DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

A McLaren állítja: nem a mini-DRS a titkuk

Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója szerint a felajánlott apró módosítással jelezték: nem a hajlékony hátsó szárny a sikerreceptjük legfőbb hozzávalója.

A néhány héttel ezelőtti Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjat követően keltett nagy visszhangot, hogy a futamgyőztes Oscar Piastri hátrafelé néző onboard kamerájának felvételén az látszott, hogy a McLaren hátsó szárnyának terelőlapjának sarkai nagy tempónál felfelé elhajlanak, s ezáltal rés keletkezik a szárny fősíkjával, így egyfajta „mini-DRS” jön létre.

f1-mclaren-szarny-baku



A riválisok panaszára az FIA előbb azzal reagált egy közleményben, hogy hangsúlyozta, hogy idén eddig az összes légterelő átment az összes tesztjükön, azaz a McLaren megoldása is legális. Ennek ellenére néhány nappal később már állítólag módosítást kértek a wokingiaktól – igaz, a csapat viszont azt kommunikálta, hogy ők maguk ajánlották fel az apró változtatást a szárnyon.

A McLaren végig hangsúlyozta, hogy nem a „mini-DRS” az elmúlt fél szezonban látott versenyképességük oka – már csak azért sem, mert a „trükköt” csak az alacsony leszorítóerős, kis légellenállású konfigurációt igénylő helyszíneken láthattuk, magyarán idén valószínűleg már csak legfeljebb Las Vegasban kerül elő a szóban forgó módosított hátsó szárny.

Most Zak Brown, a konstruktőri világbajnoki értékelésben már vezető, de Lando Norris révén az egyéniben is Max Verstappenhez egyre közelebb kerülő McLaren elnök-vezérigazgatója is ezt hangsúlyozta a The Times hasábjain:

f1-mclaren-szarny-monza_1

„Bárki is nyer, mindenki az ő autójára bámul, hogy megértsék, mit csinálnak. Teljesen természetesen, hogy az emberek jelenleg a mi autónkat bámulják, aztán pedig következtetéseket vonnak le, sokan tévesen” – fogalmazott Brown.

„Minden egyes teszten átmentünk. Felajánlottunk egy kisebb módosítást egyszerűen azért, mert nem hisszük, hogy olyan nagy különbséget jelentene, miközben nagy volt a zaj körülötte. Szóval annak érdekében, hogy megmutassuk, hogy nem ez a titkos hozzávalónk, úgy voltunk vele, hogy akkor némileg változtatunk rajta.”

A McLaren-vezér igazából hízelgőnek találja, hogy a riválisok ennyire alaposan elemzik az MCL38-ast: „Nem végeznék jól a munkájukat, ha nem keltenének zajt. Valójában dicséretnek számít, hogy a mi autónkat nézik és állítják próba elé. Jó innovációk vannak az autónkon.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: