Néhány hete jelentette be a FOM, hogy a korábbi elutasítás ellenére mégis „elvi megállapodást” kötöttek a General Motorsszal és a TWG Globallal arról, hogy 2026-ban tizenegyedik csapatként csatlakozzon a Formula-1-es mezőnyhöz az egyelőre Cadillac F1 Team néven futó istálló.
A projekt végső célja, hogy teljesen amerikai gyári csapattal vegyenek részt az F1-ben, a projekt mögött álló Andrettiék, pontosabban az igazgatótanácsban helyet kapó Mario Andretti szerint 2028 lehet a kijelölt céldátum, amikorra a GM és a Cadillac elkészül a saját hajtásláncával.
Addig is azonban szüksége van motorra a Cadillacnek. A formálódó projekt kapcsán korábban a Renault/Alpine tűnt befutónak, tavaly a hírek szerint félig meg is állapodtak egymással – csakhogy közben a franciák meg úgy döntöttek, hogy 2025 végén bezárják a saját motorprogramjukat, és 2026-tól ők is a Mercedes ügyfélcsapataként folytatják.
Így került képbe az utóbbi hetekben-hónapokban a Ferrari, amely 2026-ra amúgy is elveszít egy partnert az Audivá „változó” Sauber révén, így mindkét fél számára logikusnak tűnt az együttműködés.
Nos, ezt kedden meg is erősítették: a Ferrari nem sokkal az Abu Dhabiban zajló gumi- és újoncteszt zárása után bejelentette, hogy „többéves” megállapodást kötöttek az Andretti Formula Racing LCC-vel arról, hogy 2026-tól ők lássák el hajtáslánccal és váltóval a GM és a TWG Global (ezt a vállalatot irányítja a Michael Andrettitől a stafétát pár hónapja átvevő Dan Towriss) leendő csapatát, amennyiben véglegesen elfogadja az F1 a jelentkezésüket.
Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a Ferrari közleménye külön nevesíti Andrettiéket, miközben a FOM és az F1 meg sem említette őket a néhány héttel ezelőtti bejelentésük alkalmával, miközben a számos szériában szereplő istálló fog felelni az autó és a karosszéria tervezéséért.
Ezzel hivatalossá vált az is, hogy melyik motorgyártó hány csapatot fog ellátni a 2026-ban induló új érában: a Mercedes a saját gyári alakulatán és a már említett Alpine-on kívül a McLarent és a Williamst (egyaránt 2030-ig szól a szerződésük), a Ferrari a Haast (2028-ig hosszabbítottak) és a Cadillacket, a hivatalosan is visszatérő Honda az Aston Martint, a Red Bull Ford Powertrains az energiaitalosok két istállóját, míg az Audi a Saubert.