Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj hajrájában Charles Leclerc és Alexander Albon kemény csatát vívtak, amely után a Ferrari pilótájának át kellett adnia a pozíciót a williamses versenyzőnek. Leclerc dühösen tiltakozott a csapatrádión, és később is értetlenül állt a döntés előtt. A sportfelügyelők végül nem róttak ki büntetést, mert a Ferrari önként visszaadta a helyet a vizsgálat lezárása előtt.
Heves csapatrádiós kifakadást váltott ki Charles Leclerc-ből az imolai futam egyik legvitatottabb pillanata. A Ferrari versenyzője keményen küzdött Alexander Albon ellen a negyedik helyért, miközben hátrányban volt a gumistratégia terén, ugyanis nem állhatott ki a késői safety car alatt friss abroncsokért.
A csata végén Leclerc leszorította Albont a pályáról a 2-es kanyar kijáratánál, amire a sportfelügyelők is felfigyeltek, de mielőtt döntés születhetett volna, a Ferrari utasította Leclerc-t, hogy engedje vissza Albont. A rádión a monacói pilóta kiakadt: „Ez most a versenyzés? Ha ő nem tud megelőzni, akkor én engedjem el? Ez egy kib***ott vicc. Mit csináltam rosszul?”
A monacói a leintés után, a levezető körön is értetlenkedett: „Most akkor magyarázd el, hogy kaptunk-e büntetést vagy sem?” – kérdezte mérnökét, Bryan Bozzitól. „Vizsgálat alatt állunk, még nincs döntés” – hangzott a válasz, mire Leclerc visszakérdezett: „De hát azt mondtad, engedjem el…?”
A sportfelügyelők nem büntették meg a Ferrari versenyzőjét a manőverért, méghozzá a következő indoklással: később kiadták a hivatalos indoklást: „A sportfelügyelők áttekintették a helymeghatározási és pályabírói rendszerek adatait, a videofelvételeket, az időmérő rendszert, valamint az autóban rögzített felvételeket, és megállapították, hogy a 16-os autó feltételezhetően leszorította a 23-ast a pályáról a 2-es kanyar kijáratánál. Ugyanakkor, mielőtt a vizsgálatot le tudtuk volna zárni, a 16-os autó önként visszaadta a pozíciót, hogy enyhítse a feltételezett szabályszegést. Ennek tükrében nem tettünk további lépéseket.”
A megmozdulás végül tehát nem járt büntetéssel, de Leclerc így is két pozíciót vesztett: Albont visszaengedte, s időközben a friss gumin érkező Hamilton is elment mellette. A monacói versenye egyébként jól indult, a gyenge időmérő után a korai kerékcseréjével sokat javított, de a két safety car-fázis keresztülhúzta a számításait, a végén pedig elfogytak a lehetőségei: nem volt mit feltenni az elhasznált abroncsok helyett, így hatodik helyre szorult vissza, és csalódottan értékelt a futam után.