DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Alonso: Az autó felébredt Budapest óta

Az Aston Martin ígéretes pénteki tempója elveszett szombatra: Fernando Alonso végül megszerzett tizedik helyében a szél is szerepet játszott az F1-es Holland Nagydíj időmérőjén.

A pénteki szabadedzéseken még második erő volt az Aston Martin, de Fernando Alonso is elismeri, az időmérő napján eltűnt a tempó: legfeljebb a negyedik rajtsor lett volna elérhető. A spanyolnak nem kedvezett a szerencse – a szél formájában – a Q3-ban: a tizedik rajthely nem feltétlenül kedvező egy olyan pályán, ahol nehéz előzni, de a csapat már a vasárnapért is áldozott be az időmérőről. Szóba került a Magyar Nagydíj óta tartó fellendülés, melyet Alonso az autót „felébresztő” komponensekkel magyaráz.

„A kvali előtt hetedik-nyolcadik helyezés volt a várakozásunk. Tizedik helyen vagyunk, ami talán nem a legnagyszerűbb rajthely, de minden hétvégén a Q3 a cél szombatra és a pontszerzés vasárnapra. Meglátjuk, sikerül-e a pontszerzés holnap, ezzel teljesülnek-e a célok” – nyilatkozta Alonso a médiának Zandvoortban, ahol a Formula.hu is jelen van.

Hasonlóan Lando Norrishoz, aki arról beszélt, hogy a széljáráson könnyedén múlhatott a pole-pozícióról döntő egy tizedmásodperc, Alonso is kiemelte, a körülmények miatt szombaton tényező volt a szerencse:

„Velem is ez történt, a 10-es kanyarban két és fél tizedet veszítettem a Q2-höz képest. Igen, úgy gondolom, kicsit több vagy kevesebb szerencsén a kvalin több pozíció múlhat, tekintve, milyen szoros a mezőny. Mi most a balszerencsés oldalon voltunk.”



„De amúgy is úgy gondolom, a tempó már nem volt meg. A harmadik edzésen is 12. helyen végeztünk, úgy tűnik, már nem volt meg a tegnapi gyorsaság” – mondta Alonso. Az Aston Martin kiemelkedő volt pénteken, a spanyol második legjobb idővel zárta a napot, de a sebesség elpárolgott a szombati folytatásra.

„Meglátjuk, itt nehéz előzni, nem a legjobb rajthelyen vagyunk. De kicsit a futamra helyeztünk hangsúlyt a gumiválasztással, két kemény szettet megtartottunk és kicsit áldoztunk az időmérőből. Holnap meglátjuk, kifizetődik-e vagy sem” – beszélt a vasárnapi futamról, majd hozzátette még, a vegyes időjárási körülmények segítenék a versenyen.

Mi történt az Aston Martinnál a Magyar Nagydíj óta?

A Belga Nagydíj 2025-ös mélypont volt az Aston Martin számára, amely az utolsó két helyen zárta a normál időmérőt: ezt követően a Hungaroringen harmadik rajtsorral és erős kettős pontszerzéssel tértek vissza, Zandvoort pedig megerősítette, hogy nem egyszeri kiugrás történt az Aston Martinnál, hanem tendencia látható.

„Sok minden változott azóta, néhány új komponens érkezett, amitől felébredt az autó Budapest óta, ha a korábbihoz hasonlítjuk. De igen, még hosszú az út, és ahogy ma láttuk, a Q3-ért is meg kell küzdeni, szóval még messze a cél” – válaszolt arra a kérdésre Alonso, amelyre a Q1-es balesete után frusztrált – csupán utolsó helyről induló –, újságírókat faképnél hagyó Lance Stroll már nem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: