Az idei évre módosítottak az egyik DRS-zónán Azerbajdzsánban. A célegyenesben lévő szekciót ugyanis rövidebbé tették, a változtatásoknak köszönhetően pedig 100 méterrel odébb tolták az aktiválási pontot.
Korábban a 20-as kanyar után 347 méterrel lehetett nyitni a hátsó szárnyat, ám ezt idén már csak 447 méterrel később lehetett megtenni. A változtatás oka az FIA részéről az volt, hogy az új aerodinamikai szabályok szerint épült autókkal jóval egyszerűbbé vált az előzés, ami a bakui célegyenesben a DRS segítségével túl könnyen kivitelezhető lett volna.
Ezzel azonban nem ért egyet Lewis Hamilton, aki úgy véli a saját példa is jól bizonyítja, hogy így kevesebb esélye volt támadni a futam során. Vasárnap a brit pilóta ugyanis a legtöbbször eléggé megszenvedett az előzésekkel, amikor a célegyenesben kibújt a szélárnyékból.
„Semmi baj nem történt, csak több teljesítményt szerettem volna elérni, de egy versenyző mindig több teljesítményt akar” – utalt arra, hogy nem a motorral adódott problémájuk. „Valamiért idén lerövidítették a DRS-t az egyenesben, de nem értem, miért tették ezt, mindig is nagyszerű versenyünk volt a korábbi DRS-zónával is. Mire bekapcsoltuk a DRS-t, egyszerűen már túl késő volt” – idézte Hamiltont a RacingNews365.
Tényleg gyorsult a Ferrari
A 38 éves pilóta úgy látja, hogy a maranellói alakulat tényleg előrébb tudott lépni a tavaszi szünet ideje alatt. Véleménye szerint a Carlos Sainz elleni csatározása során egyértelmű volt a lemaradásuk az olaszokhoz képest.
„A Ferrari egy kicsit gyorsabb volt az egyenesben nálunk, még akkor is, ha nyitva volt a hátsó szárnyunk. Az autójuk gyors volt az egyenesekben, és még a középső szektorban sem volt olyan könnyű követni, pedig mindent beleadtam” – tette hozzá Hamilton, aki végül a hatodik helyet csípte el Bakuban.