Günther Steiner állítja: világos bizonyítékaik vannak az F1-es USA Nagydíjon büntetlenül maradt pályaelhagyásokról. A Haas csapatvezetője ugyanakkor hangsúlyozta: inkább az elvek miatt kértek felülvizsgálati kérelmet, hiszen ha érvényben van egy szabály, akkor azt be kell tartani – bővebben ide kattintva.
S ha már Haas: Gene Haasnak el kellene gondolkodnia F1-es csapata eladásán Ralf Schumacher szerint, mert az összevásárolt alkatrészekből nem lehet jó autót építeni, ők pedig alacsony költségvetéssel dolgoznak.
Óriási pofont kapott a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon a Mercedes, amely után Toto Wolff úgy fogalmazott, nem érdemel futamgyőzelmet az idei konstrukciójuk, a még mindig kiszámíthatatlanul viselkedő W14-es – részletek itt.
Sokan a Michael Schumacher elleni legendás F1-es győzelméhez hasonlították Fernando Alonso Sergio Perez elleni interlagosi védekezését, ám a spanyol szerint a mostani csata nehezebb volt, hiszen van egy jelentős különbség a 18 évvel ezelőtti helyzethez képest, ami nehezítette is a dolgát, a végén viszont épp az adott neki még egy esélyt – a kétszeres F1-es világbajnok véleménye itt olvasható.
Carlos Sainz sem zárt hibamentes hétvégét az egyedül állva maradt Ferrarival Brazíliában. A spanyolt több idegesítő tényező is hátráltatta a verseny alatt, ennek ellenére fontos pontokat szerzett – részletek ide kattintva.
Lando Norris az újraindítást követő első körökben egyszer bepróbálkozott Max Verstappen megelőzésével, ami sikertelen maradt, másodjára pedig már szerinte nem lett volna értelme ennek nekifutni – hogy miért, azt itt magyarázta el a McLaren pilótája, miközben csapatfőnöke, Andrea Stella is elmondta, milyen felfogásban versenyeztek Interlagosban. Norrisnak egyébként Alonso is viccesen odaszúrt az Instagramon.
Elképesztő összeget fizethet Verstappen a 2024-es nevezésért: több mint egymillió euróba kerül a háromszoros világbajnoknak a jövő évi F1-es szuperlicensze – bővebben itt.
„Nem tudom, hogy jó ötlet-e ez a sprintbajnokság, mert úgy őszintén: kit érdekelne?” – Verstappen után Red Bull-os főnöke, Christian Horner is odaszúrt a sprinteknek és az azt megreformálni igyekvő javaslatoknak.
Maradva még a Red Bull háza táján: az energiaitalosok Brazíliában ismét a leggyorsabb kerékcserét produkálták, s ezzel ez a „bajnoki cím” is karnyújtásnyira került tőlük; Verstappen versenymérnöke, Gianpiero Lambiase pedig viccesen arról beszélt, előre fél attól, hogyan fog bánni vele a holland, amikor már nem fognak dominálni, ha még most, a győzelmi széria közepette is sokszor keményen nekimegy a rádióban.
„Van egy folyamat, ami éppen zajlik, szóval mint mindig, most sem kell semmiféle előrejelzést adnunk erről. Az FIA betöltötte a megfelelő szerepét azzal, hogy lefolytatták az első értékelést. Jelenleg zajlik a mi értékelésünk folyamata a kereskedelmi és marketingoldalról. Amint véget ér ez a folyamat, természetesen mindenkit megfelelően tájékoztatni fogunk. Mindenekelőtt természetesen az FIA-val osztjuk meg ezt az információt” – ezt Stefano Domenicali F1-vezérigazgató nyilatkozta annak kapcsán, mikorra várható, hogy eldől, hogy érkezhet-e a mezőnybe az Andretti.