DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Rosszul mérte fel Antonelli debütálását a Mercedes

Hibának ugyan nem nevezné Toto Wolff, hogy a hazai hétvégéjén mutatkozhatott be az F1-ben, de elismeri: tévedhettek a rá nehezedő nyomás kapcsán.

Andrea Kimi Antonelli hazai közönség előtt, a Formula-1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésén vezetett először versenyhétvégén. A másnap Lewis Hamilton utódjaként 2025-re bejelentett Mercedes-pilóta számára remekül indult a debütálás, hiszen rögtön az első körével az élre állt.

A másodikon azonban túlfeszítette a húrt, így alig tíz perccel az FP1 kezdete után a falba rakta a Mercedest – amellyel George Russell monzai hétvégéjét is hátráltatta némileg.

f1-antonelli-mercedes-monza-1_1



A Mercedes vezetése megvédte Antonellit, a maguk részéről viszont most Toto Wolff elismerte, hogy talán nem a hazai nagydíján kellett volna megadniuk az alig 18 éves reménységüknek a bemutatkozási lehetőséget:

„Nem mondanám, hogy hiba volt, de szerintem nem teljesen jól mértük fel a nyomást, amely alatt találhatta magát” – idézi a csapatfőnök szavait a Motorsport.com portál. „Beszéltünk róla, hogy hogyan közelítse meg az edzést. Briliáns volt a teszteken, egyetlen rossz mozdulata nem volt a sokezer teljesített kilométere során.”

„De az egy teljesen más kávéház, ha olasz versenyző vagy, 18 éves, Monzában, és ez az első lehetőséged. Talán ha felmértük volna ezt egy kockázati tényezőként a róla gyűjtött adatokkal szemben, akkor valószínűleg bölcs lett volna egy olyan FP1-et adni neki, ami teljesen más időzónában van Olaszországhoz képest. De sokat fog tanulni ebből.”

f1-antonelli-mercedes-monza-2_1

Wolff arról is beszélt, hogy érzelmileg megviselhette Antonellit az, ami történt: „Úgy gondoltam, nem volt ez jó számára, mert kár volt érte. Annyira gyors volt, és ez volt az első olaszországi edzése, ahol ráadásul rövidesen bejelentettük versenyzőként, amit mindenki tudott előzetesen.”

„De tetszik a hozzáállása. A bokszból kijövő legelső körétől gyors, és ezt meg is mutatta. Nyilván élvezted volna, ha elöl végez a ranglistán, de ez nem jött össze, mert elszállt az autó – miközben hasonló sebességeket csak jóval később értek el a hétvégén néhány ponton.”

„Nyilván túl gyors volt a pálya állapotához és az autóhoz képest azon a ponton, úgyhogy egyensúlyozni kellett az ambíció, a motiváció, a képességek, valamint a tapasztalat és aközött, hogy az első szabadedzés csak egy első szabadedzés. Tudtam, hogy ez fájni fog neki érzelmileg is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: