DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Piros volt a lámpa, mégis ér Bottas köre

Az F1-es Olasz Nagydíj időmérő edzésének csak egyik vitás pontja volt, hogy mi történt a pilóták között a Q3 utolsó menetére készülve. Előzőleg Valtteri Bottas piros jelzés alatt futotta meg a 3. legjobb időt – de van rá magyarázat!

bottas_4



A kvalifikáció utolsó szakaszában a második mért körökből nem sok jutott a nézőknek, ám már az első menetek során is akadt épp elég vitát kiváltó eset. Egyesek Sebastian Vettelre mutogatnak, aki a felvételek tanúsága szerint a pályaelhagyás határán táncolt a Parabolicában, de ott van Valtteri Bottas még több magyarázatot igénylő esete.

A Q3-ban az első mért köröket szintén egymás sarkában autózva, a szélárnyékra játszva teljesítették a talpon maradt pilóták, ám többek számára porszem került a gépezetbe, amikor Kimi Raikkönen eldobta az Alfa Romeót az utolsó kanyarban, ezzel előcsalogatva a piros zászlót.

A sor elején haladó versenyzők még el tudtak jutni a célvonalig, értékelhető kört jegyezve a leállítás előtt, a hátrébb lévők azonban már nem értek fel időben. Valahol a két csoport közötti szürke zónában haladt Bottas, akit először szintén mért idő nélkül jegyzett a Formula-1 időmérő rendszere, pár perccel később, a piros zászlós periódus alatt azonban bekerült a neve a 3. helyre, csupán 47 ezredmásodperccel Charles Leclerc és 8-cal Lewis Hamilton mögött.

Az időmérő végét követően azonban előkerültek a közösségi médiában azok a felvételek, amelyek minden kétséget kizáróan mutatják, hogy a zászlójelző lámpa már az előtt pirosan világított, hogy a Mercedes finnje elérte volna a célvonalat, eszerint tehát nem kellett volna számításba venni az eredményét.

ED4C_D5XsAEArWX_1

A német Auto Motor und Sport járt utána az ügynek, elmondásuk szerint közvetlenül az FIA-nál érdeklődve: a szövetség magyarázata szerint a piros zászlós leállítás pillanata nem akkor kezdődik, amikor a pályamenti kijelzőkön megjelenik a piros fény, hanem abban a pillanatban, amikor a csapatokhoz megérkezik az értesítés a leállítás tényéről. Ez pedig most az FIA elmondása szerint néhány másodperccel később történt, épp annyival, hogy az alatt Bottas még eljutott a célvonalig, szabályossá téve ezzel 1:19,354-es idejét.

Az olaszok pedig még örülhetnek is: az AMuS azt a Mercedes adataiból tudta meg, hogy a Parabolicában Raikkönen mögött haladó Bottas honfitársa balesetének hatására még el is emelte a lábát a gázról, amivel nagyjából két tizedmásodpercet hagyott benne a harmadik szektorban. Enélkül olyan időt futhatott volna, amivel a pole-pozíciót is kicsavarja Leclerc kezéből.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: