára. Bottasnak viszont nehezére esik egy másodpercen belülre kerülnie Leclerc-hez.
Hamilton pozícióveszteség nélkül kihajthatott kerékcserére, hogy célbavegye a leggyorsabb kört. Az jelenleg Bottas neve mellett áll, így két pontot is hozhat rajta, ha sikerül neki. A Renault-k 4-5. helye pedig a csapat legjobb eredménye lehet a gyári visszatérés óta.
Bottas egyszer végre támadási közelségbe került, de elrontotta az első sikánt, így újra leszakadt. Leclerc-nek közben belépett az utolsó körbe.
Charles Leclerc nyolc nap alatt két futamot nyert, a Belga után övé az Olasz Nagydíj győzelme is! 2010 óta először nyert a Ferrari Monzában, felrobbannak a lelátók!
Bottas a 2., Hamilton a 3., és a brité a leggyorsabb kör. Mögöttük Ricciardo, Hülkenberg, Albon, Perez, Verstappen, Giovinazzi és Norris a pontszerző.