Az erőforrások fejlesztése jelenleg be van fagyasztva a Formula-1-ben, a Renault által birtokolt Alpine pedig bár kérvényt nyújtott be az FIA felé, hogy felzárkózhassanak a többiekre, a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékesei elutasították azt.
Erő vs. légellenállás
Az Alpine-nál mindig az aerodinamikával próbálták kompenzálni a motorerő-hátrányukat – amit 20-30 lóerőre tesznek –, de a csapat vezetője, Bruno Famin elárulta az Auto Motor und Sportnak, hogy ezzel egy zsákutcába kerültek.
„Mindig is az volt a problémánk, hogy a motorerőt és az aerodinamikát nem tudtuk összeegyeztetni. Minél több erőt tekertünk a motorra, az annál rosszabb hatással volt az autó légellenállására. Így mi kevesebb energiát tudunk visszanyerni, mint a többiek, ami miatt gyengébb elektromos hajtás áll rendelkezésünkre.”
Szoftverfrissítés
A motorfejlesztés befagyasztása mellett kizárólag megbízhatósági módosításokra van lehetőség. Ezek közé tartozik a motorokhoz írt programok fejlesztése, amelyek javításával kilábalhat a gödörből a francia istálló.
„Tudunk javítani az energia-visszanyerést irányító szoftveren, amitől nem lesz több lóerőnk, de irányíthatóbb lesz az autó, de eközben aerodinamikailag is elmentek mellettünk a többiek szezon közben” – ismerte el Famin.
A csapat technikai igazgatója, Matt Harman szerint az autó kasztnija túlságosan nagy térfogatot foglal el, s bár próbálkoztak szezon közben egy új padlólemezzel, a megoldást az új karosszéria jelentheti.
Mindenesetre a csapattal első szezonját teljesítő Pierre Gasly már nagyon várja a 2024-es évet.
„Nehéz azt mondani, hogy elégedett vagyok egy olyan szezont követően, amikor nem szereztem túl sok pontot. Kissé csalódást keltő volt a teljesítményünk, de személy szerint elégedett vagyok a fejlődéssel, amin idén mentem át. Egy új csapathoz csatlakoztam, sokat kellett tanulnom, de úgy érzem, hogy sikerült teljesítenem, mindent kihoztam az autóból minden egyes versenyen. Azt kívánom, bárcsak előkelőbb pozíciókért harcolhattunk volna, de egy csapatként fejlődünk.”