DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Kritika Russellnek: „Olyan nincs, hogy a fejlesztés csak egyik versenyzőnek működik”

Nagy csalódásnak érzi a Mercedes fiataljának utóbbi szereplését Tom Coronel – nem hisz George Russell magyarázatában, szerinte az F1-es és mérnöke mehettek tévútra.

George Russell a belga nagydíjhétvége után beismerte: a Monaco óta látott gyenge formája – hét futamon csupán egyszer végzett Lewis Hamilton előtt – a szóban forgó versenyen bemutatkozó fejlesztési csomaggal van összefüggésben, a 2022-ben, Mercedesnél töltött első szezonjában még remeklő brit nem találja komfortzónáját és önbizalmát a módosított W14-ben.

„Ez a hétvége szentesítette, hogy amilyen irányba elindultunk a beállítások terén az utóbbi futamokon, az nem a megfelelő” – fogalmazta meg Russell. „A szezon elején még az időmérő volt az erősségem, rendkívül magabiztosnak éreztem magam, de mostanában már nincs meg a tempóm. Egyértelműen megvan a trend azzal az iránnyal, amit a fejlesztési csomag érkezése óta vettünk. Nem feltétlenül a fejlesztés miatt, egyszerűen a trend miatt. Megvoltak az indokaink arra, hogy miért menjünk erre, de furcsa egybeesés, hogy ez az irány nem fekszik nekem.”

Coronel kritikája: Inkább Russell és mérnöke a hibás

Nem mindenkit győz azonban meg Russell magyarázata. A holland WTCC- és WTCR-futamgyőztes, Tom Coronel megkérdőjelezte, hogy valóban a fejlesztés áll a háttérben, inkább a személyre szabott beállításra gyanakszik.



„Russell nagy csalódás, mi történt vele? Ez nemcsak a fejlesztésen múlik, hanem a nézőpontodon a mérnököddel, milyen irányba mentek az autóval. Néha vannak olyan pillanatok, hogy egyszerűen hiányzik az érzet, de ez nem arról szól, hogy egy fejlesztés működik egyik versenyzőnek és nem működik a másiknak. Ez lehetetlen, csak a forró kását kerülgeted” – mondta a hazájában F1-es szakértőként ténykedő Coronel a Racingnews365 podcastjében.

Az egyes versenyzőknek különbözik vezetési stílusuk, Hamilton és Russell is különbözik, de Coronel szerint ennek a tényezőnek önmagában nem szabadna ekkora teljesítménybeli különbséget okoznia:

„A tapadás az tapadás, én mindig furcsállom, mikor egyes versenyzők azt mondják, alulkormányzott vagy túlkormányzott autót akarnak. Ha a másik versenyző képes rá, akkor neked is képesnek lenned, hiszen az autó mindig egy autó marad, a tapadás pedig tapadás. Csak te és a mérnököd választhattatok olyan beállítást vagy irányt, ami jónak tűnik, mégsem tükrözi a stopper. A megérzésem szerint ez történhetett Russell-lel. Nem lehet, hogy egyszer csak ennyit veszítesz, nem lehetsz ennyivel lassabb hirtelen. Ilyen nincs” – zárta Coronel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: