Miközben a pilóták között zsinórban negyedszer is Max Verstappen lett a világbajnok a Red Bull-lal, a konstruktőri címért végül a McLaren és a Ferrari küzdött a végsőkig. Végül 14 ponttal csupán, de a wokingiak értek révbe néhány napja Abu Dhabiban: a legendás istálló 26 év várakozás után szerezte meg kilencedik konstruktőri titulusát.
A Ferrarinak így tovább marad a várakozás 2008 óta – pedig csapatfőnökük, Frederic Vasseur szerint látványos volt az előrelépés az előző szezonhoz képest, csak épp ez nem bizonyult elegendőnek az ősi rivális ellen:
„Jó volt, de nem elég jó” – értékelt Vasseur, akit a MotorSportWeek.com portál idézett. „Úgy vélem, ha összevetjük az egy évvel ezelőttivel, akkor óriási lépést tettünk előre, minden remek. Szépet léptünk előre a bokszkiállási stratégiák és a megbízhatóság terén, fejlődtünk mindenhol, még nyers teljesítmény tekintetében is.”
„Tény, hogy a végén 14 pont hiányzott, és szerintem ha 80-100 ponttal lennénk lemaradva, akkor nem éreznénk frusztrációt. Rengeteg verseny van a fejemben, ahol elbuktunk 14 pontot ebben a szezonban, de ez van. A McLarennek is volt néhány problémája, nekünk pedig jobb munkát végeznünk jövőre. De emellett igen büszke vagyok arra az előrelépésre, amit megtettünk.”
A kanadai dupla nulla és a pattogós fejlesztés
Amikor konkrétan rákérdeztek Vasseurnél, hol úszhatott el a vb-cím, a Scuderia első embere a montreali nullázás mellett azt a barcelonai fejlesztési csomagot említette elsősorban, amely néhány versenyre visszahozta az SF-24-esen a pattogást:
„Nem akarom összeállítani a listát, de visszamehetünk Kanadáig. Úgy gondolom, papíron Kanadának jó helyszínnek kellett volna lennie számunkra, mégis dupla nullázással tértünk onnan haza, ami kissé kemény volt. Aztán volt három-négy futamunk zsinórban, amikor szenvedtünk kicsit a fejlesztésünkkel. Ebben az időszakban szerintem buktunk vagy 80-90 pontot a McLarennel szemben.”
„Voltak olyan kemény hétvégék, mint Baku, ahol ugyan második helyet értünk el Charles-lal, de szerintem olyan helyzetben voltunk, hogy sokkal jobbat is elérhettünk volna annál. Szingapúr is kemény volt azzal, hogy a két autónk a kilencedik és a tizedik helyen végzett az időmérőn” – folytatta Vasseur.
„Szerintem sokkal jobbra számíthattunk, de igaz ez a McLarenre is. Ha megnézzük őket, ha végigmegyünk a szezonon, rengeteg pontot találhatunk. Az én feladatom pedig az is, hogy megpróbáljam minimalizálni ezeket a veszteségeket.”
Amin viszont nem múlt Vasseur szerint a vb-győzelem, az a tempó volt: „Mindig sokkal jobb, ha két tizeddel jobb a tempód. De pályáról pályára változik ez, és szerintem végül majdnem ugyanannyi győzelmünk volt, mint a McLarennek, a maival lett talán eggyel több nekik. Kicsit jobban teljesítettek az időmérőkön, mi talán kicsit jobban teljesítettünk a futamokon, de nagyon a határon voltunk. De sokkal inkább függött ez a körülményektől.”
Amire építheti az F1-es jövőjét a Ferrari
A maranellóiak élén második idényét töltő Vasseur emellett azt emelte ki az esztendő legfontosabb fejleményeként, hogy képesek voltak felállni az említett félresiklott fejlesztés után:
„Amikor beugrottam a vízbe Monacóban!” – felelte tréfásan arra a kérdésre, melyik pillanatra a legbüszkébb 2024-ben, utalva Leclerc monacói diadalára. „Nem, nem, komolyra fordítva szerintem az a tény, hogy javultunk és képesek voltak reagálni a kemény időszakokban.”
„Mert egy dolog a jó és biztató dinamika és a jó eredmények. De jól reagálni, amikor sz*rban voltunk, mint Spanyolországban és Ausztriában, szintén nagyon fontos a csapat jövője szempontjából. Az ilyen reakcióra építhetjük a jövőt és az egymás iránti bizalmat, és szerintem ez volt a legfontosabb lépés az idény során.”