„Ha megnézzük a futam utolsó etapját, akkor szerintem – bár nem vagyok biztos benne – a Red Bull két etappal tervezett. Pokolian nyomták az elejétől a végéig. Nekünk az elejétől kezdve meggyőződésünk volt, hogy egy etapot fogunk teljesíteni, ezért óvtuk az abroncsokat az elején, ami azt jelentette, hogy a végén talán némileg gumielőnyben voltunk. De összességében gyorsabbak voltak nálunk, nem kell hülyítenünk magunkat” – mondta Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke az istálló Red Bullhoz viszonyított bakui hátrányáról. A nyilatkozata itt olvasható!
A hétvégén különösen szenvedő Carlos Sainzról kevesebb szó esett, de a spanyol pilóta elmondta, hogy végig a baleset határán autózott a vasárnapi futamon. „Folyamatosan az ütközés határán billegtem, vagy épp úgy éreztem, hogy elveszítem az autót. Nagyon hosszú futam volt, különösen mentálisan a sok szenvedés miatt. Biztos vagyok benne, hogy kiderítjük, miért alakult így a hétvége, aztán pedig Miamiban újra formába lendülünk” – értékelte a dolgokat Sainz.
Ami a Red Bullt illeti: brutális fölényben van az RB19 a DRS-nyitás terén, olyan tempót nyernek ilyenkor az autók, amelyhez foghatót nem tudnak produkálni a riválisok. Az erről írt cikkünk ezen a linken megtekinthető!
Maradjunk még a Red Bullnál: Max Verstappen egy videóban mutatta meg a Miamira szánt sisakfestését, amiből következtetni lehet arra, hogy milyen színezésű autóval állnak majd rajthoz hétvégén. Mint ismert, egy egyszeri dizájn kerül majd fel az autókra Floridában. Verstappen videója itt megtekinthető!
Érdekes módon nyilatkozott Sergio Perezről a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko. „Sokat változott, mióta hozzánk jött. Korábban csak egy mexikói versenyző volt, aki élvezte az életet. Még mindig ezt teszi, de hasznos munkát végez!” – dicsérte meg pilótáját.
Az említett DRS-hez kapcsolódó hír, hogy Lewis Hamilton nem értett egyet az FIA hétvégi döntésével, mely szerint lerövidítették a DRS-zónát. „Valamiért idén lerövidítették a DRS-t az egyenesben, de nem értem, miért tették ezt, mindig is nagyszerű versenyünk volt a korábbi DRS-zónával is. Mire bekapcsoltuk a DRS-t, egyszerűen már túl késő volt” – mondta Hamilton, aki szerint egyébként tényleg gyorsabb lett a Ferrari a korábbiakhoz képest.
Fernando Alonso is megszólalt, aki arról beszélt, hogy az F1 most kedves vele: bejátszották a Lance Stroll-lal kapcsolatos rádiózását, ami miatt sokak számára szimpatikussá vált a futamon. „Igen, volt már hasonló kapcsolatom a múltban, de valamiért csak néhány ilyen rádióm került adásba! Nem ez az egy volt. Most valamiért az F1 kedvesebb hozzám” – fejtette ki a 41 esztendős versenyző.
Bár működnek a McLaren fejlesztései, Bakuban nem sokat profitáltak belőlük – véli Lando Norris, aki szerint Miamiban többet jelentenek majd az újítások. „Az olyan lassú kanyarokban, mint amilyenek itt is vannak nem fognak sokat segíteni. Ha kizárólag a köridő szempontjából közelítjük meg a kérdést, akkor valószínűleg nagyon keveset jelentettek itt az új alkatrészek. Talán Miamiban majd többet tudunk kihozni belőlük, mert ott több a középgyors kanyar, de egyelőre meg kell elégednünk ennyivel. Egy másfajta filozófiát követünk, ami egy kicsi előrelépést jelent, de az igazán nagy nyereség majd csak a későbbiekben mutatkozik meg” – magyarázta.
Végezetül pedig egy nem F1-es sztori: készítettünk egy elemzést arról, hogy mit tanulhattunk meg a MotoGP-hétvégéből. Formula+ rovatunkba került cikkünk itt olvasható!