Monza a hosszú egyeneseivel és kevés kanyarjával a végsebességről és az alacsony leszorítóerős csomagokról szól, ezért nem meglepő, hogy a Formula-1-es istállók többsége ilyen jellegű fejlesztéseket – azaz pályaspecifikus első és/vagy hátsó szárnyakat – jelentett le az FIA felé a hétvégi Olasz Nagydíjra.
Konkrétan a tízből nyolc alakulat hozott Monza-specifikus alkatrészt az autójához: a két kivételt az Alpine és a Stake jelenti, az ő oldaluk üres az FIA szokásos fejlesztéses dokumentációjában. Ugyanakkor abban van eltérés, hogy ki mihez nyúlt hozzá az alacsony leszorítóerő érdekében (amely konfigurációk amúgy majd Bakuban is hasznosak lehetnek) – mutatjuk csapatonként:

McLaren: első szárny, hátsó szárny, övszárny + ehhez kapcsolódóan módosított burkolati elemek az első futóműnél
Ferrari: első szárny, hátsó szárny és övszárny – utóbbi kettő a tavalyi konfiguráció egyes elemeit is továbbviszi
Red Bull: első szárny (azaz a hátsót tényleg továbbra is mellőzik)
Mercedes: hátsó szárny
Aston Martin: hátsó szárny
Haas: első szárny
Racing Bulls: hátsó szárny
Williams: első és hátsó szárny
Mi mással készültek még az F1-es csapatok?

A szokásos alacsony leszorítóerős konfigurációjú szárnyak mellett néhány istálló egyéb fejlesztést is bevet a hétvégi Olasz Nagydíjon. Az élmezőnyből a Red Bull és a Mercedes tartozik ebbe a kategóriába: mindkét csapat a padlólemezen módosított. A Red Bull konkrétan szinte a teljes alkatrészt átszabta a jobb terhelés és a jobb légáramlás érdekében, míg a Mercedes a padlólemez szélein alakított kicsit.
Rajtuk kívül a Racing Bullst kell még említeni, akiknél ugyancsak előkerült a padlólemez és az annak szélén található szárnyacskák újraprofilozása, de emellett módosítottak a motorborítás formáján, valamint még a visszapillantó tükör burkolatát is frissítették.
