Vezető pozíciókba igazolt új embereket az FIA, Mugellóban tesztelt a Pirelli
Az FIA a szervezet felsővezetésének megerősítésére irányuló folyamatos erőfeszítések részeként örömmel jelent be két jelentős kinevezést: Alberto Villarrealt vezérigazgatóvá, Alessandra Malhamét pedig vezető HR-igazgatóvá – részletek itt.
Eközben az F1 gumigyártója, a Pirelli kétnapos tesztet teljesített Mugellóban, ahol a Red Bull és a Ferrari a 2025-ös keverékek véglegesítésében, a McLaren egy öszvérautóval pedig már a 2026-os abroncsok tesztelésében segített nekik.
Hamilton nem ferrarizik idén, Antonelli a nyomdokaiba léphet
Bár a múltban voltak hasonlóra példák, a hírek szerint Lewis Hamilton nem ül át új csapata autójába az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten – a Mercedes szerint ennek prózai az oka: a hétszeres világbajnok nem fog már az országban tartózkodni.
A Hamilton helyére igazolt Andrea Kimi Antonelli kapcsán Toto Wolff elmondta: inspirációt jelent számára a távozó versenyzője karrierútja, és azt szeretnék megismételni a 18 éves olasszal is, aki szerinte készen áll az F1-es bevetésre.
Azt ugyanakkor a Mercedes csapatfőnök elismerte: ha nem is lehet hibának tekinteni, de talán rosszul mérték fel az azzal járó nyomást, hogy Antonelli a hazai közönsége előtt, Monzában ejtette meg a debütálását egy nagydíjhétvége szabadedzésén.
De ha már újoncok: Ayao Komatsu, a Haas csapatvezetője elmondta, hogy meg sem lepődött Oliver Bearman bakui beugrásakor nyújtott teljesítményén, mivel már az első mexikói edzésszereplése óta lenyűgözte bizonyos képességekkel – hogy pontosan mikkel, arról itt beszélt a japán szakember.
És ha már sokat emlegettük a szabadedzésen való szerepléseket, az Aston Martin bejelentette, hogy Mexikóvárosban Felipe Drugovich fogja vezetni Fernando Alonso autóját az FP1-en.
Szafnauer beleszállt az Alpine-ba
Alaposan beleszállt az Alpine vezetésébe a volt F1-es csapatfőnökük, Otmar Szafnauer: szerinte már azon félrement minden, hogy nem ő irányította a teljes csapatot, és elsősorban az Oscar Piastri körül kialakult ügyön keresztül mutatta be, mennyire rosszul működött az alakulat az ő idejében.
Eközben Helmut Marko pedig a Red Bullon belüli szerepekről beszélt: a tanácsadó szerint Dietrich Mateschitz két évvel ezelőtti halála óta sem születtek meg bizonyos döntések – egyúttal pedig arra is figyelmeztetett ismét: ha nem lesz jó az autó, Max Verstappen távozhat oda, ahol jobb lehetőséget kap.
A McLaren állítja: nem a mini-DRS a titkuk
Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója szerint a felajánlott apró módosítással jelezték: nem a hajlékony hátsó szárny a sikerreceptjük legfőbb hozzávalója – a nyilatkozat itt olvasható.
S ha már McLaren: friss műsorral jelentkezett Pitwall Talk című adásunk, amelyben azt jártuk körül több szempont mentén, hogy Lando Norris vagy Oscar Piastri jelentheti-e a csapat jövőjét és ki mögé kellene hosszabb távon beállniuk – a műsort itt tekinthetitek meg:
Loeb is nyert a Daciával
Végezetül két F1-en kívüli hír: a Marokkó Rali szerdai felvonásán Sebastien Loeb volt a leggyorsabb a Daciával, miközben Guillaume de Mevius a Minivel kezd nyomást gyakorolni a versenyt vezető Nasser Al-Attiyahra – bővebb beszámoló itt.
Emellett pedig bejelentették, hogy 2025-ben egy év kihagyás után visszatér a Bajnokok Tornája, amelyet először fognak a déli féltekén rendezni: a helyszín Sydney lesz, az időpont pedig március 7-8., azaz az F1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtti hétvége péntekje és szombatja.