DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

„Nem érte meg még egyszer próbálkozni” – Norris

A McLaren pilótája úgy érzi, talán képes lett volna az élre állni az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, de csak ideig-óráig tudta tartani volna Verstappent.

Hiába startolt csak a hatodik helyről a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, a rajtnál egyből feljött a második pozícióba Lando Norris, aki így a piros zászlós megszakítás után onnan várhatta az újabb nekirugaszkodást. Max Verstappent ekkor sem tudta elkapni, a hetedik körben azonban újra esélye nyílt rá, amikor a célegyenesben, majd a 4-es kanyar felé menet is DRS-sel próbálkozhatott a Red Bull-os ellen, aki azonban mindkét támadást visszaverte.

Norris aztán ezt követően apránként ugyan, de folyamatosan leszakadt a hollandról, aki végül idei 17. győzelmét aratta Interlagosban, míg a McLaren pilótája másodikként futott be. A fiatal brit ugyanakkor úgy érzi, hogy próbálkozhatott volna még egyszer Verstappen ellen, de szerinte mivel amúgy is csak néhány körig tudott volna versenyre kelni a világbajnokkal, inkább nem akarta azt kockáztatni, hogy az abroncsok túlerőltetése miatt később további pozíciókat bukjon:

f1-verstappen-norris-redbull-brazil-1



„Csak néhány körön át lett volna lehetőségünk harcolni Max ellen” – magyarázta Norris. „Nem találtuk volna meg hirtelen a tempót, ami ahhoz kellett volna, hogy egész versenyen át küzdjünk ellene. Fernando mögöttem volt. Ismertük az Aston Martin versenytempóját, különösen akkor lehet jó tempójuk, amikor jelentős a gumikopás. Előző nap nem tudott tiszta levegőben autózni, vasárnap viszont olyan helyzetben volt, hogy sokkal többet elérjen.”

„Nem akartam volna kompromittálni a saját versenyemet azzal, hogy még egyszer próbálkozom. Ezzel egyidejűleg alacsony akkumulátortöltésem volt, és ha túl korán és túlságosan túlmelegítjük az abroncsokat, annak komolyan megfizethetjük az árát. Megpróbáltam, de nem érte volna meg egy második próbálkozás annyira, mint szerettem volna. Úgy vélem, potenciálisan sikerülhetett volna, de nem érte meg a kockázatot és azt, hogy esetlegesen Fernando és a többiek ölébe essek hátra.”

Norris azt is kiemelte, hogy a Red Bull különösen a 10-es és 12-es kanyarokban volt erős, valamint az etapok végén, így ha valamikor és valahol támadásra volt lehetősége, az a célegyenes és a 4-es kanyar volt, méghozzá amikor még frissek volt a McLarenjén az abroncsok.

f1-verstappen-norris-redbull-brazil-2

Ráment a győzelemre a McLaren

Andrea Stella, a wokingiak F1-es csapatvezetője is hasonlóan elemezte a futam eleji és a későbbi történéseket: „Úgy gondolom, különösen a piros zászlós megszakítás után meg akartuk nyerni. Ezért a rajtra felraktuk a legjobb szett lágy guminkat: úgy döntöttünk, friss abroncson startolunk és megpróbáljuk megszerezni a vezetést. Abban reménykedtünk, hogy talán szokatlan helyzetbe hozhatjuk Verstappent, aztán meglátjuk, mit tudunk utána tenni, például csak lekövetni, amikor kiáll a bokszba és hasonlók. De nem tudtuk megcsípni a vezetést a startnál, bár később nagyon közel kerültünk hozzá a pályán.”

„Utána a gumik elkezdtük túlmelegedni. Biztosra kellett mennünk, hogy eljutunk a kitűzött körszámig, mert Fernando nem volt annyira messze, és úgy tűnt, velünk tud maradni. De az első etapban egyértelműen keményen próbálkoztunk. Utána szerintem Verstappen elég előnnyel rendelkezett ahhoz, hogy menedzselje azt. Valahányszor közeledtünk akár a második etapban, mindig mega körökkel reagált. Az első etap nem sok mindent tudtunk tenni.”

A Red Bull is úgy érezte egyébként, hogy a futam bizonyos szakaszaiban igenis versenyre késztette őket Norris és a McLaren. Christian Horner csapatvezető például saját bevallása szerint megkönnyebbült a második állórajtos elindulásnál Verstappen az élen tudott maradni, utána pedig gumikezelési macska-egér játék indult az első két helyezett között, míg maga a háromszoros világbajnok pilóta is hangsúlyozta, hogy kívülről könnyebbnek tűnhetett az interlagosi diadala, mint amilyen valójában volt, hiszen Norris gyakran tartani tudta a lépést vele a köridők tekintetében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: