DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Piastri-pole, Stroll újra tört – szombati F1-es hírek és sztorik

Piastri-pályacsúcs, Norris egy hajszállal maradt le, Hadjar boldog, Hamilton elégedett, Leclerc önkritikus, Stroll szótlan, Horner egy seggfej – legalábbis Wolff szerint. Szombati F1-es hírek és sztorik.

Piastri pályacsúccsal a pole-ban az F1-es Holland Nagydíjon

Oscar Piastri szerezte 1:08,662-es körével a 2025-ös Holland Nagydíj pole-pozícióját, megelőzve a hétvége addigi részében favoritnak tartott Lando Norrist. Hazájában Max Verstappen került legközelebb a McLarenekhez, a negyedik helyet pedig meglepetésre Isack Hadjar szerezte meg a Racing Bulls volánja mögött. Az időmérő összefoglalója és végeredménye ide kattintva tekinthető meg.

Az élmenők nyilatkozatai

A nyilatkozatok a nevekre kattintva olvashatóak.

Oscar Piastri ott javult, ahol már eleve jól ment, szerinte ez volt a kulcs a zandvoorti pole megszerzéséhez.

piastri-zandvoort-1



Lando Norris szerint a szerencsén és a széljáráson is múlhatott a csupán 12 ezredmásodperc különbség – és felidézte a tavalyi szörnyű rajtot is.

Max Verstappen elégedetten nyilatkozott a hazai pályán elért harmadik rajtpozíciója után annak ellenére is, hogy a McLarenek túl gyorsnak bizonyultak, kiemelve a közönség erejét.

Mit mondtak a többiek?

Isack Hadjar szerint ez volt a legjobb köre F1-es autóval, amit valaha futott, az autó pontosan úgy működött, ahogy szerette volna, és az utolsó kanyarban sikerült még egy tizedet hoznia.

Lewis Hamilton és Charles Leclerc eltérő hangulatban értékelt: a brit túllépett a magyarországi mélyponton, a monacói viszont önkritikus, és úgy érzi, nem végzett jó munkát szombaton.

Fernando Alonso tizedik helyében a szél is szerepet játszott, miután az Aston Martin ígéretes pénteki tempója elveszett szombatra.

alonso-zandvoort-2

Yuki Tsunoda első alkalommal kapott Verstappennel azonos fejlesztést, mégis jelentős hátrányban végzett hozzá képest, ami szerinte „nagyon furcsa”.

Lance Stroll téves helyzetfelismerésnek nevezte hétvégi második balesetét, majd rövid válaszokkal letudta az időmérőt követő nyilatkozatok kötelező körét, végül otthagyta a sajtót.

Verstappent nem büntették, a Mercedest igen

Max Verstappen az időmérőt követően azért került vizsgálat alá, mert megszegte a maximális köridőre vonatkozó előírást az egyik bevezető körén. A vizsgálat során a versenyző és a csapat képviselője egyaránt jelen volt, és bemutatták a telemetriai adatokat is. Ezekből kiderült, hogy Verstappen egy sárga zászló miatt volt kénytelen jelentősen lelassítani a kör vége felé – ennek köszönhetően csúszott ki az időkeretből. A sportfelügyelők elfogadták ezt az indoklást, így végül úgy döntöttek, hogy az esetben nem történik további intézkedés.

verstappen-zandvoort-5

A harmadik szabadedzés után sem maradtak vizsgálat nélkül a felügyelők. Alonso épp a gyorskörét készült befejezni, amikor utolérte Russellt a célegyenes elején, aki épp széles ívről ráfordulva készült behajtani a bokszutcába. A Mercedes-pilótának az ütközés elkerülése érdekében ki kellett térnie, míg a spanyol, aki belülről akart elmenni a brit mellett, kénytelen volt a bokszba hajtani.

A stewardok arra jutottak, és ezt aztán a Mercedes is megerősítette, hogy Russellnek nem szóltak Alonso érkezéséről, ezzel veszélyes helyzetet teremtve. A zandvoorti felügyelők emiatt 7500 eurós bírságot szabtak ki az alakulatra, és magát Russellt is figyelmeztetésben részesítették.

Wolff 50 százalékot lát Verstappen megszerzésére

A jelek szerint Max Verstappen jövő évi Red Bull-os elköteleződése ellenére sem tett le arról Toto Wolff, hogy hosszabb távon valahogy a Mercedeshez csábítsa a hollandot: elmondása szerint 50 százalék az esély arra, hogy egy ponton együtt fognak versenyezni.

verstappen-zandvoort-2

„Úgy gondolom, a legjobb pilóták egyikénél sem a pénz a legfontosabb cél. A fő cél, hogy legyen egy olyan autójuk és csapatuk, amellyel világbajnoki címeket nyerhetnek. És aztán utána jöhet a vita a pénzről. Mindig azon a véleményen voltam, hogy tisztességesen kell fizetned a versenyzőt, jelentsen is ez bármit, bárki is legyen a mérce. Szóval mindig találni fogunk megoldást, ha a csillagok együtt állnak. A legjobb csapat, a legjobb versenyző, és akkor egymásra találtok” – mondta többek között az osztrák.

Mekies a Red Bull második üléséről: A szezon végén fogunk dönteni

Nem tervezi lecserélni Yuki Tsunodát a Red Bull új csapatfőnöke: Laurent Mekies szerint egyáltalán nem szükséges sietniük a döntés meghozatalával, így az év végén szeretne erre a pontot tenni. Addig is lehetőséget ad a japánnak a bizonyításra, és Isack Hadjarnak és Liam Lawsonnak a fejlődésre a leánycsapatnál – hiszen a Red Bull nincs versenyben egyik bajnoki címért sem, így ezt az időszakot tudják kihasználni a lehető legjobb helyzet megteremtésére a következő szezonokra.

Wolff tisztázta a 400 km/h-s megjegyzését

Nagy visszhangot váltott ki Toto Wolff múlt heti nyilatkozata, amelyben azt ecsetelte, hogy maximális energialeadás mellett akár a 400 km/h-s végsebességet is elérhetik majd a 2026-os autók. Rögtön két aggály is felmerült: az egyik a biztonság kérdése, a másik pedig az, hogy tényleg ekkora előnyben lehet-e a motorjával a Mercedes? Wolff aztán a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón Zandvoortban tisztázta: ő csak elméleti síkon gondolta ezt, nem pedig egy tényleges várható forgatókönyvként.

fia-2026-1

„Jól hangzik, nem? Mindenki lehúzza ezeket a motorokat, ezért ki kellett találnom, van-e valamilyen pozitívum. És van! Ha, nyilván félig szarkasztikusan mondva, egyetlen egyenesben adnád le a teljes energiát, akkor ezek az autók elérhetnék a 400 km/h-s sebességet! Nem tudom, valaki megijedt-e ettől, de képesek lennénk rá. Viszont akkor nem sok elektromos energia maradna a pálya többi kanyarjára.”

Wolff: Kell egy seggfej az F1-nek!

Még egy nyilatkozat jutott mára Wolfftól, aki sajátos stílusban kommentálta Christian Horner távozását: a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy riválisa még egy tréfás üzenetet is küldött neki, amelyben azon tréfálkozott, hogy hiánya űrt fog hagyni maga után, hiszen Wolffnak nem lesz kivel ellenségeskednie…. Az osztrák szerint Horner egyszerre volt tisztelt és ellentmondásos figura, akire szüksége volt a sportnak, mert minden történethez kell egy „rosszfiú”, akit lehet utálni.

wolff-horner

Wolff szerint a Formula–1-nek szüksége van az olyan karakterekre, mint Horner: „Ahogy már mondtam, minden filmhez kell egy jó, egy rossz és egy csúf. Most a rossz eltűnt, és csak Fred meg én maradtunk...” – utalt poénosan Frederic Vasseur Ferrari-csapatfőnökre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: