Csütörtökön – a Kanadai Nagydíj sajtónapján –az FIA közzétette a másfél év múlva, 2026-ban kezdődő új korszak technikai szabályrendszerét. A motorra vonatkozó előírások jelentős része már eddig is ismert volt, most ez egészült ki a karosszériát és az aerodinamikát szabályozó részletekkel. A szabályzat fő pontjai: könnyebb és kisebb autók, előzést segítő motormód, aktív aerodinamika. A szabályokat részletesebben ebben a cikkben összegeztük, az érdekesebb pontokkal pedig külön is foglalkoztunk.
Két év múlva gyakorlatilag megszűnik a DRS az aktív aerodinamikával: ezentúl plusz elektromos energia segíti majd az előzéseket.Így működik majd az aktív aerodinamika és a Manuális Override mód.
Az új szabályrendszer azonos szintre hozza az elektromos hajtás és a V6 teljesítményét. Az ICE 400 kW-ra gyengül annak ellenére, hogy struktúrájában nem változik. Hogyan lehetséges ez? Így gyengítik le a belsőégésű motort.
A csapatok egyébként nem kezdhetik meg azonnal a munkát teljes gőzzel: az aerodinamikai tesztelést szigorúan korlátozza a sportszabályzat, a szélcsatornában 2025. január 1-ig tiltott a 2026-os elemek tesztelése.
Renault-vezér: Az Alpine nem eladó
Hiába a jelenlegi küszködés, Luca de Meónak esze ágában sincs bedobni a törülközőt – pedig állítása szerint ajánlatokat bőven kapott a francia istállóért.
„Szeretném ezt alaposan tisztázni. Semmiképp sem fogjuk feladni. Ez nem az én stílusom. Egy részét sem adjuk el ennek a dolognak. Nincs szükségünk a pénzre. Jobbról-balról tettek nekem ajánlatokat, aztán a sajtóban is beszéltek erről. De minket ez nem érdekel. Ostobaság lenne, és nem is fogok így tenni” – mondta a konszern első embere. Bővebben.
IndyCar-balhé: Kirúgta a Juncost a McLaren
Drasztikus fordulatot vett a Theo Pourchaire-t ért online gyűlölet ügye. A McLaren megszakította kapcsolatát a Juncosszal – állítólag bocsánatkérést vártak, ami elmaradt. A témát ebben a cikkben jártuk körbe.
„Az Arrow McLaren IndyCar Team azonnali hatállyal érvénytelenítette kereskedelmi együttműködését a Juncos Hollinger Racinggel. Ez a döntés a héten korábban történteket követi, amelyek a Chevrolet Detroit Grand Prix során, pályán történt incidenst követték. Ahogy a csapat közösségi médiás kódja is tükrözi, az Arrow McLaren nem tolerálja a sértések vagy diszkrimináció semmiféle formáját, és teljes mértékben elítéli a csapatunk és versenyzőnk felé irányuló online abúzust” – olvasható a McLaren oldalán közzétett közleményben.
Két fiatal első tesztje
Több mint négyszáz kilométert tesztelhetett az Aston Martin F1-es autójával az istálló utánpótlás-neveltje, Jak Crawford. Az F2-es pilóta a Red Bull Ringen ülhetett F1-es autóba életében először, aki a csapat tájékoztatása szerint gyorsköröket és hosszabb etapokat is teljesített a teszt során. Mint mondták, Crawford innentől több versenyhétvégén is betekintést nyerhet majd az F1-es alakulat munkájába, az akadémiai program következő lépéseként így segítik a 19 éves versenyző fejlődését.
Egy másik Formula-2-es versenyző, Kush Maini is első F1-es tesztnapján esett túl, az indiai pilóta, a csapat akadémistája az Alpine A522-esét vezette. A tesztre a Red Bull Ringen került sor, Victor Martins is a 2022-es autóba ült.
Tsunoda marad, Lawson távozhat
Egyéb nyilatkozatok csütörtökről röviden: Helmut Marko szerint „biztos” a japán helye a csapatnál egy ötödik F1-es szezonra. Társa pedig Ricciardo vagy Lawson lesz: utóbbi szabaddá válik, ha nem kap tőlük ülést. Az energiaitalosok tartalékpilótája jelezte: szeretne velük versenyezni, de a fő célja az F1, így ha náluk nincs hely, dobbanthat.
A monacói esetet többször visszanézve Kevin Magnussen biztos abban, hogy Perez látta őt. Bízott benne, hogy riválisa elég helyet hagy: most már tudja, nem kellett volna. Magnussen montreali nyilatkozata.
Teljesen kifakadt az 1997-es F1-es világbajnok a dán által okozott monacói baleset miatt – ráadásul szerinte a szabály szövegezése is rossz.
Louis Deletraz, az Andretti IMSA-versenyzője úgy véli, a csapat az F1-ben rögtön képes lenne arra, hogy a legjobbak közelében legyen.
A MotoGP-ben egy igazi szupercsapat áll össze a Ducatinál, hiszen a két versenyző, Francesco Bagnaia és Marc Marquez összesen 11 vb-címet mondhat magáénak a különböző kategóriákban (nyolcat csak a MotoGP-ben). Így reagált Bagnaia Marquez érkezésére.
Túl vagyunk a 2024-es F1-es idény első harmadán, a Formula Podcast pedig folytatja a hagyományt: értékelünk, ráadásul pilótapiaci pletykákról is beszélgetünk!