Steward
Admin
17:01

"Nincs itt mit nézni, csak szárazon tartom a fejem" - írja a bevallottan nagy Valentino Rossi-rajongó Lando Norris, aki mulatságos, a "Doktorra" utaló fejfedője miatt úgy is gyakran képernyőre került a második edzésen, hogy annak egy részét a McLaren hidraulikai hibája miatt a bokszban kellett töltenie.

Charles Leclerc nyolc nap alatt két futamot nyert, a Belga után övé az Olasz Nagydíj győzelme is! 2010 óta először nyert a Ferrari Monzában, felrobbannak a lelátók! 

Bottas a 2., Hamilton a 3., és a brité a leggyorsabb kör. Mögöttük Ricciardo, Hülkenberg, Albon, Perez, Verstappen, Giovinazzi és Norris a pontszerző.

Bottas egyszer végre támadási közelségbe került, de elrontotta az első sikánt, így újra leszakadt. Leclerc-nek közben belépett az utolsó körbe.

Hamilton pozícióveszteség nélkül kihajthatott kerékcserére, hogy célbavegye a leggyorsabb kört. Az jelenleg Bottas neve mellett áll, így két  pontot is hozhat rajta, ha sikerül neki. A Renault-k 4-5. helye pedig a csapat legjobb eredménye lehet a gyári visszatérés óta.

Hamilton leszakadt pár másodperccel, úgy tűnik, ez a harmadik helynél jobb már nem lesz számára. Bottasnak viszont nehezére esik egy másodpercen belülre kerülnie Leclerc-hez.

Bottas megérkezett az élen álló párosra a Hamiltonénál 8 körrel frisseebb gumikon. Okkal merült fel, hogy a finnek talán jobb esélye lenne Leclerc megelőzésére, de nem volt szükség arra, hogy a csapat helycserét kérjen pilótái között: Hamilton elfékezte magát az 1-es kanyar előtt, így Bottas mögé esett a menekülőúton való átcikázás után.

A 36. kör elején Hamilton nyomása alatt Leclerc elfékezte magát és átvágta az első sikánt, de ki tudta védekezni az újabb támadást.

Nemrég Bottas is letudta kerékcseréjét, közepeseken hat másodperccel jött vissza az élen álló kettős mögé. 

Most pedig újabb rövid VSC Kvjat kiesése miatt.

Sainz bokszkiállásánál nem sikerült rögzíteni a jobb első kereket, a spanyol így indult vissza a pályára. Rögtön észrevette a hibát és leparkolt a bokszkijárat után, elkönyvelve ezzel a kényszerű kiesést. Virtuális biztonsági autó lépett életbe arra az egy percre, amíg eltolták a McLarent az útból.

A Leclerc-Hamilton csata első felvonása, és jelenleg még nem tudhatjuk, lesz-e több.

Wááá, hátborzongató csatát vívtak ők ketten az élen! Előbb a versenyben előttük álló, mert kereket még nem cserélő Hülkenberget kerülgették a Parabolicában, majd a második sikán előtt Hamilton külső íven szinte Leclerc mellé ért. A monacói agresszívan védekezett, a brit kénytelen volt levágni a sikánt. Rögtön jelezte, hogy ellenfele nem hagyott neki elég helyet, és ezt a versenybírók is megerősítették: "sárga lappal" felérő fekete-fehér zászlóval jelezték Leclerc-nek, hogy a manőver nem volt elfogadható, és bár most még nem kap büntetést, a következő ilyennél már nem lesz kegyelem.

Közben események az élen: Hamilton kereket cserélt, közepes keveréket kapott, majd egy körrel utána Leclerc is jött, ő keményeket kapott és sikerült Hamilton előtt maradnia. A brit most nagy nyomást gyakorol a Ferrarira.

Raikkönen is kapott egy 10 másodperces stop&go büntetést, furcsa okból: az Alfán számos dolgot kicseréltek az időmérő után, így a bokszból kellett rajtolnia, és a csapat tévesen azt hitte, hogy ezek után gumit is szabadon választhat. Mint kiderült, nem: a nem megfelelő gumin való rajtolásért csaptak le a Q3-as résztvevő finnre.

A továbbra is vezető Leclerc mögött 3 másodpercen belül a két Mercedes - esély az Ezüst Nyilaknak, hogy két autóval kitaktikázzák az egyedül maradt Ferrarit.

Stroll eggyel enyhébb ítélettel megúszta: bokszáthajtásos büntetést kapott. Nagyjából ugyanazt csinálta, mint Vettel, de az egész láncreakciót a német hibája váltotta ki, talán ezért találták azt súlyosabbnak.  

Vettel a legsúlyosabb időbüntetést kapta, ami kiosztható: 10 másodperces stop&go büntetést, amikor a bokszkiállás során nem is nyúlhat az autóhoz a csapat. De ez tényleg amatőr hiba volt tőle. 

A német már le is töltötte, amit kiróttak rá, és körhátrányban tért vissza.

Vettelnek bokszba kellett hajtania szárnycserére, valamint vizsgálják is őt a veszélyes manőver miatt. Most a 19. helyen áll, csak Grosjean van mögötte, aki időközben szintén megpördült.

Ooh, Vettel bajban! A német hibázott és megpördült az Ascariban, majd nem kellő körültekintéssel próbált visszaállni a versenybe a fűről, amikor éppen Stroll érkezett, és ennek hatására ő is megpördült. Aztán Stroll is veszélyesen próbált elindulni, a kavicságyba kényszerítve Gaslyt. Nem túl szép pillanatok az F1-től.

Albon egy merész manőverrel kifékezte Sainzt a második sikánban, de a spanyol visszatámadott, és a két autó összeért a Lesmo 1-ben. A kívül haladó Albon húzta a rövidebbet, volt egy kalandja a kavicságyban.

Vettel gyorsan visszaelőzte honfitársát. A Red Bullnál eközben máris bokszmunka zajlott, Verstappen keveredett zűrbe a rajtnál (Perezzel ütközött), így első szárnyat kellett cserélnie. Lágy gumikat is kapott az eddigi közepesek helyett, így elméletben már nem is kell többször kiállnia.

És a rajt: Leclerc megőrizte a vezetést, a két Mercedes valahogy elfért egymás mellett a sikánban, Hamilton megtartotta a 2. helyet. Hülkenberg pedig megfosztotta Vettelt a 4. helytől!

A legutóbbi itteni Ferrari-győztes, Alonso is jelen van a hétvégén. Azt mondta a Sky-nak, egyelőre nem hiányzik neki az F1-es versenyzés, hiszen számos egyéb sorozattal foglalja el magát, például most a Dakarra való felkészüléssel.

Elindult a felvezető kör a szezon leggyorsabb futamához.

Carlos Sainz tett egy nagy szívességet a világnak: lekapta a rossis sapkát Lando Norris fejéről, aki még a himnuszra is azt viselve állt oda.

A kórus énekli az olasz himnuszt. Szombaton elővigyázatosságból, vihartól tartva már rögzítették a hangot a főpróbán, de arra végül nem volt szükség. A hétvége előtt beharangozott vasárnap délutáni esőnek egyelőre nyoma sincs.

A rajtfelállás ide kattintva tekinthető át. Leclerc idén már negyedszer a pole-ban, de az egymásba fonódó Ferrarik és Mercedesek mellett érdemes lesz szemmel tartani a remek pozícióban, 5-6. helyen álló Renault-kat is.

Nagy esély ez a nap a Ferrari számára egy hazai futamgyőzelemre. A Scuderia legutóbb 2010-ben nyerte meg az Olasz Nagydíjat, kettős győzelmet pedig 2004-ben szereztek utoljára, még Rubens Barrichellóval és Michael Schumacherrel.

A Mercedesnél máris történt egy kisebb incidens, kiszóródott az aszfaltra az autók hűtésére használt szárazjég.

Megérkeztek az autók a rajtrácsra, már csak 30 perc az Olasz Nagydíj rajtjáig.

Új klubházat nyitott a fékrendszergyártó Brembo Monzában. A szalagot a Brembo vezérigazgatója vágta át Chase Carey és Jean Todt jelenlétében, de az eseményen megjelent Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, valamint Stefano Domenicali, a Lamborghini vezérigazgatója is.

Egy harmadik elég aggasztó történés pedig az, hogy vasárnap délelőtt a monzai pályára való kijutás förtelmes volt, még az elméletileg "különutas" médiamunkatársaknak is. Mészáros Sándor kollégánk bővebben fog értekezni a káosszal kapcsolatos tapasztalatairól a nap végi naplóbejegyzésében. 

De ennél is jobban borzolja a kedélyeket az alábbi kép, amit Sergio Perez osztott meg szombat este Instagramon. A fotó arról árulkodik, hogy a mexikói pilóta igen szokatlan feltéttel, sültkrumplival fogyasztja a pizzát Olaszországban. A párosítást sok rajongó annyira felháborítónak tartja, hogy Perez azonnali menesztését követelik a Racing Pointtól. 

A megkeresésekre már a csapat Twitter-fiókja is válaszolt: "Srácok, mi nem vagyunk felelősek Checo pizzaválasztásáért, ő teljes mértékben a maga ura!"

69973789_155362522323829_7236646207188937391_n

Javában zajlik a készülődés, már csak pár óra a rajtig. Délelőtt sártenger fogadta az érkezőket a pálya körüli parkban, köszönhetően az éjszakai esőnek. Jelenleg száraz az időjárás. 

ED7GYAKXsAAxjfN

Mészáros Sándor szombati monzai naplója pedig már ide kattintva elérhető, benne a biztonság kedvéért már szombaton elénekelt olasz himnusszal és az Autósport és Formula Magazin legújabb címlapját dicsérő francia kollégákkal.

Itt olvasható Vettel megúszásának története. Így hát két élcsapat egy-egy pilótájának körét is az utolsó paraszthajszál mentette meg.

Vettelt sem büntették a Q3-as pályaelhagyás gyanúja miatt. Hamarosan jövünk a részletekkel. 

Bottas a piros lámpa mellett ért el a célvonalig, de nem kapott büntetést, amire itt az FIA indoklása.

"Jó éjt, szépségem!" Ezzel a kommentárral posztolt fotót Kevin Magnussen autójáról a Haas F1 Team magyar elektronikai technikusa, Jánvári Zsolt. Mint a nyári szünetben kiderült: honfitársunk az utolsó időszakát tölti jelenlegi csapatánál, jövőre ugyanis visszatér korábbi munkaadójához, a Williamshez, ahol magasabb pozíciót tölthet be a jelenleginél.

És lassan elkezdtenek befutni az FIA-ítéletek is, a versenybírók ugyanis próbálnak átlátni az időmérő végi káoszon. Először elrendelték az eset kivizsgálását, majd kiderült, hogy csak három versenyzőt rendeltek magukhoz az ügy kapcsán: Hülkenberget, Sainzt és Strollt. A Renault németjét két ügyben is vizsgálták, melyekből az első az volt, hogy miért hagyta el külső kényszerítő tényező miatt a pályát az 1-es kanyarban, amikor át akarta adni a felvezető pilóta szerepét valaki másnak. Este 19 óra körül be is futott az ítélet, miszerint nincs ítélet, a versenybírók nem tartották indokoltnak a büntetés kiosztását. A három pilótát azonban túl lassú haladás miatt is vizsgálják, ez zajlik most.

Eközben érkezett a következő beidézés híre: Sebastian Vettelt pályaelhagyás miatti előnyszerzés gyanújával vizsgálják, még a Q2-es köre kapcsán.

Különös szombat kora esti látvány: Toto Wolff és Cyril Abiteboul közös sajtótájékoztatója Esteban Ocon átigazolásáról a Mercedes motorhome-jában. Az eseményt Spában tervezték megtartani, de a tragikus események miatt elhalasztották. Most összejött, s bár a két szakvezető viszonya korábban nem volt felhőtlen a meghiúsult tavalyi transzfer miatt, a hangulat jelenleg kifogástalan.

A lassúsági verseny pillanatképe.

Az időmérő részletes összefoglalója ide kattintva olvasható.

Hahaha, ez hihetetlen! Minden csapat az utolsó pillanatban engedte ki pilótáit, akik köztül aztán annyira senki nem szeretett volna a sor elején, szélárnyék nélkül haladni, hogy végül csak a legelől lévő Carlos Sainz érte el időben a rajtvonalat, hogy megkezdhesse körét. De ő sem tudott javítani, 7. lett, utolsó a mért körrel rendelkezők közül.

A valaha volt egyik legbizarrabb időmérős fináléjának végeztével így Leclerc-nél maradt az első hely és a pole, mögötte Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo és Hülkenberg.

Jön a folytatás. A hátralévő első perceket mindenki a bokszban tölti, így tömény mennyiségben fogjuk majd kapni a köridőket, mindet egy percen belül.

Ez centimétereken múlhatott, mert végül, utólagosan Bottas köridejét is elfogadták: a finn is gyors volt, közvetlenül Leclerc és Hamilton mögé sorolt így be, mindössze 47 ezreddel lemaradva.

Piros zászló, Raikkönen a hétvége során másodszor balesetezett a Parabolicában! 9 versenyző egyszerre volt a pályán, első Q3-as gyorskörket próbálva megfutni, de a leállítás miatt ez nem mindenkinek sikerült. A legjobb idő Leclerc-é, 39 ezreddel mögötte Hamilton, majd jön Vettel és a két Renault. Bottas és Albon viszont nem értek el időben a célvonalig, nekik így összesen egy lehetőségük lesz.

A Q3 résztvevői tehát: a két Ferrari, a két Mercedes, a két Renault, valamint Albon, Raikkönen, Stroll és Sainz.

A Q2 végén a Ferrarikkal ellentétben Hamilton befejezte utolsó gyorskörét, amivel az élre ugrott - a hétvége során először taszították le a Ferrarit az első helyről valamilyen edzésszakaszban.

Nagy sürgés-forgás jellemezte a Q2 végét, az autók szinte egyszerre hajtottak ki, majd próbálták egymás szélárnyékát kihasználni. A kiesők között a 11.-től a 15. helyig Giovinazzi, Magnussen, Kvjat, Norris és Gasly végeztek. Az Alfa Romeo olasz pilótája mindössze 2 ezreddel maradt el Raikkönentől, és így a továbbjutástól. Ott van viszont a Q3-ban a szezonban először Lance Stroll, akinek idén eddig a Q2 is még csak kétszer sikerült.

Büntetések miatt a Q2-ben is vannak, akik csak mutatóban vesznek részt: Gaslyre és Norrisra is sokhelyes hátrasorolás vár motorelemek cseréje okán.

Verstappen kihajtott, de a motorerő hiányára panaszkodva nem futott mért kört. Olyan szempontból mindegy, hogy motorcserés büntetés miatt egyébként is hátulról kell rajtolnia. A kiesők között így a 16. helytől lefelé Grosjean, Perez, Russell, Kubica és Verstappen végzett. A legjobb idő maradt Leclerc-nél, és továbbra is erősnek tűnnek a Renault-k.

4 perc és 34 másodperc maradt a Q1-ből, amikor piros zászló állította meg a körözést. Perez alatt állt meg a Racing Point műszaki hiba miatt, és a mexikói a pálya szélén parkolt le. Jelenleg Leclerc-é a legjobb idő a nyomában Hülkenberggel és Bottasszal. Verstappen egyelőre mért idő nélkül a kiesőzónában, de lesz még idő körözni az újraindítás után.

De lehet itt Drogba, fagyi vagy akármi, a fő attrakció szombaton mégis az F1-es időmérő edzés, ami pillanatokon belül kezdődik is Monzában. A pole-t már tavaly is a Ferrari szerezte, idén pedig már a hétvége abszolút favoritjaiként érkeztek a csúcssebességben mindenkit verő autójukkal. Lássuk hát!

Nocsak, nocsak! Egy újabb fagyizó nyitott a paddockban, már a Renault-nál is mehet a nyalakodás.

Kész étteremmé vált már a monzai paddock, ahol jelen állás szerint egy pizzéria és két fagyizó is üzemel! 

IMG-20190907-WA0006

IMG-20190907-WA0007

Eközben a paddockban egy futballsztár jelent meg:

Újabb nagykövete van az FIA Road Safety kampányának: a jövőben az elefántcsontparti focilegenda, Didier Drogba is igyekszik felhívni a figyelmet a közúti közlekedés biztonságának fontosságára. A plakátok világszerte megtalálhatók.

IMG-20190907-WA0003

IMG-20190907-WA0004

ED2plqIW4AAtrkB

A hajrában még sokat változtak az idők, Vettelé lett a legjobb, a büntetéssel számoló Verstappen került hozzá a legközelebb, Bottas pedig Leclerc-rel azonos idővel végzett a 3-4. helyen. Az edzés összefoglalója és teljes eredménylistája ide kattintva elérhető.

A riválisok csak a Ferrarik mögé soroltak be 3-4 tizedes hátránnyal, Hamilton, Albon, Verstappen sorrendben.

Az élcsapatok közül a Ferrarik futottak erős mért kört elsőként, és az élre is álltak, ezúttal is Leclerc vezet Vettel előtt. 1:20,4-gyel pedig a hétvége eddigi legjobb köre is megszületett. 

10 perc késéssel elkezdődhetett az Olasz Nagydíj utolsó szabadedzése. 50 perc áll tehát a mezőny rendelkezésére.

Jó hír, hogy az FIA eltávolíttatta a Parabolicából az ijesztő balesetet kiváltó kerékvetőt, nem kell tehát az eset megismétlődésétől tartani a hétvégén.

Befelejződött a munka, 12:10-kor indulhat útjára a gyakorlás.

Elkezdődött az edzés, de mégsem kezdődött el! A 60 perces visszaszámláló ugyan elindult, ám az FIA jelezte, a bokszutcai kijárata egyelőre zárva marad, mivel továbbra is zajlik a munka a Parabolicában, a hajmeresztő F3-as baleset után ugyanis helyre kell állítani a gumifalat és a kerítést.

Közép-európai idő szerint 12 órakor indul az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzése, ezúttal száraz időben. Az aszfalt hőmérséklete 26, a levegőé 20°C.

Kellemes klíma fogadja az F1-es közeget szombat délelőtt.

Kollégánk Vedano Al Lambro felől közelíti meg az Autodromo Nazionale bejáratát. A tifosi kora reggel óta tömött sorokban halad a pálya felé.

IMG-20190907-WA0000

IMG-20190907-WA0002

IMG-20190907-WA0001

Monzára A Toro Rossós Danyiil Kvjat is új sisakdizájnnal készült, íme:

Emléksarok az F2-es paddock hospitality-helyiségében. A virágok mellett egy emlékkönyv, amelybe az arra járók beírhatják üzeneteiket Anthoine Hubert-rel kapcsolatban.

Nemcsak Jody Scheckter 1979-es világbajnok Ferrariját, hanem magát Jody Schecktert is elhozta az Olasz Nagydíjra a csapat. A 69 éves dél-afrikai többször is bemutatózik az autóval a három nap során, az alábbi képek az első, pénteki menetét követően készültek.

IMG-20190906-WA0007

IMG-20190906-WA0008

A második szabadedzés összefoglalója ide kattintva érhető el.

Ez Monza: a pénteki edzés alatt is szinte teljesen tele volt emberekkel a célegyenes lelátója. Nagyon kevés helyszínen tapasztalható ilyesmi.

A körülmények és az állás sem változott a leintésig. Leclerc kettőből kettő edzéselsőséget számlál, de az előrejelzések által valószínűsített vasárnapi eső okán továbbra is megjósolhatatlan, mit hoz a folytatás.

Továbbra is el-elered egy kis enyhe szitálás, de a gumiválasztást ez továbbra sem befolyásolja, sőt a köridőket sem túlságosan. A két Mercedes csak most érkezett az időmérős szimulációra, és Hamilton a 2. Bottas a 4. helyre jött fel. 

Valószínűleg túl sok egykörös menet már nem lesz, hiszen a pilóták ilyenkor már jobban feltankolt autókkal készülnek a versenykörülményekre.

EasyCapture2_3

Visszajött a zöld jelzés és többen is visszamerészkednek a pályára, mind továbbra is slick gumikon. Az eső már el is állt.

Üres pálya mellett még a piros zászlót is belengették, hogy a pályabírók letakaríthassák az aszfaltról a felkerült sódert.

Meg is jött az egyelőre enyhe eső, mindenki visszatért a bokszba. Lando Norris kivételével, akinek olajszivárgás miatt javítják az autóját, mindenki megtett már 9-14 kört mostanáig. A tabella elején a Ferrarik, mögöttük a Red Bullok, mögöttük a Mercedesek. 

Ekkora a forgalom a pályán az első 20 percben - a versenyzők azért is kapkodnak, mert újabb közelgő esővel ijesztgetik őket a rádión. A kezdeti próbálkozások után a két Ferrari, Leclerc és Vettel az élen.

Indul a nap második 90 perces F1-es szabadedzése. A pálya immár száraz, azaz bizonyára jóval nagyobb aktivitást láthatunk majd, mint az első gyakorláson a nedves körülmények között.

Már nemcsak mobil pizzéria, fagyizó is várja a forgatagot a monzai paddockban. A reggeli esőben még senkit nem érdekelt, de elállt az égi áldás, meleg van és egyre nagyobb a sor.

IMG-20190906-WA0002

IMG-20190906-WA0004

IMG-20190906-WA0003

A hétvége egyik érzelmes pillanata: először indították be a Formula-2-es autókat a tragikus spái baleset óta. Monzában megkezdődött az F2 szabadedzése, és a program innentől már a megszokott menetrend szerint folyik tovább. A Hubert-re emlékező feliratok mellett azonban a foghíjas mezőny is őrzi a szörnyű események nyomát. 20 helyett csupán 17 autóból áll a mezőny ezen a hétvégén, hiszen nem indít második autót a Hubert-t elvesztő BWT-Arden, a láb- és gerincsérüléssel kórházban ápolt Juan Manuel Correát alkalmazó Sauber Junior Team, valamint a Trident sem, amelynek a baleset következtében lefoglalták egyik autóját.

Elismerésben részesült a Mercedes istálló hospitality-gárdája, akad azonban egy apró szépséghiba, ami egy angol nyelvi malőrből származik. A plakett felirata gyaníthatóan úgy akart szólni, hogy a "legjobb és legbarátságosabb" vendéglátó-személyzet a Mercedesé, de mivel helytelenül fordították a mondandót, "a legjobb és barátság" brigádnak nyilvánították a Mercedes egyébként valóban fantasztikus, minden dicséretet megérdemlő, magyarokat is foglalkoztató vendéglátócsapatát.

Monzában Anthoine Hubert menedzserétől megtudtuk, jövő héten tartják a Spában elhunyt F2-es pilóta temetését. További részletek ide kattintva.

Hát, ennyi volt az edzés: láttunk három piros zászlót, esőt és kevés érdemi gyors kört. Azt viszont mondjuk el, hogy az utolsó percben szinten mindenki futott még egy gyors kört: végül Leclerc nyert Sainz és Norris előtt - remélhetőleg a második gyakorláson már komolyabb munkát látunk. Jövünk az összefoglalóval, majd folytatjuk élő cikkünket, ahova minden fontos információt megírunk a helyszínről!

Megérkeztek a Mercedesek is, negyedóra van hátra és most már Hamilton-Bottas az élen - Albon és Leclerc fél másodperccel van tőlük lemaradva, a többiek már egy másodperc felett.

Fél óra van hátra az első edzésből, túl sok mérvadó dolog nem történt, de azért itt van az állás:

 

Éééés: harmadszor is piros zászló! Most baleset nincs, Pierre Gasly egyszerűen úgy forgott meg az egyes-kettes sikánban, hogy a kettes kanyar belső ívén, a kerékvetőn, a forgalommal szemben állt meg és ott ragadt. Pedig egyébként a Red Bull és a Renault már elkezdett versenyezni, száradt a pálya, jöttek a jobb idők - most újabb szünet...

Szerencsére ez most nem tart sokáig, fennakadt a kerékvetőn, de lesegítették, úgyhogy megy is tovább a buli.

Max Verstappen jelentette a rádióban, hogy annyira kemények a gumik, hogy nem lehet velük autózni, ezért hibázik mindenki.

Carlos Sainz is megpördült, de neki nem lett baja, most Perez miatt állunk még.

Hopp, még egy PIROS ZÁSZLÓ! Sergio Perez összetörte a Racing Pointot a tízes kanyarból kifelé (a Parabolica előtti egyenes kezdetén): a bal-jobb-bal kombinációból kifelé elvesztette az autó fenekét, majd háttal a falnak csapódott, de az első kerék is kitört, az ő autója jobban összetört, mint Raikkönené. Alig két percig volt zöd jelzés.

Raikkönen autóját eltakarítoták, ő közben visszaért a bokszba (a Red Bull még az autója kiengedését is késleltette azért, hogy a Jégember még átfuthasson), az edzés pedig folytatódik. Egyébként Danyiil Kvjat 1:35,8-as idővel jelenleg hivatalosan első.

PIROS ZÁSZLÓ! Kimi Raikkönen lecsúszott az útról a Parabolicában (kitört az Alfa hátulja), majd háttal nekicsapódott a falnak és ott ragadt a kavicságyban. Az esős edzés egyelőre szünetel...

Közben Mészáros Sándor kollégánk ezt látja maga körül a paddockban. 

"Az éjjeli óriási vihar után ma reggel is szakadt az égi áldás. Most épp szemerkél. Az autók már a pályán" - jelenti.

