Verstappen nyerte az utolsó (?) imolai F1-es futamot
Max Verstappen remek rajttal vette át a vezetést Piastritól az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, és a különböző gumistratégiák, valamint a safety car-fázisok közepette is meg tudta tartani az első helyét. A McLaren versenyzői eltérő taktikán haladtak: Piastri korán cserélt, Norris viszont sokáig kint maradt. A verseny végén Antonelli kiesése miatt bejött a safety car, ami újra összerántotta a mezőnyt, és izgalmas sprintet hozott az utolsó körökre.
A friss gumikon támadó Norris megelőzte Piastrit, Albon pedig Leclerc-rel és Hamiltonnal vívott nagy csatákat, így eseménydús hajrával zárult a talán utolsó imolai F1-es futam. A futam összefoglalója és végeredménye itt, a bajnoki pontverseny állása pedig itt olvasható.
A dobogósok értékelése
A megszólalások a nevekre kattintva olvashatók.
Max Verstappen szerint a rajt utáni pillanatok döntöttek a győzelemről az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, és úgy érzi, a Red Bull óriási fejlődést vitt véghez péntek óta.
Christian Horner elmondta, hogy a Red Bull teljes mellszélességgel az egyéni világbajnokságra és Max Verstappenre összpontosít – Az imolai győzelem kulcspillanata, az első kanyarban bemutatott előzés kapcsán Verstappen versenyzői ösztönét és döntési képességét dicsérte.
Lando Norris szerint Verstappenék ellen ma kevés volt a tempójuk, de elégedett az eredményével, a Russell-lel szembeni előzést pedig úgy értékelte, hogy „erről szól a versenyzés”.
Oscar Piastri csalódottan értékelt az imolai futamon megszerzett harmadik helyét követően, aki elkerülhetetlennek látta, hogy a futam végén megelőzze őt Lando Norris a frissebb gumikon.
Andrea Stella úgy nyilatkozott, hogy a McLaren mindkét pilótának meg akarta adni az esélyt, és szerinte az alaptempóval volt probléma, így a kettős dobogóval kisajtolták a maximumot Imolában.
A többiek nyilatkozatai
A Ferrari előrelépett a gyenge időmérő után az imolai F1-es futamon, de Leclerc számításait kétszer is keresztülhúzta a safety car – Hamilton ezzel szemben elégedett volt. A monacói egyébként feldúltan reagált a csapat utasítására, mely szerint el kellett engednie Alexander Albont.
Frederic Vasseur a versenytempóval és a futam kivitelezésével elégedett volt, Hamilton szavaira pedig úgy reagált, hogy nem hagyatkozhatnak a szerencsefaktorra a kvalifikációkon.
George Russell erős időmérőt követően szenvedett az imolai F1-es futamon, és úgy látja, a Mercedes problémái mélyebben gyökereznek, mint egy rossz beállítás.
Franco Colapinto az időmérős bukása után a futamot elégedetten zárta: nem a pontszerzés volt a prioritás, hanem a lehető leggyorsabb akklimatizálódás az új csapathoz.
Nem ért egyet az FIA és a Haas Bearman-ügyben
Az FIA vizsgálódása miatt állt hosszú ideig az imolai időmérő a Q1 után, Oliver Bearman ugyanis pont akkor fejezte be a gyorskörét, amikor érkezett a piros zászló Yuki Tsunoda balesete miatt. A Haas csapata meg volt győződve arról, hogy a brit még időben, a piros zászló aktiválása előtt befejezte körét, az FIA viszont ellenkező véleményen volt.
A The Race szaklap úgy értesült, hogy a Haas további megbeszéléseket folytat az FIA-val annak érdekében, hogy pontosan megértsék, miért döntöttek így a versenyirányításnál. Az istálló képviselői ugyanis meg vannak győződve róla, hogy a piros zászlót jelző fény még nem villant fel a LED-paneleken akkor, amikor Bearman befejezte körét.
Tsunodát zaklató szurkolóinak üzent Colapinto
Sértő, gyalázkodó kommentekkel illették a közösségi médiában Franco Colapinto szurkolói Yuki Tsunodát, miután a japán ingerülten konstatálta az Emilia-romagnai Nagydíj szabadedzésén, hogy az argentin feltartotta őt. Colapinto argentin követői nem először illetik kedvencük egyik ellenfelét hasonló hozzászólásokkal. Az argentin így nyilatkozott a történtekről:
„Tudom, hogy rendkívül szenvedélyesek, és mindig nagyon kemények másokkal szemben. Muszáj tiszteletet mutatniuk, mind ezt akarjuk. Manapság nagyon sok utálkozás van a közösségi médiában. Természetesen mind azt akarjuk, hogy minden versenyzővel tisztelettel bánjanak, és megőrizzük a nyugalmat.”
Remekelt a McLaren fiatalja az F2-ben
Nagyszerű győzelmet aratott a McLaren-junior Alex Dunne a Formula–2 imolai főfutamán. Az ír versenyző az ötödik helyről rajtolva szerezte meg a futamgyőzelmet, miután a kerékcseréket követően elment az addig a győzelemért harcban lévő Hitech-páros, Luke Browning és Dino Beganovic mellett, a leintésig pedig kényelmes előnyt alakított ki. A Rodin versenyzője ezzel második győzelmét aratta idén, és átvette a vezetést a bajnoki összetettben. A Formula–3 főfutamán a VAR versenyzője, Santiago Ramos húzta be a futamgyőzelmet.
FE: Rowland-diadal és meglepetés a dobogón
Oliver Rowland diadalmaskodott a Formula-E tokiói duplafordulójának második futamán. A Nissan pilótáját a regnáló világbajnok Pascal Wehrlein követte a második helyen, míg a dobogó harmadik fokára Dan Ticktum állhatott fel, a szériában most először.
WSBK: Razgatlioglu 27 ezred híján triplázott Mostban
Toprak Razgatlioglu majdnem letarolta a Superbike-világbajnokság csehországi hétvégéjét: a regnáló világbajnok a pole-ból indulva kis híján mindhárom futamot behúzta Mostban, a vasárnapi záró viadalon viszont Nicolo Bulega parádés befutóval legyőzte őt.
A Ducati motorosa előtte is próbálkozott rendesen: szombaton és a Superpole-versenyen is lerajtolta Razgatlioglut, de végül csak ideig-óráig tudta maga mögött tartani a BMW címvédőjét. A vasárnapi utolsó viadal viszont már más képet festett: Bulega nagyjából féltávig vezetett, s utána sem szakadt le, a hajrában pedig befutóra, 27 ezreddel legyőzte Razgatlioglut.