A Formula-1-es vezetés részéről eddig semmiféle reakció nem érkezett a Christian Hornerrel szembeni belső Red Bull-vizsgálat hírére, most, két hét elteltével rövid közleményt kapott a sajtó:
„Értesültünk róla, hogy a Red Bull független vizsgálatot kezdeményezett a Red Bull Racing belső vádjai alapján. Reméljük, az ügy a lehető leghamarabb tisztázódni fog, igazságos és alapos folyamatot követően. További kommentárt egyelőre nem fűzünk hozzá” – áll mindössze ennyi az F1-közleményben.
Egyedüli csapatként a Williams nem járt még 2024-es F1-esével a pályán. James Vowles döntése volt a silverstone-i próbafutás elhalasztása, a csapatfőnök azt is elismeri: késésben vannak. Így magyarázza Vowles, miért csak Bahreinben teszi meg első köreit az FW46.
Okkal beszélünk sokat a 2024-es F1-es autók hátsó felfüggesztéséről. Idén a Mercedes és az Aston Martin is követi a Red Bull útját, a Ferrari azonban saját koncepcióját folytatja.
A Ferrari új versenygépe, az SF-24 számos területen, például az orrkúp és az oldaldobozok régióján a Red Bulltól merített inspirációt. Van azonban egy markáns kivétel: a Ferrari felfüggesztése elöl nyomórudas, hátul vonórudas megoldású, ami éppen ellentétes a Red Bull futóművével, egyben egy hagyományosabb szemlélet. Azzal, miért tart ki a Ferrari műszaki megoldása mellett, ebben a cikkben foglalkoztunk.
Nem F1-es téma, de szintén Ferrari, hogy a márka bemutatta hypercarja, a 499P idei fényezését. A Formula-1-es dizájnnal szinkronban itt is markáns a sárga: Modena és a Ferrari-logó színe már előző évben is hangsúlyos volt a 499P-n, de idén nagyobb felületet kap. Az alapszín sem ugyanaz: a mélyebb vörös helyett egy fényesebb, pirosabb árnyalatot használtak, amelyet az F2007 inspirált – Kimi Raikkönen F1-es világbajnok autója:
Az önbizalom gyakran emlegetett kulcsszó az autósportban, az egykori F1-es pilóta, a szakértőként ténykedő Christian Danner pedig arról beszélt, különösen kényes pont Lewis Hamilton számára: a hétszeres világbajnok azt szereti, sőt elvárja, ha masszírozzák egóját – ezt még Niki Lauda mondta neki.
Finomította Dan Fallows kijelentését az „abszolút verhető Red Bullról” a csapat kanadai F1-ese. Lance Stroll arról beszélt, le akarják győzni a Red Bullt, de még nem most –ennek ellenére ábrándozik arról, hogy győzelmet szerezhet zöldben. Részletek.
Svéd Rali, Bathurst és Extreme-E
Számos versenyt tartottak az autósport különféle szakágaiban vasárnap. A Rali-vb új pontrendszere elhozta az első furcsaságot: ugyan WRC-karrierje második győzelmét aratta a Hyundai finnje, Esapekka Lappi, de így sem ő viheti haza a legtöbb pontot, a második Elfyn Evans többet szerzett nála. Beszámolónk a Svéd Raliról itt található.
Nyolc autó is egy körön belül végzett a legrangosabb ausztrál endurance-versenyen Bathurstben: ez rekord a viadal történetében. Közülük első helyen a Manthey EMA #912-es rajtszámú Porschéja zárt: Matt Campbell, Ayhancan Güven és Laurens Vanthoor triója az esős időszakban kontrollálta a futamot, még egy áthajtásos büntetés időveszteségét is ledolgozták. Az egység ausztrál tagja, Campbell eddig tökéletes szezonkezdetet tudhat magáénak, hiszen három hete a daytonai 24 óráson is a győztes Porsche Penske csapattagja volt. Bővebben.
2024-es, utolsó szezonjára megfogyatkozott az Extreme-E mezőnye, amelynek helyét jövőre már a hidrogénhajtású Extreme-H veszi át: a tavalyi tíz helyett már csak nyolc csapat versenyez, Lewis Hamilton formációja, az X44 mellett visszalépett az Abt Cupra, a Chip Ganassi és a Carl Cox Motorsport is, miközben csak két új alakulat érkezett, a NASCAR-ban érdekelt Legacy Motor Club, valamint a SUN Minimeal Team.
A Szaúd-Arábiában tartott dupla szezonnyitó első, szombati napján a címvédő egység, a Rosberg X Racing kétszeres bajnokcsapat módjára kezdett, Johan Kristoffersson és Mikaela Ahlin-Kottulinsky vitték a kvalifikációs futamok összesített eredményét, majd a döntőt is, de utóbbit szoros csatában, mindössze 0,167 másodperccel a McLaren új párosa, Mattias Ekström és Cristina Gutierrez előtt.
Ma is a Rosberg-csapat volt a kvalifikáció leggyorsabbja Dzsiddában, de a döntőben szoros csatában lemaradtak a dobogóról. A tavalyi ezüstérmes Sainz XE Team végzett az első helyen az X44-től érkező Fraser McConnell, valamint Laia Sanz párosával – ők az andrettis duót, Timmy Hansent és Katie Munningst előzték le. A bajnokságot két ponttal vezeti a Rosberg a Sainz csapat előtt.
Közel-keleti bajnok lett a Ferrari finn akadémistája
A Formula Regional Közel-Kelet-bajnokság a Formula-3 alatti FR Európa-bajnokság téli gyakorlószériája, amelyben egy finn tehetség mutatta meg, második formulaautós szezonjában számolni kell vele. A tavaly még F4-es szinten versenyző 17 éves Tuukka Taponen, aki a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja, Dubajban, a szezonzárón háromból két futamot is megnyert hétvégén, a bajnoki címet pedig fölényesen szerezte meg: 255 pontot gyűjtött össze, azt a Taylor Barnardot szorította a második helyre, aki F3-as futamgyőztes, Bahreinben pedig már a Formula-2-ben mutatkozik be.
Taponen szereplésével ellentétes a McLaren sűrűn méltatott amerikai védence, Ugo Ugochukwu Formula Regional-bemutatkozása: az Euro 4 sorozat 2023-as bajnoka csupán hetedik lett az összetettben három dobogóval, de a másik Ferrari-akadémista, James Wharton is csak hatodikként végzett, Martinius Stenshorne, az Európa-bajnokság 2023-as ezüstérmese (Andrea Kimi Antonelli mögött) pedig mindkettőjük mögött nyolcadik helyen.
A Formula Regional egy másik sorozata, az Óceánia-bajnokság, a korábbi Toyota Racing Series is véget ért. Öt forduló alapján Roman Bilisnki lett a széria első lengyel bajnoka, de az utolsó futamot, a rangos Új-zélandi Nagydíjat hazai versenyző, az összetettben második Liam Sceats nyerte.
A felsorolt szériák versenyeztek vasárnap, de a NASCAR nem – a Daytona 500-at, hasonlóan az Xfinity Series versenyéhez, az intenzív eső miatt hétfőre halasztották. 2020-ban és 2012-ben szintén hétfőn kellett megtartani a NASCAR Cup évadnyitóját.
Lehullt a lepel a 2024-es gyári RS-GP-kről: Espargaro és Vinales MotoGP-gépe továbbra is főként feketében pompázik, de aerodinamikailag jelentősen megújult.