George Russell harmadikként kvalifikált az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjra, ám a versenyen nem tudta megtartani pozícióját, és hetedikként zárt – először végzett idén az ötödik helynél hátrébb egy téttel bíró eseményen. A brit szerint az autó meleg időben egyszerűen lassú, s ezek a problémák nem pusztán a beállításokon múlnak. Russell a verseny végi safety car alatt nem tudott kiállni, mivel csak lágy gumija maradt, így a hajrában sem volt esélye javítani.
Erős időmérő után gyenge verseny – így lehet összefoglalni George Russell imolai hétvégéjét. A Mercedes versenyzője a harmadik rajtkockából indult, ám végül csak a hetedik helyen ért célba, és elmondása szerint szerencsésnek érezheti magát, hogy egyáltalán ennyi pontot sikerült megszereznie.
„Egyszerűen csak halálosan lassúak voltunk” – mondta kíméletlen őszinteséggel a brit pilóta. „A trendek elég egyértelműek. Amikor meleg van, lassúak vagyunk. Amikor hideg, akkor gyorsak, ez tavaly is így volt. Mindent megtettünk a beállításokkal, hogy megoldásokat találjunk, de valami sokkal alapvetőbb dolog nem stimmel az autóval.”
Russell szerint nem egyedi esetről van szó: „Nem ez az első futam idén, ahol lassabbak vagyunk a Ferrarinál, sőt néha a Williamsszel is hasonló tempónk van, valahogy mégis sikerült eddig jó eredményeket hozni. De ma őszintén szólva szerencsések voltunk, hogy hetedikek lettünk.”
A Mercedes egyik fő problémája továbbra is a gumik megfelelő működési tartományba hozása, különösen nagy melegben: „Nem mondanám, hogy kifogytunk az ötletekből, de, ahogy említettem, ez szinte bele van kódolva az autóba. Nézd meg a Ferrarit pár éve, őrülten gyorsak voltak az időmérőn, de a versenytempó gyenge volt.”
„Mostanra ez megfordult, és ők sem igazán értik, miért. Nekünk is jobb kompromisszumot kell találnunk, különösen a következő futamra. Közeleg a nyár, ez pedig nem sok jóval kecsegtet számunkra. Gyorsan kell gondolkodnunk”.
Stratégiai szempontból sem alakult ideálisan a futam Russell számára: a hajrában a biztonsági autós fázis során már csak lágy gumija maradt, így nem tudott kiállni frissítésre, ezáltal a végjátékban is hátrányban maradt a többiekkel szemben. A brit persze még így is jobban járt, mint a csapattársa, Andrea Kimi Antonelli, aki műszaki hiba miatt nem ért célba első hazai versenyén.