Három átrajzolt kanyart javasolnak Wurzék Monacóban
Alexander Wurz és a WURZDesign konkrét javaslatokkal állt elő, hogyan lehetne javítani az előzési lehetőségeken Monacóban: a GPDA elnökeként tevékenykedő ex-F1-es szerint a hajtű kiszélesítésével, az alagút utáni egyenes meghosszabbításával és a sikán későbbre tolásával, valamint a Rascasse átszabásával célt lehet érni. Minderről magyarázó videót is közzétettek:
WURZdesign proposed Monaco Track upgrades. High level only, considering urban constraints of the city, but aiming to improve raceability. (Nouvelle Chicane idea indeed a larger civil engineering impact) pic.twitter.com/zwdTsEM150
— alex wurz (@alex_wurz) May 26, 2025
Mit tudtunk meg az F1-es Monacói Nagydíjon?
Nem szabad leírni Lando Norrist, a Ferrari még nem örülhet, a Red Bullnak nem kell keseregnie, Andrea Kimi Antonellinél pedig most jöttek elő az újoncjellemzők – FormulaPlusz rovatunk szokásos cikkében vettük sorra a múlt hétvége tanulságait.
Emellett természetesen jelentkezett friss futamértékelő a Formula Podcast is, amelyben a monacói hétvége főbb témáinak áttekintése mellett számos egyéb érdekes sztorit (köztük egy új afrikai versenyhelyszínnel) is hoztunk:
Sorsdöntő Barcelona – az F1-nek és a Ferrarinak is
Kulcsfontosságú pillanat jöhet el a teljes 2025-ös szezon szempontjából a Spanyol Nagydíjon: módosulnak az első szárnyak hajlékonyságára vonatkozó terheléses mérések – ebben a cikkben összeszedtük, mit kell tudni a változó technikai direktíváról.
A Ferrari számára is kulcspillanat lehet a hétvége, Charles Leclerc szerint ugyanis a hétvégi Spanyol Nagydíj után meglátják, hogy mit eredményezett a szabályváltoztatás, aztán el kell dönteniük, hogy elengedik-e az idei szezont.
A barcelonai futam teljes hétvégi menetrendjét a többi széria programjával együtt ebben a cikkben gyűjtöttük össze.

Először kap lehetőséget F1-es nagydíjhétvégén a Williams F3-as bajnoka
Victor Martins ülhet be Alexander Albon autójába a hétvégi Formula-1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a Williams. A grove-i alakulat ezzel idén másodszor ad lehetőséget egy fiatal újoncnak, aki karrierje során először fog F1-es versenyhétvégén szerepet kapni – bővebben itt.
Binotto: Nem az Audié lesz a legjobb motor
Mattia Binotto arra számít, hogy nem az övék, azaz nem az Audié lesz a legjobb hajtáslánc jövőre a Formula-1-ben, amikor megérkeznek a radikális szabályváltozások – ugyanakkor biztos benne, hogy jó irányba haladnak a fejlesztésekkel.
Formula Motocast: Üzent Martinnak az Aprilia
Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekbe másik friss műsorunkat, a Formula Motocast silverstone-i kibeszélőjét, amelyben kiveséztük Fabio Quartararo drámáját, Marco Bezzecchi győzelmét és annak üzenetértékét a Jorge Martin-ügy kapcsán, de azt is körbejártuk, jó-e az a szabály, amely révén Marquezék a bukásuk után is ott lehet az újraindításnál: