DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Vasseur: Nem hülyítjük magunkat a hátrányunk kapcsán

Hiába a biztató egykörös tempó Bakuban, a Ferrari F1-es vezére tudja, hogy még mindig lemaradásban vannak a Red Bull-lal szemben.

Charles Leclerc révén az Azerbajdzsáni Nagydíjon megszerezte első pole-pozícióját és dobogóját 2023-ban a Ferrari, amely ráadásul a sprintnapról is gyűjtött egy rajtelsőséget és egy második helyet. Míg az időmérő(kö)n valóban fel tudta venni a monacói a versenyt a Red Bullokkal, a futamon egyértelművé vált, hogy hosszabb távon még mindig komoly a hátránya az SF-23-asnak az RB19-essel szemben: Max Verstappen és Sergio Perez is könnyedén hagyta faképnél Leclerc-t.

A Scuderiát irányító Frederic Vasseur nem véletlenül azt emelte ki a bakui hétvége fő pozitívumaként, amit: „Az egykörös tempónk egész hétvégén rendben volt, köszönhetően Charles-nak is” – idézi a RaceFans.net szakoldal a csapatfőnököt. Vasseur azt is megjegyezte, hogy a versenyen látott jelentős különbséget talán befolyásolta, hogy a Red Bullok tervezhettek még egy bokszkiállást, de persze így sem tagadja, hogy komoly a hátrányuk:

f1-ferrari-redbull-baku



„Ha megnézzük a futam utolsó etapját, akkor szerintem – bár nem vagyok biztos benne – a Red Bull két etappal tervezett. Pokolian nyomták az elejétől a végéig. Nekünk az elejétől kezdve meggyőződésünk volt, hogy egy etapot fogunk teljesíteni, ezért óvtuk az abroncsokat az elején, ami azt jelentette, hogy a végén talán némileg gumielőnyben voltunk. De összességében gyorsabbak voltak nálunk, nem kell hülyítenünk magunkat.”

Vasseur további biztató jelként említette, hogy elkezdett kiszámíthatóbban és következetesebben viselkedni az autójuk. „Az elmúlt hetekben fontos döntést hoztunk meg a technikai hozzáállást illetően, s ez most kifizetődni látszott” – fogalmazott a csapatvezető, aki emellett külön kiemelte az istálló reakcióját a nehéz idénykezdetre:

„Arra számítottunk, hogy jobb formában leszünk az elején, nem akarok senkit hülyíteni. Ugyanakkor amivel elégedett vagyok, az a csapat reakciója, ugyanis egyszer sem kapcsoltunk pánik üzemmódba. Az első két futam rosszul alakult, Dzsidda különösen kemény volt. Viszont nagyon jól reagáltunk Dzsidda és Melbourne között. A fejlesztésekhez való hozzáállásunk kapcsán sem estünk pánikba, hogy változtassunk meg mindent az autón. Nem terveztünk B autót, végig arra fókuszáltunk, hogy apró fejlesztéseket hozzunk egymás után, hogy előbb megértsük, mit csinálunk, hol tudunk javítani az autóban rejlő potenciálon.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: