Még mindig tart a nyári uborkaszezon, a mai napon sem öntöttek el minket a friss hírek az F1 világából, de egy-két érdekesség azért ma is előkerült.
Egyrészt Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke beszélt Charles Leclerc-ről, és azt mondta, hogy a monacói az év elején nehezen emésztette meg a vártnál lassabb autót, mostanra azonban elfogadta és megértette a helyzetet. Emellett dicsérte Carlos Sainz tempóját és stabilitását, de kiemelte azt is, hogy Leclerc-nek nem ártana kicsit gondolkodnia bizonyos megszólalásai előtt, mert hajlamos túl hevesen reagálni a pályán kívül ugyanúgy, mint az autóban.
Leclerc is beszélt, őt arról kérdezték, hogy van-e feszültség közte és Sainz között, mert elhangzott idén már oda-vissza egy-két csípősebb megjegyzés egymás felé a rádióban. Leclerc szerint ez teljesen mormális, mindketten a lehető legjobb eredményt akarják elérni, és az autóban ezer fokon égnek, de azon kívül jó a viszonyuk, vannak közös érdeklődési köreik, jól kijönnek egymással és jól tudnak közösen dolgozni a csapatért.
Szintén a Ferrarihoz kötődikl Luca di Montezemolo nyilatkozata. A korábbi Scuderia-főnök szerint annak idején soha nem fordulhatott volna elő, hogy a Ferrari megünnepeljen egy harmadik helyet, Enzo Ferrari sosem tűrte volna ezt el. Emellett azt is hozzátette, hogy a vereség elfogadható, de úgy, hogy végig harcban kell lenni a sikerért, de 2012 óta erre nem igazán volt képes az olasz alakulat.
Térjünk át a Red Bullra. Egyrészt Paolo Filisetti, a Racingnews365.com technikai elemzője írt arról, hogy mik az RB19-es igazi erősségei, és hogy milyen fejlesztéseket eszközölt az év közben a világbajnok istálló. A cikk Formula Plusz rovatunkban elolvasható!
Másrészt Christian Horner azt mondta Sergio Perezről, hogy ő az a típus, akit meg kell ölelni, úgy kell bátorítani és lelket önteni belé, hogy visszanyerje az önbizalmát, ők pedig mindent meg is tesznek ennek érdekében.
Harmadrészt pedig a csapat közzétette a Las Vegasban forgatott videóját, melyben Perez és Horner játssza a főszerepet - a videó ezen a linken megtekinthető!
Az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója, Tom McCullough szerint a csapat az év végéig fejleszteni fogja az AMR23-ast. „Elég erős fejlesztési tervet követünk az év folyamán, és van még költségvetésünk arra, hogy fejlesszük az autót. Ez a célunk, szóval egészen a bajnokság végéig hozunk néhány újítást, amennyit tudunk. Egy bizonyos ponton teljes mértékben 2024-re kell fókuszálnunk, de olyan fázisban járunk most, hogy mindkét autón tudunk dolgozni” – mondta a szakember.
Alexander Albon az F1 egy mosógép, és ebből sikerült kikerülnie Daniel Ricciardónak az utóbbi fél évben. A thaiföldi a 2021-es szezont töltötte a rajtrácson kívül (Red Bull-tartalékként és DTM-pilótaként), melyet követően újult erővel tért vissza a Williamsnél, és szerinte ugyanez történik az AlphaTauriba visszaülő ausztrállal is.
George Russell viszonylagos gyengébb formája is állandó téma az utóbbi napokban, most Tom Coronel beszélt arról, hogy ennyire nem vethette vissza a W14 fejlesztési iránya a Mercedes pilótáját. Mint ismert, Russell az utóbbi időben nagyon simán kikapott Lewis Hamiltontól, és állítása szerint a Monaco óta vett új fejlesztési és beállítási konfiguráció zökkentette ki, az nem fekszik neki. Coronel szerint viszont ilyen nincs, az autó Hamilton alatt jól működik, úgyhogy Russell és a mérnöke a hibás, ha neki nehezen vezethető a W14, ezért neki kell javulnia, nem másra mutogatni.
Végezetül pedig szóba került az Alpine is, amelynél egyrészt Pierre Gasly beszélt arról, hogy az idei eddig pályafutása legpechesebb szezonja, másrészt a csapatot átmenetileg irányító Bruno Famin fejtette ki a véleményét arról, hogy mennyire helyes volt Otmar Szafnauer kirúgása, hogy miért volt ez jó döntés, és hogy mi a céljuk. Gasly nyilatkozata itt olvasható, Famin szavairól pedig ebben a cikkben írtunk!