Bár a Red Bull pilótapolitikáját ismerve semmiképp sem tekinthető véglegesnek a búcsúja, jelen állás szerint a 2025-ös Abu Dhabi Nagydíj volt Yuki Tsunoda F1-es karrierjének utolsó versenye. A világot nem tudta megváltani, dobogóra nem állhatott fel, sőt az első tíz közé sem került a bajnokságban, a Red Bull volánja mögött pedig mélyebbre süllyedt, mint a csapat bármelyik versenyzője korábban, hazája F1-es pilótáinak rangsorában így is viszonylag magasra tudott törni a sportágban töltött öt éve során.

Ezidáig 21 japán versenyző próbálta meg kvalifikálni magát egy F1-es nagydíjra, s közülük 18-an jutottak el a rajtrácsig. Teljes szezont tízen futottak, valamint a futamok mennyiségét illetően idesorolhatjuk a három részszezonja során összesen 21 versenyen rajthoz álló Sakon Yamamotót is.
Azzal, hogy öt éven át a mezőny tagja volt, Tsunoda az élmezőnybe tartozik a felkelő nap országának versenyzői között, hozzá hasonlóan öt teljes szezont futott Aguri Suzuki (volt még további hét futama három különböző évben), Satoru Nakajima és Takuma Sato (volt még öt futama két további évben), míg náluk tovább csak Ukyo Katayama (hat szezon) volt az állandó mezőny tagja.
A versenynaptárak folyamatos bővülése természetesen azt eredményezte, hogy közülük Tsunoda rendelkezik a legtöbb nagydíjrajttal – az Abu Dhabi Nagydíj a 111. futama volt karrierje során –, s az sem meglepő, hogy a legtöbb versenykört is ő teljesítette a japán pilóták közül: több mint hatezret, miközben négyezer fölé is csak Sato jutott rajta kívül.

A 111 futammal Tsunodáé a harmadik legtöbb verseny dobogó, a 15. legtöbb pole, valamint a 14. legtöbb győzelem nélkül – leggyorsabb köre viszont van neki, honfitársai közül rajta kívül Kobayashinak és Satoru Nakajimának, mindhármuknak szám szerint egy.
A fentebb említett Sato mellett Tsunoda az egyetlen japán pilóta, aki Formula–1-es nagydíj élén állt: a 2023-as szezonzárót vezette öt körön át az AlphaTauri ezen a néven teljesített utolsó futamán – Sato egyébként a 2004-es nürburgringi versenyen kezdett meg két kört az élen.
A pontokat illetően Tsunoda egyetlen egységgel elmaradt attól, hogy a legeredményesebb legyen, hiszen 124 egységet gyűjtött, miközben Kamui Kobayashi 125-tel távozott az F1-ből. Természetesen ezeket az adatokat mindig torzítja a mindenkori pontrendszer változása, a többiek eredményeit a mostani rendszerre alkalmazva Satoru Nakajima (154) és Sato (137) is megelőzi őt.

Ha pedig az 1990-es években megszokott 10–6–4–3–2–1-es rendszerrel számolunk, Aguri Suzuki (8) is elé kerül, sőt Ukyo Katayamával is azonos pontmennyiségük lesz (5–5), ráadásul a versenyenként szerzett pontokat tekintve még Shinji Nakano mutatója is jobb nála.
Azért is vagyunk kénytelenek a pontokat összehasonlítani az egyes japán versenyzők esetében, mert miközben futamgyőzelmet és pole-t sosem szereztek az ország pilótái, dobogót is mindössze hárman: Kobayashi, Sato és Suzuki egyet-egyet. Első rajtsoros indulással Sato és Kobayashi büszkélkedhet (egy-egy alkalommal sikerült ez nekik), az átlagos rajthelye viszont Tsunodának a legjobb az ország versenyzői közül 12,92-vel.
A futamhelyezéseket illetően Tsunoda egy negyedik és két hatodik helyet tud egyéni csúcsként felvillantani, a fentebb említett dobogósok mellett az első ötben zárt még futamot Satoru Nakajima négyszer (két negyedik és két ötödik hely), valamint Katayama kétszer (két ötödik hely).

Ami pedig a világbajnokságot illeti, Tsunoda egyéni legjobbja a 2024-es 12. hely, akárcsak Satoru Nakajimának (1987), Suzukinak (1990) és Kobayashinak (2010, 2011 és 2012), a japánok közül ennél jobbat csak Sato tud felmutatni 2004-es 8. helyével.
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a futamrészvételeket leszámítva Tsunoda csak az átlagos rajthelyeket illetően emelkedik ki a japán versenyzők közül, s azon 11 pilóta között, akinek legalább egyszezonnyi futamindulás van a háta mögött, a legtöbb tekintetben az élmezőny végére, a középmezőny elejére sorolhatjuk őt, de az is vitathatatlan, hogy Japán F1-es történetének emblematikus alakja zárta le a karrierjét – talán nem végleg…