Leclerc-elsőséggel zárult a szezon utáni F1-es teszt
A hagyományoknak megfelelően az évadzáró utáni kedden futották az egyszerre gumi- és újonctesztként is szolgáló egynapos kollektív gyakorlást Abu Dhabiban. A nap legjobb idejét Charles Leclerc futotta a Ferrarival, de a fókusz a csapatváltókon és az újoncokon volt: előbbiek közül Carlos Sainz végzett a legelőrébb a Williamsszel, de nem volt messze Nico Hülkenberg meg sem a Stake-kel, míg utóbbiak közül a délelőttöt a betegsége miatt még kihagyó Andrea Kimi Antonelli volt a leggyorsabb – beszámoló és eredmények ide kattintva.
A csapatot váltó versenyzők közül többen nem nyilatkozhattak a korábbi munkaadójukhoz kötődő szerződésük okán, így Sainz sem, de például értékelt az először Red Bullt vezető Yuki Tsunoda: „Úgy érzem, az autó passzol a vezetési stílusomhoz, egyáltalán nem küszködtem sokat az alkalmazkodással, még a hosszú etapokon is képes voltam kiegyensúlyozottan vezetni, és éreztem az autó határait, amit nem tudsz tesztelni, ha nincs önbizalmad az autóban” – fogalmazott a japán.
Eközben a Pirelli is értékelte a maguk szempontjából a gumitesztet: Mario Isola szerint a csapatok visszajelzése alapján az utcai pályákra szánt új leglágyabb keverék, a C6-os abroncs csak a kör első részében működött jól, a harmadik szektorban már nem, így át kell gondolniuk, mely helyszínekre viszik 2025-ben.
Megállapodott a Ferrari és az Andretti/Cadillac
A nap kétségkívül pályán kívüli legfontosabb bejelentése az volt, hogy a Ferrari többéves megállapodást kötött az Andrettivel arról, hogy 2026-tól kezdve ők látják el hajtáslánccal és váltóval a General Motors és a TWG közös projektjét, a Cadillac F1 Teamet, amennyiben az F1 is végleg áldását adja a csatlakozásukra.
Megkezdte mercedeses búcsúturnéját Hamilton
Miközben a mezőny egy része tesztelt, a Ferrariba majd csak jövőre átülő Lewis Hamilton megkezdte a mercedeses búcsúturnéját: elsőként az istálló névadó szponzorához, a Petronashoz látogatott el Kuala Lumpurba – képek és videók itt.
S ha már szóba került Hamilton: volt mercedeses csapattársa, a világbajnok Nico Rosberg szerint a brit az F1 történetének legnagyobb természetes tehetsége, a valaha volt legjobb autóversenyző.
Kockáztat 2025-ös autójával a McLaren
„Teljes erővel megyünk a következő évbe. Tavalyhoz képest más a mentalitásunk abban a tekintetben, hogy mennyire magabiztos a csapat, és mennyire merünk bátrak lenni a jövő évi autó fejlesztéseivel kapcsolatban. Nem csak apró dolgokon igazítunk itt-ott, mert egész jó autónk van. Lesz pár dolog a jövő évi autónkon, amik bátor kockázatvállalások lesznek” – nyilatkozta a friss konstruktőri világbajnok McLaren vezérigazgatója, Zak Brown.
Mindeközben a legyőzött rivális, a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur arról beszélt, hogy szerinte jórészt a félresikerült barcelonai félrefejlesztésen úszott el számukra a cím. Azt ugyanakkor a jövőre nézve építő jellegűnek nevezte, hogy a pofonra sikeresen reagálni tudtak és felálltak a padlóról – a nyilatkozat itt olvasható.
Montoya fia és újabb Ferrari-akadémista az F2-ben
Közben történtek érdekes bejelentések a jövő évi Formula-2-es mezőnyt illetően is. Egyfelől kiderült, hogy a Formula-3-ban mérsékelt sikereket elérő Sebastian Montoya, aki az ex-F1-es Juan Pablo Montoya jövőre kategóriát vált, és a Prema színeiben fog szerepelni a száguldó cirkusz közvetlen előszobájában.
Másfelől a Hitech csapata hivatalos oldalain jelentette be, hogy leigazolták Formula-2-es csapatukba a Ferrari akadémiájának tagját, Dino Beganovicot.