Hivatalosan az Alfa Romeo csapata volt az első, amely pályára vitte 2023-as autóját. Az istálló ezt Barcelonában tette meg, ahol a C43-as jelzéssel ellátott versenygéppel Valtteri Bottas tehette meg az első métereket. A részleteket itt találják.
Ugyancsak munkához látott a Red Bull, ám ellentétben a fentebb említett csapattal ők ezt nem jelentették be előre. Az energiaitalosok a Twitteren tettek közzé egy sejtelmes videót, a hírek pedig arról szólnak, hogy Max Verstappen és Sergio Perez is birtokba vehette az új autót.
A Red Bull háza tájáról több hír is érkezett február 10-én. Max Verstappennel kapcsolatban például két interjú is napvilágot látott. A holland egyrészről arról beszélt, hogy bár büszke eddigi eredménysorára, nem foglalkozik a statisztikákkal, így nem érdekli, hol helyezkedik el a vonatkozó rangsorokban, de azt is elárulta, szerinte mitől lehetne még jobb a Formula-1.
Szintén az energiaitalosokhoz fűződő hír, hogy a közeljövőben kedvezményeket kaphatnak a motorgyártókra vonatkozó költségvetési limitet illetően, mivel részlegesen új státusz jár nekik. Ennek részleteiről érdemes elolvasni a cikkünket, hogy mindenki képben legyen.
Komoly munka folyt Malajziában is, ahol a MotoGP első tesztnapja zajlott. A háromnapos gyakorláson a királykategória teljes mezőnye jelen van, az első napon pedig a VR46 motorosa, Marco Bezzecchi bizonyult a leggyorsabbnak. A tesztnap leglényegesebb történéseiről ide kattintva olvashatnak.
Hivatalosan is bejelentették, hogy együttműködésbe kezd a Formula-1 és az UNICEF. A sportág és a szervezet közös közleménye szerint ennek elsősorban az a lényege, hogy az F1 az ENSZ Gyermekalapjának szolgálatára lehet abban, hogy a hátrányos helyzetű térségekben segítse a nehéz sorsú gyermekek digitális oktatását.
Érdekes volt Daniel Ricciardo nyilatkozata is, aki az idei esztendőben tartalékpilótai feladatokat lát el. Az ausztrál nemrégiben elmondta, egyelőre abszolút nem törődik a visszatérés gondolatával, de azt is közölte, mikortól foglalkozik majd komolyabban a jövőjével.
A nap legijesztőbb pillanatát Pascal Wehrlein produkálta. A Formula-E tabelláját vezető német versenyző a széria indiai fordulójának első szabadedzésén egy hatalmas balesetet szenvedett, melynek következtében csúnyán összetörte versenygépét, míg a pilótát kórházi kivizsgálásra vitték. A balesetről készült videót itt találják.
Miután a hivatalos lista szerint a Honda a 2026-os motorszabályok érkezésével is jelen lesz az F1-ben, a Red Bull istállójával és annak fiókcsapatával viszont megszűnik majd az együttműködésük felmerültek azok a híresztelések, hogy a jövőben ismét a McLarennel állhatnak majd össze a japánok. Erről írtunk egy mélyebb elemzést, amit érdemes elolvasni, hiszen kifejtettük benne, miért érné meg ez a wokingiaknak, miután pár éve viharos körülmények közt szakítottak a Hondával.
Régi felvételeket osztott meg Instagram-oldalán Lewis Hamilton. A hétszeres világbajnok két fotó társaságában mesélte el annak történetét, hogyan kapta meg élete első gokartját, az általa leírtakban pedig azt is bevallotta, hogy mindig is erősebbnek érezte magát riválisainál.
Az is kiderült pénteken, hogy mennyibe kerülnek majd az idei futamok. Sajtóinformációk szerint Baku fizeti a legtöbbet az F1 felé a rendezésért, míg a legdrágább európai futamnak a Magyar Nagydíj számít. Itt tekinthetik meg a teljes listát.