Negyedóra eltelt az edzésből, eddig kb. ezzel a képpel lehet összefoglalni az eseményeket, annyi kiegészítéssel, hogy vannak, akik az átmeneti gumikat próbálgatják. Mért kör nincs.

Közben megkezdődött az edzés, autók is vannak a pályán, tapogatják a vizes aszfaltot - óriási eső most azért nincs, dolgozni pedig már csak azért is érdemes most, mert az időmérő és a futam is jó eséllyel lehet esős.

A 16 Celsius-fokos levegő és a 19 fokos aszfalt nem éppen ideális...

A Formula-3 szabadedzése így természetesen vizes körülmények között zajlott.

Este vihar volt Monzában és ma délelőtt is eleredt az eső - hűvös van, meglátjuk, hogy mi lesz így a hamarosan, 11:00-kor elvileg elrajtoló első szabadedzésből.

A Formula.hu új rovatában, a Formula-naplóban Mészáros Sándor kollégánk gyűjtötte össze csütörtöki tapasztalatait Monzából. Ide kattintva található

Ha csütörtök, akkor bokszlátogatás! Nincs ez másképp Monzában sem, ahol természetesen a Ferrari garázsa előtt a legnagyobb a felhajtás. Ami biztos: a tifosi rendületlenül ott van a Scuderia mellett!

Világbajnokok, legendák, csúcstechnikák ide vagy oda, egyelőre az Olasz Nagydíj főszponzora, a Heineken viszi a bulit Monzában. A márka egy igazi olasz mobilpizzériát vezényelt a paddockba, a kis kuckóban készülő, ott osztogatott finomságért hosszú sorokban várakozik a jónép.

IMG-20190905-WA0011

IMG-20190905-WA0013

IMG-20190905-WA0012

IMG-20190905-WA0014

A BWT-Arden garázsa: így tisztelegnek a Spában elhunyt Anthoine Hubert emléke előtt.

A bokszutcában jelenleg munkagépek korzóznak, azonban a tifosi már elkezdte az Autodromo Nazionale feldíszítését. Noha a száguldás csak pénteken kezdődik a Sebesség templomaként emlegetett monzai pályán, a tribünökön már láthatóak a vörösöket biztató kisebb és nagyobb molinók. A hétvége a maranellóiak számára az ünneplés jegyében telik, ugyanis 90 esztendeje alapították a márkát. Hogy mi kellene a teljes örömhöz? Nyilvánvalóan egy futamgyőzelem...

Ilyen sincs gyakran! Az F1-es versenyhétvégék csütörtöki napjának délutánján a pálya a biztonsági és az orvosi autóké, amelyek pilótái ilyenkor tréningezik le az aktuális aszfaltcsíkot. Monzában ez most nem ment simán, ugyanis az orvosi autó - mint a formula.hu helyszíni fotóin is látható - a tréning közben jobb hátsó defektet kapott – jelentette az Autodromo Nazinonaléról lapunk tudósítója, Mészáros Sándor.

És a Ferrari világbajnoka, de jelenleg is olasz csapatnál versenyző Kimi Raikkönen is kapott egy kacsintást az életkorával élcelődő alábbi tábla révén:

Az ünnepi hangulathoz hozzájárul az Alfa Romeo is: ők ezt a special edition biciklit helyezték ki a motorhome elé. Tavaly is így tettek, a jelek szerint ők a biciklikiállítással teremtenének hagyományt.

Az olasz rajongókról pedig tudjuk, hogy mindent imádnak, ami jelenleg piros, ami a múltban piros volt (Kimi Raikkönen) vagy ami a jövőben piros lesz (Charles Leclerc-t már tavaly családtagként kezelték). A Ferrari fennállásának 90. évfordulója apropóján pedig idén még a megszokottnál is több piros dolog került a monzai paddockba. Kiállították például Jody Scheckter világbajnok autóját, ami szintén évfordulós: idén van 40 esztendeje, hogy a 1979-ben a csúcsra vezette azt a dél-afrikai.

Üdvözlünk mindenkit a monzai F1-es hétvége nyitónapján, amikor a pályát még csak gyalogosan járják be a pilóták, de a paddockban máris a maximumon pörög az élet. Sőt, a Belga Nagydíj még csak múlt vasárnap ért véget, de Milánóban már szerdán folytatódott az F1-láz egy gigantikus Ferrari-rendezvény által. Erről ide kattintva találhatók képek és részletek. 

Olvastad már?