A Racingnews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti értékelte a Red Bull idei autójának fejlesztéseit – az alapvetően is szinte tökéletesre szabott autóhoz nagyon óvatosan, kimérten nyúltak hozzá, de sikerült további köridőt találniuk ezekkel a módosításokkal.
„Az autó minden részlete tökéletes harmóniában áll minden mással, és komoly összefüggés van minden egyes elem között. A szenzációs az, hogy a tervezés során nem szenteltek nagyobb figyelmet egyik vagy másik területnek a többihez képest. Alapvetően mindent úgy találtak ki, hogy a maximális hatékonyságot érjék el aerodinamikailag, de a mechanikai elemeket nem áldozták fel” – írta Filisetti.
„A Red Bull DRS-hatékonysága például több, mint harminc százalékkal nagyobb a riválisokénál. Amikor a DRS-t kinyitják, az RB19-es több, mint 20 km/h-val lesz gyorsabb” – tette hozzá az egyik fő fegyvert kiemelve.
Két fejlesztési csomag érkezett 2023-ban
Előbb Bakua, majd a Magyar Nagydíjra hozott komolyabb fejlesztéseket az RB19-hez a Red Bull, és Filisetti szerint mindkettővel csak tovább erősítette az amúgy is kiemelkedő autó erényeit.
Bakura az oldaldobozok belépő részét szabta át Adrian Newey és csapata, ami egyrészt hatékonyabbá tette a látható aerodinamikai elemek működését, másrészt a padlólemez hatékonyságát is javította – méghozzá úgy, hogy közben továbbra is tökéletes összhangban maradt az autó egyik titkának számító, a súlypontot, egyensúlyt tökéletesen megtartó első futóművel.
Innentől ugyan kevesebb levegő áramlik be, de alaposan „kimérték”, hogy milyen nyomással érkezik meg ide a légáramlat, és ezek alapján döntöttek úgy, hogy ez még belefér, viszont az aerohatékonyságot javítja az új kialakítás.
A hungaroringi fejlesztés szintén a padlólemez munkáját javította, de egyúttal a DRS-t is még hatékonyabbá tudta tenni a diffúzor még hatékonyabb „lekapcsolásával”, pedig addig is kiemelkedett ezen a téren az RB19. Szélesebbé vált a padlólemez és az oldaldobozoz közötti rész, az oldalpanelek alsó részét újratervezték, ezzel is máshogy vezetik a levegőt – amint nyílik a hátsó szárny, a diffúzort „kikapcsolja”, így jóval kedvezőbb légellenállást érhetnek el.
Az idei fejlesztések lényege az volt, hogy úgy javítsanak az autó erényein, hogy közben ne keletkezzenek gyengeségek, sehol ne inogjon meg a Red Bull, ne kelljen semmit feláldozni azért, hogy bizonyos területeken előrelépjenek.
Ez sikerült, innentől pedig már 2024-re fejleszt a gárda – ahogy arról Christian Horner a Formula.hu-nak is beszélt.