Nagy meccslabdát szalasztott el a Mercedes ismét a Ferrari ellen zajló csatában, amelynek tétje a konstruktőri második helyezés. Az Ezüst Nyilak rövid időn belül másodszor élhettek volna a lehetőséggel, hogy egy Ferrari el sem tud indulni a versenyen, azonban végül Sainz egymaga is több pontot szerzett volna, mint Hamiltonék, Russellnek pedig ki is kellett állnia az utolsó körökben.
De vajon mi vezetett a Mercedes látványos formahanyatlásához azt követően, hogy az előző két futamon a második helyen zárt Hamilton – bár az USA Nagydíjról végül kizárták –, miközben két Mercedes motort használó partner is dobogóra állhatott Interlagosban?
Megbocsáthatatlan teljesítmény
Toto Wolff értékelte a versenyen látottakat a Sky Sports csatornájának, az osztrák csapatvezető érthető módon nem volt elégedett. „Megbocsáthatatlan teljesítményt nyújtottunk vasárnap, egyszerűen szavakat sem találok erre. Ez az autó múlt héten és két hete is a második helyen végzett. Most bármit is állítottunk el rajta, azt rosszul csináltuk.”
„Lewis még célba ért, de George… Nagyon sajnálom a pilótáinkat, mert egy ilyen kiszámíthatatlan autót kell vezetniük. Ez is jól mutatja, mennyire nehéz kiszámítani az autó viselkedését. Hét nap alatt a dobogóról a nyolcadik helyre estünk vissza.”
A sprint sem fekszik a Mercedesnek
Miközben a vizsgálatok már alighanem zajlanak Brackley-ben, hogy mi miatt nyújthattak ennyire gyenge teljesítményt, az is fontos tényező lesz Toto Wolffék számára, hogy kiküszöböljék ezeket a problémákat mindössze két versennyel a 2024-es szezon kezdete előtt.
„A sprinthétvégéken nem keltjük világbajnok csapat benyomását. Sikerült néhány dolgon javítanunk az autó teljesítményét illetően a pálya szélén, de ez sem magyarázat arra, miért voltunk ilyen rosszak. Az autó olyan volt, mintha három kereke lett volna négy helyett.”
A Mercedes tavalyi egyetlen sikerét épp Interlagosban szerezte meg, éppen ezért is volt különös, hogy idén ilyen pocsékul mentek Brazíliában.
„Ez az autó nem érdemel meg egyetlen győzelmet sem. A hátralévő két versenyen vissza kell vágnunk, de ez a teljesítmény… Tényleg, nem találom a szavakat. Az egyenesbeli sebességünk csak egy dolog, mert a nagyobb szárnyak ellenére a kanyarokban sem tudtunk gyorsak lenni, hiányzott a tempónk és még a gumikat is kinyírtuk.”
A Mercedes előnye két versennyel a vége előtt 20 pont a Ferrarival szemben a konstruktőri második helyért zajló csatában.