A nap talán legfőbb hírét az Alpine szolgáltatta: három szezon után közös megegyezéssel elválnak az alakulat és Davide Brivio útjai. Brivio eleinte az Alpine sportigazgatói posztját töltötte be, azóta pedig a „versenyzést kibővítő projektek” igazgatójaként ténykedett, többek között felügyelve a juniornevelő Alpine Academy programot. Az Alpine Academy irányítását egyébként Julian Rouse viszi tovább, Brivio pedig a sajtóhírek szerint visszatérhet korábbi sikerei helyszínére, a MotoGP-be, ahol a Repsol Honda csapatmenedzseri posztjával hozták szóba – részletek ide kattintva.
Maradva még az Alpine-nál: bár csak ideiglenes csapatfőnöknek nevezték ki nyáron Bruno Famint, úgy fest, tovább őrizheti ezt a pozíciót. „Amíg a főnökeim nem akarnak változást, maradok” – fogalmazott Famin.
Írtunk a franciák erőforrásáról is: bár benyújtott egy kérelmet idén az Alpine, hogy felzárkózhasson a többi motorgyártóra, az FIA elutasította azt, s inkább az energia-visszanyeréssel vannak gondjai a franciáknak.
A Red Bull is szolgáltatott egy érdekes témát, hiszen múlt héten kipróbálhatta az idei autójukat a csapat korábbi versenyzője, David Coulthard. De mégis hogyan volt erre lehetősége, ha szigorú szabályozások vonatkoznak az autók tesztelésére? A válasz egyszerű: az istálló egyszerűen nem használta fel idáig az ebben az évben rendelkezésükre álló filmforgatási időkeretét. További részletek és videó Coulthard körözéséről ide kattintva.
S ha már Red Bull: Christian Horner biztos benne, hogy az idén a vb-ezüstérme ellenére is sokszor csalódáskeltő teljesítményt nyújtó Sergio Perez összeszedi magát 2024-re, mivel elmondása szerint „nagy év” vár a mexikóira, akinek elsősorban szombatoként kell javulnia.
James Allison, a Mercedes F1-es technikai igazgatója biztos benne, hogy Lewis Hamilton és George Russell is győzhetne, ha megfelelő technikát adnának alájuk. Az idei vb-ezüstérem az elérhető legjobb eredmény volt a csapat számára – bővebben itt.
Egykori botrányos F1-es Ferrarijába ült vissza Alain Prost a hétvégén: ide kattintva nézhetők fotók minderről.
Az F1-en kívülről is érkeztek hírek kedden, hiszen például hivatalossá vált, hogy a japán Super Formula sorozatban folytatja 2024-ben a Formula-2 friss bajnoka, Theo Pourchaire: a francia pilóta a Team Impul versenyzője lesz.
Néhány hónapja már beszámoltunk róla, hogy a Dacia rajthoz áll a 2025-ös Dakar Ralin, s ehhez megszerezték a sport egyik legendáját, a kilencszeres ralivilágbajnok és a Dakaron is számos szakaszgyőzelmet szerző Sebastien Loeböt. Most pedig egy másik extraklasszist is leigazolt a román gyártó: Nasser Al-Attiyah ugyancsak a Dacia színeiben áll rajthoz a bő egy év múlva esedékes 2025-ös versenyen – részletek itt.
Végezetül pedig együtt egy kis rali és endurance-versenyzés, hiszen a Toyota WRC- és WEC-autói is matt fekete festést kapnak jövőre a megszokott fehér-szürke-piros színvilág helyett – itt mutattunk erről képeket.