Mindenkit meglepett a Red Bull imolai tempója
Nagyon elégedett és bizakodó a Red Bull hétvégi teljesítménye után a csapatfőnök Christian Horner, aki szerint ráadásul a McLarennél felülírhatja a csapatérdeket az önérdek.
A McLareneket is váratlanul érte Max Verstappenék vasárnapi formája: Oscar Piastrit is meglepte a Red Bull tempója, de Lando Norris különösen sokat beszélt arról, hogy most valamitől túl gyors volt a címvédő.
Mindennek okairól FormulaPlusz rovatunk cikkében írtunk: két faktor okozta a Red Bull sikerét Imolában, amelyek reményt adhatnak Verstappenéknek a folytatásra, de nem jelentik azt, hogy mostantól megérkeztek a McLaren szintjére.
Maga Verstappen is jelezte, hogy az imolai győzelem után a tavalyihoz hasonló nehéz hétvégére számít Monacóban, Barcelonában és a gyors pályákon azonban újra versenyképes Red Bullt ígér.
S ha már FormulaPlusz rovatunk: öt dolgot annak kapcsán is összeszedtünk, hogy mit tudtunk meg az Emilia-romagnai Nagydíjon, a két vb-aspiráns csapat mellett a Ferrarit, a Williams párosát és Franco Colapintót is érintve.
Az imolai tanulságokról és a Red Bull potenciális feltámadásáról természetesen a Pitwall friss adásában is beszéltünk, az elmúlt hét többi F1-es és nem F1-es hírei mellett:
Leclerc egyetért Verstappennel a versenyzési irányelvek kapcsán
Egyetért Max Verstappennel Charles Leclerc abban, hogy a jelenlegi túlszabályozott Formula-1-ben természetellenessé váltak a csaták: a monacói az Alexander Albon elleni párharca során is úgy érezte, megfelel az előírásoknak, de egyetlen centiméteren is múlhat, hogy szabályos-e egy manőver vagy sem.
Az említett összecsapás másik résztvevője, Albon az ötödik helyen zárta a vasárnapi versenyt, és noha egy rövid ideig a dobogó lehetősége is felvillant számára, a végén realista maradt: Leclerc-rel vívott csatájáról és az elszalasztott negyedik helyről is higgadtan nyilatkozott.
Miért kellett safety car Antonelli leállásakor?
Furcsának hathatott, hogy míg Esteban Ocon félreállásakor csak virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe vasárnap Imolában a Haas letolásáig, addig Andrea Kimi Antonelli műszaki hibája után az igazi safety cart küldte pályára a versenyirányítás. A magyarázat több tényezős, de egyszerű – ide kattintva írtunk minderről.
S ha már Antonelli: az időmérőn a Q2-ben kieső, vasárnap műszaki hiba miatt félreálló olasz elismerte, hogy nem feltétlenül kezelte jól első hazai F1-es nagydíját, különösen olyan tekintetben, hogy úgy érezte, nem maradt elegendő energiája a versenyzésre.
Indy 500: Újonc a pole-ban, büntették a Penske-t
Végezetül említsük meg, hogy még vasárnap éjjel rendezték meg az Indy 500 kvalifikációjának második napját, amelynek végén az újonc Robert Svarcman az újonc Prema színeiben szerezte meg a rajtelsőséget a vasárnapi versenyre. Mindeközben a Penske két pilótáját pedig technikai szabálysértésen érték, így utólag az utolsó két helyre sorolták Josef Newgardent és Will Powert a rajtrácson – bővebben itt.