Kevesebb szó esik róla, mint a csapatok költségplafonjáról, de a Formula-1-es motorgyártók kezét is megköti egy költségvetési limit. A gyártók 2023 és 2025 között évente legfeljebb 95 millió dollárt költhetnek el, míg 2026-ban, az új motorok évében ez a szám 130 millió dollárra nő meg.
Az új motorgyártókra azonban kedvezmény vonatkozik: a beszállók 2023-ban és 2024-ben tíz millió dollárral, 2025-ben ötmillióval többet költhetnek, mint a meglevő gyártók – plusz 15 millió dollár plusz tőkebefektetés megengedett ebben az időszakban.
Egyértelműen új motorszállítónak minősül az Audi, a Red Bull Powertrains – amely 2026-tól a Ford motorjait gyártja – helyzete azonban nem ilyen egyértelmű. Christian Horner hangoztatja, a 2022-től aktív Red Bull-os motorrészleg teljesen függetlenül működik a Hondától: ők a 2026-os erőforráson dolgoznak, miközben a jelenlegi, Red Bull Powertrains nevét viselő motor gyártását és szervizelését csak a japánok végzik. Ezt a rivális gyártók vitatják, elsősorban a Ferrari kifogásolta.
Az Autosport szaklap beszámolója szerint az FIA-nak joga van „részleges új motorgyártó” státuszt adni egy beszállítónak, amelyre érvényesek a fent említett kedvezmények, de csak korlátozottan. Az elbírálás három kategória alá esik: 40 százalékos arányban számít az infrastruktúra, 50 százalékban a belsőégésű motor, 10 százalékban pedig az ERS.
Az Autosport szerint a Red Bull esetében utóbbi kategória nem teljesül, mivel az RBPT szereli össze a jelenlegi Honda-motor akkumulátorait, így az elbírálás szerint nem számít új gyártónak az ERS tekintetében. Így egy 90 százalékos összeget kapunk, ami azzal jár, hogy a Red Bull Powertrains – és a hozzá csatlakozó Ford – a kedvezmények 90 százalékát kapja meg: az első két évben egymillió dollárral, a harmadikban félmillióval kevesebb kedvezmény kap, mint az Audi, emellett másfél millió dollár tőkebefektetéstől is elesik.
A tesztpadon minden kedvezményt megkap a Red Bull
Hasonló elbírálás vonatkozik a tesztpad használatára vonatkozó kedvezményekre is, csak a súlyozás eltérő: az infrastruktúra 20 százalékban, a belsőégésű motor 50 százalékban, az ERS 30 százalékban számít. Ebben az értékelésben a Red Bull Powertrains 70 százalékot kap, viszont a tesztpadra vonatkozó teljes kedvezményekhez elég elérni az 50 százalékot, így a Red Bull ezeket az engedményeket megkapja.