Pénteki hírösszefogalónk élére a Red Bull vadonatúj hiperautója, az RB17 bemutatója kívánkozik, melyet a goodwoodi fesztiválon mutattak be, s melyről Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke azt is elmondta, hogy a maga részéről nagyon szívesen látná a versenygépet a legendás Le Mans-i 24 óráson is.
Az autót tervező Adrian Newey hamarosan maga mögött hagyja a Red Bull istállót, s az F1-es sajtó, illetve szurkolók régóta találgatják, hol folytathatja karrierjét a legendás szakember. Erről most egykori iskolatársa, Jeremy Clarkson ejtett el egy információmorzsát, aki azt állítja, hogy Newey új házat keres – de nem Olaszországban, hanem Angliában.
Ha már szóba került a szerződését felbontó mérnökzseni, akkor ejtsünk szót egy másik szerződésbontásról is: Helmut Marko Sergio Perez szerződése kapcsán mondta ki vészjóslóan, hogy minden F1-es szerződésben vannak kilépési záradékok – nincs itt semmi látnivaló.
Perez szóba került Günther Steiner nyilatkozatában is, aki Kevin Magnussen jövője kapcsán tért ki a korosodó és alulteljesítő versenyzőkre, akikkel kapcsolatban szerinte a csapatfőnököknek el kell gondolkodnia, hogy érdemes-e még alkalmazni őket.
Daniel Ricciardo is ebbe a sorba tartozik szerinte, s maga az ausztrál is tudja, hogy javítania kell a teljesítményén, ugyanis nem tudja egymás után több futamon is azt hozni, amit elvárnak tőle – azt viszont megfigyelte, hogy a kritikákról rendszerint erőre kap.
Fernando Alonso nem Ricciardót kritizálta, hanem az új pilótagenerációt, akik amellett, hogy hihetetlenül felkészültek, szerinte elvesztették karakterüket. Max Verstappen viszont épp a karaktere, vagy legalábbis a róla kialakult kép miatt került bajba spielbergi ütközése után, állítja Alain Prost, aki szerint a holland versenyző egyes szituációit előélete miatt nem teljesen jól ítélik meg.
Az Imola óta minden csapat közül a legtöbb pontot szerző McLaren – erről itt olvasható egy kimutatás – első embere arról beszélt, hogy az F1-es csapatok sokszor nem nézik a sport érdekeit, és csak a saját hasznuk szerint szavaznak a fontos kérdésekben, és arról is ma számolhattuk be, hogy a Mercedestől happolt el egy szakembert az Audi – nyilvánvalóan saját hasznára.
Végül pedig egy szavazást is kiírtunk olvasóink számára, melyben arra voltunk kíváncsiak, hogy szerintetek hány sprinthétvége lenne ideális egy szezonban.