Nehéz hétvégét teljesített a Ferrari, hiszen kénytelenek voltak feláldozni a sprintet a versenyért, így használt lágyakon futottak szombaton, hogy aztán Charles Leclerc-rel sem tudjon indulni a második rajtkockából egy elektronikai meghibásodás miatt.
Először a kuplung
Ám nemcsak a monacóinak lehetett nehéz hétvégéje, hanem csapattársának is, akit több kisebb-nagyobb probléma idegesített a verseny alatt. Már a piros zászló alatt hallhattuk, hogy Sainz arra kérte a csapatot, hogy az ezen a hétvégén használt kuplungot hajítsák ki a kukába, majd az újraindításnál sem tudott jó startot venni.
„Ugyanaz volt a helyzet a kuplunggal, mint szombaton és a teljes hétvégén” – nyilatkozta a helyszínen Sainz, ahol a Formula.hu is jelen volt. „Szóval kicsit csalódott vagyok, mert ez belekerült nekünk néhány pozícióba.”
„Már a szabadedzésen is problémánk volt a kuplunggal, de a sprint miatt nem volt igazán időnk finomhangolni, így egész hétvégén szenvedtünk az elindulásokkal, pedig a jobb rajtolók közé tartozunk” – tette hozzá Sainz, aki azt is elmondta, mennyire sajnálja, hogy Leclerc már a felvezető körön kiállni kényszerült.
„Nagyon nagy kár érte, mert ha Charles is versenyben lett volna, akkor nagy esélyünk lett volna, hogy komoly pontokat hozzunk a Mercedesen, de összességében nem volt túl jó a tempónk. Az Aston, a McLaren és a Red Bull is kicsivel előttünk volt, nem tudtunk velük harcolni. Ez egy kihagyott lehetőség volt.”
Aztán a váltó
A spanyol végül hatodikként hozta be az SF-23-at, de azért is alaposan meg kellett izzadnia, hiszen a futam vége felé a lefelé váltásoknál is problémái akadtak.
„Igen, sajnos sokszor beragadt a váltókar, ami korábban is előfordult már, de ez nem egy komoly megbízhatósági probléma” – szögezte le Sainz.