DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Nem volt még ilyen balszerencsés szezonja Gaslynak

Elszalasztott lehetőségek, kiaknázatlan potenciál, alulmúlt elvárások: így jellemzi 2023-as F1-es idényét Pierre Gasly. Két területet emelt ki, ahol muszáj fejlődni az Alpine-nak.

Az AlphaTaurinál elért villanásai – három dobogós hely, köztük a 2020-as monzai győzelem, top 3-as rajtpozíciók – révén kapott lehetőséget az Alpine-nál Pierre Gasly, de egyelőre hiányoznak az eredmények, melyek reményében a francia csapatot váltott.

A Belga Nagydíj sprintjén elért harmadik helyezése az első kiugró eredmény: vasárnapi futamon azonban legfeljebb hetedik pozícióban ért célba, 22 egysége pedig számottevően elmarad a csapattárs, Esteban Ocon 35 pontjától. Gasly, aki a másik kék autóval kétszer is összeütközött a pályán, a balszerencsét emlegeti a 2023-as szezon fő motívumaként.



„Elég trükkös szezon volt, sok különböző ok miatt. Összességében talán most vagyok a legbalszerencsésebb a Formula-1-ben az összes többi szezonhoz képest. Volt pár elszalasztott lehetőség, melyeknek lavinaeffektusként igen jelentős ráhatásuk volt a végső eredményekre. Nyilvánvalóan ez nem tükrözi a csomag teljes potenciálját, másfelől eddig nem voltunk olyan versenyképesek, mint azt a szezon kezdetén megjelöltük” – idézi az F1i.com Gaslyt.

Két fő javítandó terület az Alpine-nál

„Egy éve az Alpine egy egészen erős negyedik pozícióban végzett. Hazugság lenni azt mondani, hogy hoztuk az előzetes elvárásokat, bár legalább van még fél évünk. Ezt a szezont az Aston mögött, ötödik legjobb csapatként kezdtük, de a McLaren eddig felülmúlt minket a fejlesztési versenyben, így a hatodik helyre estünk vissza. Nyilvánvalóan nem ez a cél a szezonra” – beszélt a csapat aktuális helyzetéről Gasly. Négy hétvége elég volt a konstruktőri versenyben, hogy a McLaren előtt álló Alpine 46 pontos hátrányba kerüljön a riválishoz képest.

Az enstone-i gyár még sok fejlesztést tartogat a szezon őszi időszakára, emelte ki Gasly: ettől nem számít hatalmas fordulatra, de mindenképpen jobb formában bízik a folytatásban. Az A523-nak a következő területeken kell javulnia:

„Ott az általános leszorítóerő, amely nagyobb terhelést eredményez és ennek következtében gyorsabbá tesz. Azután egy másik terület a kanyaregyensúly javulása, amely a különböző körülményekre való érzékenység miatt fontos. Az igazat megvallva jelenleg még mindent keresünk, nincs egy terület, amely gyengébb lenne a többinél. A csomagot igyekszünk erősebbé tenni, eddig pedig nem történt meg a lépés, melyet reméltünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: