Nem jutott Ferrari a Q3-ba az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén, a futamon viszont mindkét pilóta előre tudott lépni: Lewis Hamilton a negyedik, Charles Leclerc pedig a hatodik helyen zárt Imolában. Leclerc a futam elején még jól állt, de a két safety car-fázis megnehezítette az életét, Hamilton viszont elégedett volt a tempóval és a stratégiával, sőt, úgy érzi, ha nincs a safety car, akár a dobogó is meglehetett volna hazai közönségük előtt.
A Ferrarinak nem sikerült hazai pályán kiemelkedőt alkotni az időmérőn, hiszen a 2024-es Kanadai Nagydíj óta először egyik autójuk sem jutott be a Q3-ba, a versenyen azonban mindkét versenyző előrelépett – ám eltérő hangulatban értékelték a hétvégét. Leclerc a hatodik helyen zárt, miután jókor hajtott a bokszba a korai kerékcserére, de a későbbi safety car-fázisokkal szerinte balszerencséje volt:
„Nagyon csalódott vagyok. Minden jól alakult az első szakaszban, aztán jött a virtuális safety car, ami sok pozíciónkba került. Aztán a második safety carnál ismét több helyet buktunk, mivel túlmelegedtek az abroncsaink, és nem tudtuk lecserélni őket, mert már nem volt mit feltenni” – mondta Leclerc arra utalva, hogy egy harmadik kiállásnál már csak lágyakat tehettek volna fel, aminek viszont semmi értelme nem lett volna.
Leclerc azt is elmondta, hogy nem tudják, miért vannak ennyire messze az élmezőnytől, a versenyen mutatott kemény csatáiról, amelyekben Albon és Gasly is elhagyta a pályát, így nyilatkozott: „Ahogy korábban is mondtam, ez egy olyan futam volt, amikor szívvel kell versenyezni, és néha bizony ki kellett könyökölni a helyet.”
„Ilyenkor nagyon a határon autózol, néha kicsit azon túl is. Pierre esetében egyáltalán nem éreztem magam hibásnak, Alexnél viszont az biztos, hogy határeset volt...” – nyilatkozta a világbajnokság ötödik helyén álló versenyző.
Hamilton elégedett
Lewis Hamilton ezzel szemben elégedetten értékelt, hiszen a negyedik hellyel eddigi legjobb versenyeredményét szerezte Ferrarival: „Egyáltalán nem számítottam erre. Nem tudtam, mire leszünk képesek ennyire hátulról indulva, de az autó remekül működött. A csapat fantasztikus munkát végzett a stratégiával, és hibátlanok voltak.”
Hamilton külön kiemelte a közös munkát mérnökével, Riccardo Adamival: „Szerintem lassan kezdünk eljutni oda, ahová szeretnénk, és úgy gondolom, Riccardóval fantasztikus munkát végeztünk a kommunikáció terén.”
„Nyugodt voltam, így szerintem ő is nyugodt tudott maradni, és a csapat is higgadtan hajtotta végre a stratégiát, a bokszkiállások pedig fantasztikusan sikerültek. Összességében tehát szuper volt. Reméltem, hogy lesz még néhány kör, nyilván a biztonsági autó miatt ez elmaradt, pedig talán a dobogóért is harcolhattunk volna.”