DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

Formula–exkluzív: Bearman a Haas-Ferrari különbségekről, Oconról és Komatsuról

A brit újonc ezúttal arról beszélt, milyen Esteban Ocon mellett versenyezni, hogyan dolgozik együtt Ayao Komatsu csapatfőnökkel, és mik a legszembetűnőbb különbségek a Haas és korábbi csapata, a Ferrari között. Exkluzív interjúnk Bearmannel, második rész.

Bearman az F1 történetének legfiatalabb brit debütánsa, aki 2024-ben a Ferrari színeiben pontszerzéssel mutatkozott be a királykategóriában, 2025-ben pedig már teljes szezont fut a Haasnál.

A 20 éves tehetség interjúnk második részében betekintést engedett a mindennapi munkába a csapatnál, beszélt a csapattársával való együttműködéséről, valamint arról, milyen érzés a Ferrari után egy jóval kisebb istállónál versenyezni.



Ocon tapasztalata sokat ér



„Nagyon értékes Esteban jelenléte a csapat számára, hiszen rendkívül sok tapasztalattal rendelkezik. Sokat tanultam tőle, különösen olyan helyzetekben, amikor a rutin igazán számít. Ha például rossz az időjárás, vagy új, ismeretlen helyzet adódik, Esteban ilyenkor a tapasztalatára támaszkodva tud segíteni. A stratégiai megbeszéléseken is mindig számos hasznos meglátása van. Emellett természetesen rendkívül gyors versenyző, és ezen a területen is tudtam tanultam tőle.”

Komatsu dicsérő szavai

Ayao Komatsu nemrég kiemelte, hogy kiválóan felül tudsz kerekedni az autó egyes problémáin, sőt, bizonyos szempontból Fernando Alonsóhoz hasonlított. Milyen érzés ilyen visszajelzést kapni a csapatfőnöktől? – tettük fel a kérdést Bearmannek.

„Nagyon jó érzés, amikor a csapatfőnök így nyilatkozik rólam."

„Ayao hihetetlenül keményen dolgozik azon, hogy a csapat elérje a céljait, és örülök, hogy rám bízza az egyik autót. Igyekszem minden versenyen a maximumot nyújtani, hogy megmutassam: jó döntést hozott. Öröm vele dolgozni, a munkamorálja és a motivációja inspiráló, és ez az egész csapatra átragad. Amióta átvette a csapat irányítását, több erős versenyt is futottunk, és határozott előrelépést értünk el – büszke vagyok rá, amit elért.”

Haas mint ideális első állomás?

„Igen, így érzem. Vannak területek, ahol a csapat még elmarad a tavalyi istállómtól, a Ferraritól – ez várható is volt, hiszen teljesen más kaliberű csapatokról beszélünk. A Haas még mindig viszonylag fiatal a mezőnyben, de nagyon nyitottak a fejlődésre. Összességében úgy gondolom, hogy ez a tökéletes hely számomra az első éveimhez, és bízom benne, hogy képesek leszünk néhány sikert közösen átélni.”



Ferrari kontra Haas – főbb különbségek a Ferrari és a Haas működésében

„A legnagyobb benyomást az tette rám, hogy a Haas a Ferrarihoz képest töredéknyi létszámmal is képes versenyképes maradni egy ennyire szoros mezőnyben. Ez rendkívül lenyűgöző, hiszen mindenkinek nagyon sok munkát kell beletennie. Emellett a csapat bázisai több helyszínen vannak szétszórva, ami tovább növeli a kihívásokat. Sok brit kollégával dolgozom, ami kifejezetten kellemes változás számomra, mivel már régóta nem dolgoztam brit mérnökökkel és szerelőkkel.”

Az interjú első része ide kattintva olvasható.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: