DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 9. szerda
F1

Verstappen nyerte az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjat

Verstappen már a rajtnál élre állt az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, és meg is nyerte a versenyt, Piastri gyengébb taktikával harmadik lett Norris mögött, a Ferrarik és Albon nagyot mentek.

Max Verstappen remek rajttal vette át a vezetést Piastritól az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, és a különböző gumistratégiák, valamint a safety car-fázisok közepette is meg tudta tartani az első helyét. A McLaren versenyzői eltérő taktikán haladtak: Piastri korán cserélt, Norris viszont sokáig kint maradt. A verseny végén Antonelli kiesése miatt bejött a safety car, ami újra összerántotta a mezőnyt, és izgalmas sprintet hozott az utolsó körökre. A friss gumikon támadó Norris megelőzte Piastrit, Albon pedig Leclerc-rel és Hamiltonnal vívott nagy csatákat, így eseménydús hajrával zárult a talán utolsó imolai F1-es futam.

imola-rajt-1



A pole-ból induló Oscar Piastri nem tudta megőrizni a vezetést az imolai rajtnál: Max Verstappen szenzációs manőverrel az élre állt a Tamburellóban, míg mögöttük maradt a Russell, Norris sorrend az első helyeken. A McLaren britje körökön át küzdött, hogy megelőzze a Mercedest, végül szép megmozdulással, ám jelentős időveszteség árán sikerült ez neki.

Amikor alig tíz kör után megkezdődtek a kiállások, azonnal látszott, hogy az elévágás működőképes (a tízen kívül induló Leclerc például Russellt előzte meg így), végül épp a mezőny fele jött ki a 15. körrel bezárólag, míg a másik tíz pilóta továbbra is azon a keveréken haladt, mint amin elrajtolt – ekkoriban azt számolgathattuk, hogy ki készül egy, és ki készül két kiállásra.

alonso-imola

Az élmezőnyből Piastrit kihozták ugyan, Verstappent viszont nem, azaz a győzelemért harcoló két pilóta eltérő taktikán próbálkozott – az ausztrál dolgát az optimálisnál lassabb csere mellett az is nehezítette, hogy a mezőny végének nem cserélő tagjain is át kellett rágnia magát. Verstappenhez hasonlóan Norris is kint maradt, de az első szakaszban a brit 10 másodperc hátrányt szedett össze a hollanddal szemben, mögöttük Albon, Hadjar, Antonelli és Hamilton volt a nem cserélők sorrendje.

Piastri nagy lendülettel vágott át a mezőnyön, a 27. körben már Hamiltont és Antonellit is lenyomta, de Verstappenhez nem tudott közeledni annak ellenére, hogy 13 körös gumielőnyben volt. Norris a 28. kör végén cserélt, ezzel valamivel csapattársa mögé jött vissza, ám óriási gumielőnyben – aztán másodpercekkel később Ocon autója megállt a pálya szélén, és a VSC komoly esélyt jelentett a még nem cserélőknek!

piastri-imola-1

Verstappen jött is, akárcsak Albon, Hadjar, Antonelli, Hamilton, sőt második cserére hozták Leclerc-t, Russellt, Sainzot és másokat is. Piastri viszont a pályán maradt Verstappen és Norris között, de 15 körös gumihátrányban hozzájuk képest, így aztán egy körrel később hozták egy újabb szettért, így Albon is megelőzte őt! A sorrend mögöttük Hadjar, Antonelli, Hamilton, Alonso, Stroll és Leclerc volt – csak a két Aston Martinon maradtak fent a régi abroncsok.

Természetesen a jó versenytempó ezúttal is elengedhetetlen volt a jó pozícióhoz, elég csak Verstappen, Albon vagy Hadjar teljesítményét kiemelni, de a rosszul megválasztott taktika és a VSC képében manifesztálódó balszerencse elég súlyos következményekkel járhatott, láthattuk ezt Leclerc, Piastri, az Aston Martinok vagy Sainz esetében, akik mind rajtavesztettek ezen.

leclerc-imola

Húsz körrel a vége előtt Sainz megelőzte Hülkenberget a 10. helyért, így a pontszerzők sorrendje Verstappen, Norris, Piastri, Albon, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Antonelli, Russell, Sainz volt ekkor – a verseny elején még Russellékkel vívó Alonso pedig a csapatrádióban dühöngött balszerencséjén.

Az újabb fordulat a 46. körben következett be, amikor Antonelli autója megállt, szinte ugyanott, mint Oconé, és erre rendes safety car-fázist rendeltek el. Többen kiálltak, így Verstappen, Norris, Hamilton és Hadjar, viszont Piastrinak, Leclerc-nek és Russellnek már nem volt felrakható abroncsa – Albon pedig egy körrel később érkezett.

albon-imola

A sorrend a biztonsági autó mögött Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Albon, Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar és Hülkenberg volt 15 körrel a vége előtt, közülük Verstappen, Norris, Albon, Hamilton és Hadjar volt friss abroncsokon. Az újraindításkor már tíz kör se volt hátra, élvezetes sprint bontakozott ki, különösen a gumik eltérő állapota tette lehetővé a csaták kialakulását.

Norris öt körrel a vége előtt megtámadta, és megelőzte csapattársát, Albon pedig a negyedik helyért támadta nagyon keményen Leclerc-t, aki egyelőre még tartani tudta magát – mögöttük érkezett a Russellt maga mögé utasító Hamilton. Végül a csatában Albon húzta a rövidebbet, Leclerc leterelte a pályáról, így Hamiltonnal szemben is pozíciót bukott a Williams versenyzője. Hamilton aztán csapattársát is lenyomta, így a katasztrofális időmérő ellenére legjobb ferraris nagydíjeredményét jegyezte, az utolsó körben pedig Albon is megfogta a monacóit.

Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj végeredménye:

Helyezés Pilóta Csapat
1. Max Verstappen Red Bull
2. Lando Norris McLaren
3. Oscar Piastri McLaren
4. Lewis Hamilton Ferrari
5. Alexander Albon Williams
6. Charles Leclerc Ferrari
7. George Russell Mercedes
8. Carlos Sainz Williams
9. Isack Hadjar Racing Bulls
10. Yuki Tsunoda Red Bull
11. Fernando Alonso Aston Martin
12. Nico Hülkenberg Stake
13. Pierre Gasly Alpine
14. Liam Lawson Racing Bulls
15. Lance Stroll Aston Martin
16. Franco Colapinto Alpine
17. Oliver Bearman Haas
18. Gabriel Bortoleto Stake
Kiesett Andrea Kimi Antonelli Mercedes
Kiesett Esteban Ocon Haas
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: